آمار کشته ‌های سرپل ذهاب بیش از 1000 تن است مسئول تعاونی مسکن مهر شهرستان سرپل ذهاب مطرح کرد:

آمار کشته ‌های سرپل ذهاب بیش از ۱۰۰۰ تن است/ همه تأییدیه ‌های نظام مهندسی را گرفته‌ ایم و موجود است

سازنده مسکنهای مهر سرپل ذهاب، شرکت سازه کاران بود و نظام مهندسی استان به فرآیند ساخت نظارت میکرد. نقشه ای که از طرف نظام مهندسی به ما ابلاغ گردید، دقیق اجرا شد و من میتوانم طبق سند و مدرک این موضوع را اثبات کنم. به علت عدم تخریب سازه های واحد ها، میتوان با بیست تا بیست و پنج میلیون تومان دوباره خانه ها را بازسازی کرد.

کد خبر: 960824001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶ - ۶:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  سازنده مسکنهای مهر سرپل ذهاب، شرکت سازه کاران بود و نظام مهندسی استان به فرآیند ساخت نظارت میکرد. نقشه ای که از طرف نظام مهندسی به ما ابلاغ گردید، دقیق اجرا شد و من میتوانم طبق سند و مدرک این موضوع را اثبات کنم. به علت عدم تخریب سازه های واحد ها، میتوان با بیست تا بیست و پنج میلیون تومان دوباره خانه ها را بازسازی کرد.

آمار کشته ‌های سرپل ذهاب بیش از ۱۰۰۰ تن است

آمار کشته ‌های سرپل ذهاب بیش از 1000 تن است

آمار کشته ‌های سرپل ذهاب بیش از ۱۰۰۰ تن است

آمار کشته ‌های سرپل ذهاب بیش از ۱۰۰۰  تن است/ همه تأییدیه ‌های نظام مهندسی را گرفته‌ ایم و موجود است

 

بعد از زلزله دردناکی که یک شنبه شب بخشهای غربی کشور و استان کرمانشاه را لرزاند و بسیاری از خانواده های ایرانی را داغدار کرد، پرسشهای زیادی ذهن بسیاری از شهروندان را بخود مشغول کرد که از جمله، آمار جان باختگان این رویداد و نیز چرایی تخریب ساختمانهایی است که از عمر آن ها، چند سال میگذرد؛ ساختمانهایی مانند مسکن مهر که انتظار میرفت مقاومت بیش تری داشته باشند.
از جمله شهرستانهایی که در جریان زلزله اخیر بشدت آسیب دید و علاوه بر شمار بالای جان باختگان، تعداد زیادی از شهروندانش بیخانمان شدند، شهرستان سر پل ذهاب بود؛ شهرستانی که حتی ساختمانهای مسکن مهرش نیز تخریب شد و فرامرز کهزادی، مسئول تعاونی مسکن مهر این شهرستان، این اتفاق را غیر عادی نمیداند.
کهزادی، در رابطه با آخرین وضعیت این شهرستان و نیز ساختمانهای مسکن مهر بیان کرد: مسکن مهری که در شهرستان سر پل ذهاب احداث گردید، یکی از مساکن مهر نمونه کشوری بود و این موضوع را میتوانم به جرأت ادعا کنم. اینرا به این علت میگویم که در مسکن مهر شهرستان ما چیزی حدود دوهزار و پانصد تن ساکن بودند و از این جمع تنها دو تن در جریان زلزله کشته شدند.
مسئول تعاونی مسکنهای مهر شهرستان سر پل ذهاب گفت: من خودم یکی از ساکنان مسکن مهر هستم و زمان زلزله بهمراه خانواده در واحدمان بودیم و اتفاقی برایمان نیفتاد. این را قبول دارم که دیوارهای حول ساختمان تخریب گردید، ولی مجتمعهای مسکن مهر در بحث سازه ای و زیرساختی هیچ خسارتی ندیدند.

آمار کشته ‌های سرپل ذهاب بیش از ۱۰۰۰ تن است


کهزادی، در مورد تصاویری که از مسکن مهر و خانه های معمولی در فضای مجازی منتشر گردیده و حکایت از تخریب نشدن خانه های عادی مجاور آپارتمانهای مسکن مهر دارد، ادامه داد: من خودم ساکن مسکن مهر هستم و در جریان ساخت این مجتمعها نیز بودم. بیش تر انتقاد هایی که میشود، سیاسی است و من آن ها را قبول ندارم. در منطقه ما گسل وجود دارد که در مجاورت مسکن مهر است و موجب شده همه خانه های در این محدوده تخریب گردند. در سرپل ذهاب چیزی حدود هزار تن کشته شدند که تنها دو تن از آنها ساکن مجتمع مهر بود.
مسئول تعاونی مسکنهای مهر شهرستان سر پل ذهاب تصریح کرد: این که بگوییم ساختمانهای دیگر سالم هستند، صحیح نیست. تنها یک ساختمان که آن هم برای مدیرعامل یکی از شرکتهای مسکن مهر است، در این منطقه آسیب ندیده و همان ساختمان سوژه رسانه ها شده است.
وی، که در ارمنستان مهندسی عمران خوانده، در رابطه با قیمت تمام شده ساخت هر واحد افزود: در مورد قیمت تمام شده با شرایط کلید تحویل داده برای هر واحد متری سیصد و پنجاه تا سیصد و شصت هزار تومان تمام شده است.
کهزادی عنوان کرد: سازنده مسکنهای مهر سرپل ذهاب، شرکت سازه کاران بود و نظام مهندسی استان به فرآیند ساخت نظارت میکرد. نقشه ای که از طرف نظام مهندسی به ما ابلاغ گردید، دقیق اجرا شد و من میتوانم طبق سند و مدرک این موضوع را به اثبات برسانم.
وی با رد این ادعا که گفته میشود، در فرایند ساخت خانه های مسکن مهر، برخی مراحل نظام مهندسی حذف گردید، اظهار داشت: همه آزمایشها و مراحلی که انجام شد، مستند است و میتوان به آن ها رجوع کرد.
مهزادی مطرح کرد: از هزار واحد مسکن شهرستان ما پانصد و هفتاد و شش مورد زیر نظر تعاونی ما بود که مشاغل آزاد را شامل میشد و بقیه که کارگری بودند نیز وضعیتی مشابه دارند و تحت تأثیر زلزله تخریب گردیدند.
وی با اشاره به این که در هزار واحد مسکن مهر، تنها دو تن کشته شدند، گفت: این در حالیست که شمار کشته های شهرستان سرپل ذهاب بالغ بر هزار تن است.
کهزادی درباره برآورد هزینه ها برای احداث مجدد مسکن ابراز کرد: بررسیهای کارشناسی انجام شده است و به علت عدم تخریب سازه های واحدها، میتوان با بیست تا بیست و پنج میلیون تومان مجددا خانه ها را بازسازی کرد.
وی در خاتمه یاد آور شد: باید در تحلیل و قضاوتها این مهم را نیز در نظر بگیرید که شدت زلزله رخ داده خیلی بالا بود و در برخی موارد، حتی کوهها را نیز با تغییرات قابل توجهی مواجه کرد.
منبع : تابناک

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی سوالات نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ آبان ۹۶
1353 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0