پیشنهاد ضرغامی برای اعزام تیم مهندسی به مناطق زلزله ‌زده عزت الله ضرغامی

پیشنهاد عزت الله ضرغامی برای اعزام تیم مهندسی به مناطق زلزله ‌زده

پیشنهاد می ‌کنم یک تیم مهندسی مجرب از سازمان نظام مهندسی و وزارت مسکن در همان ساعات و روزهای اولیه و پیش از، از بین رفتن آثار ضعف مهندسی، با بررسی دقیق، اشکالات مهم نحوه اجرای سازه‌ ها را جمع‌ بندی کنند تا در آینده مورد استفاده و توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر: 960822014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶ - ۱۱:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، پیشنهاد می ‌کنم یک تیم مهندسی مجرب از سازمان نظام مهندسی و وزارت مسکن در همان ساعات و روزهای اولیه و پیش از، از بین رفتن آثار ضعف مهندسی، با بررسی دقیق، اشکالات مهم نحوه اجرای سازه‌ ها را جمع‌ بندی کنند تا در آینده مورد استفاده و توجه جدی قرار گیرد.پیشنهاد ضرغامی برای اعزام تیم مهندسی به مناطق زلزله ‌زده

پیشنهاد ضرغامی برای اعزام تیم مهندسی به مناطق زلزله ‌زده

پیشنهاد ضرغامی برای اعزام تیم مهندسی به مناطق زلزله ‌زده

پیشنهاد عزت الله ضرغامی برای اعزام تیم مهندسی به  مناطق زلزله ‌زده

عزت‌ الله ضرغامی در اینستا گرامش نوشت: حادثه ناگوار زلزله در غرب کشور و در گذشت غم بار چند صد نفر از هموطنان عزیزمان را تسلیت میگویم و با خانواده های محترم آنها همدردی می ‌کنم.
مرکز زلزله تقریباً روی خط مرزی ایران و عراق بوده و از تهران تا بغداد و از باکو تا کویت احساس شده و حدود صد و پنجاه میلیون نفر را تحت تاثیر خود قرار داده است.
خوشبختانه از همان لحظات اولیه همه دستگاه ‌ها و نهادهای کشور و نیروهای مسلح در خدمت رسانی به مردم از یک دیگر سبقت گرفته اند که به نوبه خود ارزشمند و پسندیده است.
اولویت اول ، آواربرداری و نجات عزیزانمان از زیر آوار است که باید هم زمان با آن درمانهای سرپایی و یا اساسی بسرعت انجام گیرد.
سرپناه موقت بخصوص در این منطقه که با شروع فصل سرما همراه است اهمیت خیلی زیادی دارد. خوشبختانه نهادهای مربوط در این زمینه تجربیات خوبی دارند. در زلزله ورزقان از نزدیک شاهد این توانمندی‌ ها بوده ام. .
ضرغامی در بخش پی‌ نوشت مطلبش نوشت: تصاویر اولیه که از برخی ساختمانهای تخریب شده در فضای مجازی منتشر شده نشان میدهد که در برخی از آن ها ، در عین نوساز بودنشان اصول مهندسی رعایت نگردیده است.
این ضعف کلی که ناشی از بی توجهی بضرائب مطمئن ایمنی در محاسبات ، بویژه در ستونها بر میگردد ، اگر با غفلت از اجرای باد بندهای مطمئن در قابهای اسکلت همراه شود نا پایداری قابل توجهی را در سازه ایجاد می ‌کند.

پیشنهاد ضرغامی برای اعزام تیم مهندسی به مناطق زلزله ‌زده

 


در برخی از ساختمانهای ویران شده در زلزله بم مشاهده شده بود که حتی صفحات زیرین ستون (Base plate) هل فاقد اتصال لازم از دو طرف بوده است!! این خطا یعنی این که مقاومت ساختمان در مقابل نیروی افقی صفر است و چون بسرعت پوشش مصالح روی آن را می گیرد و هم چنین سنگینی خود سازه پایداری موقت را ایجاد میکند، معمولاً دیده نمیشود.
در کنار تلاش های قابل تقدیر همه دستگاه ‌های امداد‌رسانی ، پیشنهاد می ‌کنم یک تیم مهندسی مجرب از سازمان نظام مهندسی و وزارت مسکن در همان ساعات و روزهای اولیه و قبل از از بین رفتن اثار ضعف مهندسی ، با بررسی دقیق، اشکالات مهم نحوه اجرای سازه ها را جمع بندی نمایند تا در آینده مورد استفاده و توجه جدی قرار گیرد.
اساتید ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر همیشه سفارش میکردند که محاسبات مهندسی ساده تر از اجرای آنها است و تعهد و پایبندی در رعایت ضرائب ایمنی از همه سخت تر!
منبع : خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان نشریه ۱۱۰ برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ آبان ۹۶
1140 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0