تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 رییس انجمن انبوه‌ سازان استان تهران مطرح کرد:

اصلاح آیین‌ نامه کنترل ساختمان، امضا فروشی را حذف می ‌کند

ایرج رهبر با اشاره به این که اصلاح آیین‌ نامه اصلاح ساختمان به ارتقای کیفیت ساخت‌ و سازها و حذف امضا فروشی کمک می ‌کند، بیان کرد: نقد عملکرد نطام مهندسی به مذاق برخی خوش نمی ‌آید.

کد خبر: 960823008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶ - ۷:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ایرج رهبر با اشاره به این که اصلاح آیین‌ نامه اصلاح ساختمان به ارتقای کیفیت ساخت‌ و سازها و حذف امضا فروشی کمک می ‌کند، بیان کرد: نقد عملکرد نطام مهندسی به مذاق برخی خوش نمی ‌آید.اصلاح آیین‌ نامه کنترل ساختمان، امضا فروشی را حذف می ‌کند

اصلاح آیین‌ نامه کنترل ساختمان، امضا فروشی را حذف می ‌کند

اصلاح آیین‌ نامه کنترل ساختمان، امضا فروشی را حذف می ‌کند

اصلاح آیین‌ نامه کنترل ساختمان، امضا فروشی را حذف می ‌کند

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در اصلاح آیین‌ نامه کنترل ساختمان تغییراتی را اعمال کرده که طبق آن قرار است مجری ذی ‌صلاح حذف شده و دیگر سازمان ‌های نظام مهندسی سهمیه نظارت را تعیین نکنند.
رهبر افزود: با این کار متقاضی ساخت ‌و ساز در فضایی رقابتی می‌ تواند ناظر را تعیین کند.
رهبر با اشاره به این‌ که این آیین ‌نامه هنوز در پیچ‌ وخمهایی گیر کرده است، گفت: پیشنهاد این بوده که واگذاری و ارجاع کار به‌ صورت سیستمی و انتخابی باشد و نظارت فیزیکی حذف گردد.
وی با اعلام این‌ که با اصلاح آیین‌ نامه کنترل ساختمان همه کارهای مهندسی سیستماتیک شده و دیگر دست دخالت نخواهد داشت، عنوان داشت: اینکار به ‌طور مستقیم در حذف معضل امضا فروشی موثر است، چندی پیش در این مورد مثالی را ذکر کردم که به مذاق برخی دوستان خوش نیامد.

اصلاح آیین‌ نامه کنترل ساختمان، امضا فروشی را حذف می ‌کند


رییس انجمن انبوه‌ سازان استان تهران با بیان این‌ که باید در سازمان‌ های نظام مهندسی نظم و انضباط ایجاد و کار به ‌صورت سیستمی انجام شود به نمونه‌ ای در این مورد اشاره و اظهار کرد: اداره ثبت از حدود دو سال پیش امضاهای فیزیکی را حذف کرد و از سیستم اثر انگشت استفاده می‌ کند. این سیستم سبب شده دیگر کسی نتواند به‌ جای فرد دیگری امضا کند و از بروز بسیاری معضلات پیش گیری کرده است.
رهبر خاطر نشان کرد: اگر در کارهای نظام مهندسی ساختمان چنین تفکری را پیاده کنیم دیگر شاهد بروز مشکلات و معضلات فعلی نخواهیم بود.
منبع : شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آبان ۹۶
920 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0