انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی فرج الله رجبی خبر داد:

مشکل تهران حرکت گسل‌ ها است/ باید از روند مدیریت بحران در زلزله غرب کشور برای موارد مشابه مستند سازی نمود

زلزله استان کرمانشاه نشان داد که دستگاه های مختلف، نه تنها دستگاههای کشوری بلکه دستگاههای لشکری هم در زمان لازم این توانایی را دارند که در این گونه امور کمک‌ رسان باشند.

کد خبر: 960823007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶ - ۷:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، زلزله استان کرمانشاه نشان داد که دستگاه های مختلفباید از روند مدیریت بحران در زلزله غرب برای موارد مشابه مستند سازی نمود، نه تنها دستگاههای کشوری بلکه دستگاههای لشکری هم در زمان لازم این توانایی را دارند که در این گونه امور کمک‌ رسان باشند.

باید از روند مدیریت بحران در زلزله غرب برای موارد مشابه مستند سازی نمود

باید از روند مدیریت بحران در زلزله غرب برای موارد مشابه مستند سازی نمود

مشکل تهران حرکت گسل‌ ها است/ باید از روند مدیریت بحران در زلزله غرب کشور برای موارد مشابه مستند سازی نمود

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد عملکرد ستاد بحران کشور و هماهنگی که میان ارگانهای مختلف در کشور پس از زلزله یک ‌شنبه کرمانشاه وجود داشت گفت: زلزله نشان داد که دستگاه‌ های مختلف، نه تنها دستگاههای کشوری بلکه دستگاه‌ های لشکری هم در زمان لازم این توانایی را دارند که در این گونه امور کمک‌ رسان باشند.
وی عنوان کرد: در این گونه امور ایجاد تمرکز بیش تر و شفاف کردن اختیارات نیاز است بخصوص در زمان بحران باید دستگاه‌ ها مکلف باشند که امکانات خود را تحت هماهنگی ستاد بحران بعرصه بیاورند.
رجبی هم چنین ادامه داد: بویژه در مورد این زلزله نیازمند مستند سازی از این اتفاق و روند اجرای کارها هستیم تا آمادگی لازم را برای موارد مشابه داشته باشیم.
رییس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: اقداماتی که باید در این گونه موارد انجام شود بجای خود ولی فکر میکنم در روزهای آینده ریاست ستاد بحران باید یک گزارش از نحوه تعاملاتی که در زمان بحران باید انجام گردد ارائه کند تا اگر ضعف قانونی یا تشکیلاتی وجود دارد مجلس بتواند یاری کند.
نماینده عضو کمیسیون عمران مجلس علاوه براین در پاسخ به این پرسش که اگر چنین اتفاقی در تهران رخ دهد چقدر آمادگی آن وجود دارد و چه وضعیتی پیش خواهد آمد؟ تصریح کرد: باید این را پذیرفت که در مرزها ساختمان ‌ها از مقاومت کم تری برخوردار هستند و کم تر از اصول مهندسی بهره برده ‌اند عمدتا خانه‌ ها روستایی هستند که بصورت ارگانیک غیرفنی احداث گردیده اند.

باید از روند مدیریت بحران در زلزله غرب برای موارد مشابه مستند سازی نمود


وی افزود: ولی در شهری مانند تهران ساختمان‌ ها از کیفیت و قوت بیش تری برخوردار هستند و بیش تر با اصول فنی احداث گردیده اند.
وی با اشاره به این که ان شاالله که زلزله ‌ای رخ نخواهد داد خاطر نشان کرد: آن چه در تهران باید مورد توجه باشد این است که مسئله تهران تک ساختمان‌ ها نیستند، در ساختمان ‌ها هم در طراحی و هم در اجرا بصورت نسبی اصول رعایت شده ولی مشکل در تهران حرکت گسل ‌ها است و آن چیزی فراتر از این موضوعات است که باید در مورد مدیریت بحران در آن زمان فکری کرد و آماده شد.
منبع : اعتماد آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید اینترنتی کتاب نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آبان ۹۶
1237 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0