تشدید نظارت بر ساخت و ساز اصولی ساختمان ‌ها در اردبیل ریاست نظام مهندسی ساختمان شهرستان پارس آباد

نظارت نظام مهندسی ساختمان شهرستان پارس آباد بر صد و هشتاد هزار متر مربع ساخت و ساز

ریاست نظام مهندسی ساختمان شهرستان پارس آباد از نظارت این مجموعه بیش از صد و هشتاد هزار مترمربع ساخت و ساز در 1 سال گذشته خبر داد.

کد خبر: 960823004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶ - ۶:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست نظام مهندسی ساختمان شهرستان پارس آباد از نظارت این مجموعه بیش از صد و هشتاد هزار مترمربع ساخت و ساز در ۱ سال گذشته خبر داد.نظارت نظام مهندسی بر صد و هشتاد هزار متر مربع ساخت و ساز

اهم مصوبات نظارت نظام مهندسی بر صد و هشتاد هزار متر مربع ساخت و سازجلسات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

نظارت نظام مهندسی بر صد و هشتاد هزار متر مربع ساخت و ساز

نظارت نظام مهندسی ساختمان شهرستان پارس آباد بر صد و هشتاد هزار متر مربع ساخت و ساز

ایلدار فتحی بیان کرد: نظام مهندسی ساختمان شهرستان پارس آباد که از سال هفتاد و هفت با پنج نفر عضو در آن سال به صورت نماینده زیر نظر استان اردبیل فعالیت خود را شروع کرده است در۱ سال گذشته برای ساخت و سازهای که به صورت مستمر نظارت داشته بیش از صد و هشتاد هزار مترمربع میباشد.
وی، سازمان نظام مهندسی را یک سازمان غیرانتفاعی دانست که زیر نظر وزارت راه و شهرسازی فعالیت میکند وگفت: برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان منطقه در اصلاندوز هم رابط سازمان نظام مهندسی دایر میباشد که شهروندان بتوانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند.
فتحی با تاکید بر عملکرد این مجموعه در ۱ سال گذشته ادامه داد: انشعاب گاز اهالی شهرستان یکی از مشکلات اساسی شهروندان بود که پس از ساخت و ساز در محدوده شهر با مشکل دریافت امتیاز گاز روبرو بودند که با تلاش فرماندار محترم و ساعی شهرستان پارس آباد جناب آقای صمدی و سایر ادارات مربوطه دریافت بلامانع برای انشعاب گاز نیز رفع گردید تا شهروندان در این مورد با مشکل روبرو نگردند و تا به حال برای دریافت انشعاب گاز بالغ بر سیزده هزار واحد به شرکت گاز شهرستان فرستاده شده است.
فتحی تصریح کرد: برای نخستین بار دوره آموزشی ارتقاء پایه مهندسان به صورت دو مرحله در شهرستان برگزار گردید که قبلا اعضای این مجموعه برای گذراندن این دوره باید مرکز استان حضور می یافتند که این موضوع هم مشکلهای خاص خود را داشت که با نظر مساعد سازمان نظام مهندسی استان دوره آموزش ارتقاء پایه مهندسین در این شهرستان برگزار گردید.
ریاست نظام مهندسی ساختمان شهرستان پارس آباد، تشکیل گروه های فنی وتخصصی را یکی از برنامه های موفق این دوره از هئیت اجرایی دانست و عنوان کرد: گروه های فنی و تخصصی که متشکل از ۴ گروه عمران، معماری، برق و مکانیک است که برای نخستین بار در این دوره تشکیل یافت تا عضوهای این گروه با مشاوره های لازم در جهت نحوه رفع مشکلات به صورت تخصصی آن ها را حل کنیم.
وی با اشاره به موضوع ماده بیست و هفت نظارت بر استحکام بنا خاطر نشان ساخت: کارشناس ماده بیست و هفت برای نظارت استحکام بنا قبلا از مرکز استان برای نظارت حضور می یافت که این موضوع هم سبب ائتلاف وقت ارباب رجوعها میشد که هئیت مدیره این دوره تصویب کرد که کارشناس ماده بیست و هفت از خود شهرستان نظارت استحکام بنا را بعهده گیرند.

نظارت نظام مهندسی بر صد و هشتاد هزار متر مربع ساخت و ساز


رئیس نظام مهندسی شهرستان پارس آباد از برنامه های آتی نظام مهندسی شهرستان خبر داد و افزود: برنامه های پیش بینی شده هئیت اجرایی تشکیل حساب مشترک برای مهندسین در جهت رفاه شهروندان و مهندسان ، برگزاری کنفرانسهای تخصصی و عملی برای عضوهای این مجموعه و پی گیری و پلمپ دفاتری که تداخل صنفی با مشاغل نظام مهندسی دارند را برنامه های مهم این دوره دانست.
وی با اشاره به انتخابات هئیت رئیسه در هفته آینده گفت: به علت این که برای تکمیل پایان نامه دکتری بورس دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا را کسب کرده ام در این دوره از هئیت رئیسه شرکت نخواهم کرد تا همکارانی که حضور مداوم در شهرستان را دارند بتوانند در جهت پیشبرد اهداف این مجموعه قدم اثرگذاری بردارند و هم چنین از برنامه های سایر اعضای هئیت اجرایی برای خدمت رسانی به مهندسان و شهروندان استفاده کنیم.
فتحی یاد آور شد: تعامل اعضای این دوره هئیت اجرایی شهرستان با هئیت مدیره استان به صورت مطلوب بود که توانستیم در یک سال پیش برای رفع مشکلات مهندسین و شهروندان قدم اثرگزاری برداریم.
رئیس نظام مهندسی شهرستان پارس آباد با اشاره به تعداد اعضای کنونی این مجموعه مطرح کرد: اکنون نهصد و چهل و پنج نفر در نظام مهندسی شهرستان پارس آباد که متشکل از ۶ رشته دارای پروانه صادره از مسکن شهرسازی میباشد فعالیت میکنند.
فتحی در خاتمه افزود: اعضای هئیت مدیره فعلی شهرستان اکنون هفت نفر میباشد که پنج نفر از رشته عمران و از رشته های معماری و برق هر کدام ۱ نفر بمدت هجده ماه تصدی این مسئولیت را بر اساس مصوبه ۹۵۵۲۰ سازمان نظام مهندسی استان بعهده دارند و هم چنین در نظام نامه جدید اعضای نمایندگی شهرستان متشکل از ۳ نفر که از رشته های عمران، معماری و برق هر کدام ۱ نفر با آرای مهندسین انتخاب خواهند شد.
لازم به ذکر است که ایلدار فتحی اجیرلو متولد شهرستان پارس آباد دانشجوی دکتری معماری و عمران میباشد که از سوابق وی میتوان به طراحی سر سفارت قطر در آنکار، سر در ورودی شهر پارس آباد ، طراح تفرجگاه ساحلی ارس نماینده کمیسیون ماده پنج شهرهای پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در استان و هم چنین دانشجوی نمونه دکتری در سال نود و پنج اشاره کرد.
منبع : مغان رسا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق مرداد ۹۴

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آبان ۹۶
1129 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0