نظام مهندسی با نواقصی مواجه است مشاور عالی ریاست جمهوری خبر داد:

نظام مهندسی با نواقصی مواجه است

مشاور عالی ریاست جمهور با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه و تخریب ساختمانها، بیان کرد: در نظام مهندسی با یک سری نواقص مواجه هستیم.

کد خبر: 960824013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶ - ۹:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مشاور عالی ریاست جمهور با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه و تخریب ساختمانها، بیان کرد: در نظام مهندسی با یک سری نواقص مواجه هستیم.

نظام مهندسی با نواقصی مواجه است

نظام مهندسی با نواقصی مواجه است

نظام مهندسی با نواقصی مواجه است

اکبر ترکان قبل ازظهر ۴ شنبه در افتتاحیه نخستین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای نوین در مهندسی عمران که در دانشگاه شمال آمل برگزار گردید عنوان داشت: مهندسی ساختمان باید پاسخ دهد که چرا در حوادثی همچون زلزله کرمانشاه شاهد حوادث تلخ هستیم.
وی با بیان این که از ۱۰۰ سال گذشته تا به امروز شاهد وقوع زلزله بودیم و وقوع زلزله جدید رخ خواهد داد، ادامه داد: باید کاری را انجام دهیم تا در حوادث طبیعی کم ترین اثر حوادث را در زندگی مردم داشته باشیم.
مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به این که زمین یک پوسته نازک است، افزود: ما انسانها که روی کره زندگی میکنیم باید طوری استفاده کنیم که اثر منفی نداشته باشیم.

نظام مهندسی با نواقصی مواجه است


ترکان با تاکید بر این که در نظام مهندسی یکسری نواقص داریم، تصریح کرد: باید تکمیل ساختمان و صدور شناسنامه فنی ملکی هم زمان باشد.
وی با اعلام این که ما میخواهیم سازه ریزش نکند، تاکید کرد: انتظار داریم مقررات ملی ساختمان با سخت گیری بیش تر و جدی اجرا گردد تا حوادث تلخ را مشاهده نکینم.
ترکان با اعلام این که ما مهندسین شرمنده این گونه حوادث هستیم، خاطر نشان کرد: چند نفر را بمناطق زلزله زده غرب اعزام کردیم تا ببینند ساختمانهایی که تخریب شدند پایانکار نظام مهندسی را داشتند اگر داشتند باید بازخواست شویم.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ آبان ۹۶
1098 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0