تیم حقیقت ‌یاب برای مسکن مهر ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

تیم حقیقت ‌یاب برای مسکن مهر

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از اعزام یک تیم حقیقت ‌یاب متشکل از کارشناسان سازمان‌ های نظام‌ مهندسی در3 استان غربی کشور (استان‌‌ های کرمانشاه، ایلام و کردستان) برای بررسی «دلایل تخریب ساختمان‌ های مسکن مهر» در جریان زلزله یک شنبه شب در غرب کشور خبرداد.

کد خبر: 960824005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶ - ۷:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از اعزام یک تیم حقیقت ‌یاب متشکل از کارشناسان سازمان‌ های نظام‌ مهندسی در۳ استان غربی کشور (استان‌‌ های کرمانشاه، ایلام و کردستان) برای بررسی «دلایل تخریب ساختمان‌ های مسکن مهر» در جریان زلزله یک شنبه شب در غرب کشور خبرداد.تیم حقیقت ‌یاب برای مسکن مهر

تیم حقیقت ‌یاب برای مسکن مهر

تیم حقیقت ‌یاب برای مسکن مهر

تیم حقیقت ‌یاب برای  مسکن مهر

فرج‌الله رجبی، درحالی دستور اعزام تیم حقیقت ‌یاب را صادر کرده است که در حال حاضر عموم مردم و جامعه کارشناسی حوزه مسکن «مهندسین» را مقصر اصلی تخریب واحدهای مسکن مهر در مناطق زلزله ‌زده می‌ دانند. این موضوع بخصوص با انتشار تصاویری که نشان می‌ دهد برغم تخریب ساختمان‌ های مسکن مهر در مناطق زلزله‌ زده، برخی از واحدهای شخصی‌ ساز در مجاورت پروژه‌ های مسکن مهر آسیبی ندیده ‌اند، پررنگ ‌تر گردید. از آن جا که این واحدها نوساز بوده‌اند و باید در ساخت‌ و سازهای چند سال اخیر دست‌کم پس از زلزله مخرب شهر بم در سال هشتاد و دو- تمام واحدهای مسکونی با رعایت ضوابط آیین‌ نامه دو هزار و هشتصد (مقررات لرزه ‌ای لازم ‌الاجرا در ساخت ‌و ساز) احداث می‌ شد، تخریب این ساختمان ‌ها به یکی از موضوعات بحث‌ برانگیز بعد از وقوع زلزله غرب کشور، تبدیل شده است.
اسحاق جهانگیری، معاونت اول ریاست ‌جمهوری هم روز ۲ شنبه در آغاز نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به زلزله یک شنبه شب غرب کشور با ابراز تاسف از این که بیش تر خانه‌ های تخریب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان‌ های مسکن مهر بوده است از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا با دقت این موضوع که چرا خانه ‌های نوساز تا این حد آسیب ‌پذیر بوده‌اند را پیگیری کند.
عباس آخوندی دیروز در جریان بازدید از مناطق زلزله ‌زده گفت: از همه واحد های آسیب دیده بازدید خواهیم کرد.

تیم حقیقت ‌یاب برای مسکن مهر


وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تیم فنی و مهندسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هم چنین معاون مسکن و ساختمان در منطقه حضور دارند تا مسائل مرتبط با زلزله را به‌ صورت دقیق بررسی کنند.گزارشی در این زمینه نیز تهیه خواهد شد که مورد بررسی دقیق ‌تر قرار خواهد گرفت.
آحوندی ادامه داد: واحد های مسکن مهر تخریب شده استان همچون سایر واحدهای آسیب ‌دیده از زلزله، مورد بازسازی و بهسازی قرار خواهند گرفت.
رجبی با اشاره به این که مهم‌ ترین عامل تخریب ساختمان ‌های مسکن مهر کرمانشاه هم زمان با وقوع زلزله، سعی برای ارزان‌ سازی این واحدها و نه کیفی ‌سازی مسکن مهر از بدو این طرح بوده است، افزود: ساختمان ‌های مسکن مهر را می‌ توان به ۲ دسته کلی طبقه‌ بندی کرد؛ یک دسته از این ساختمان‌ ها، ساختمان‌ هایی هستند که بدون دخالت و نظارت سازمان نظام مهندسی احداث شده‌اند درحالیکه برخی دیگر با نظارت این سازمان و مهندسان ناظر مورد تایید نظام مهندسی، ساخته شده‌اند. در عین حال، مدیران مسکن مهر دوره گذشته در دفاع از کیفیت این ساختمان‌ ها می ‌گویند برغم تمایل یک گروه در ابتدای احداث مسکن مهر برای خارج کردن پروژه‌ ها از چتر نظارتی سازمان نظام مهندسی، عملا تمام واحد ها با حضور مهندسین ناظر تحت ‌نظر سازمان نظام مهندسی احداث شده‌اند.
منبع : شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ آبان ۹۶
1143 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0