قانون نظام مهندسی برای مقابله با امضا فروشی بازنگری می گردد عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد؛

قانون نظام مهندسی برای مقابله با امضا فروشی بازنگری می گردد

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: بازنگری در قانون نظام مهندسی ساختمان برای مقابله با پدیده امضا فروشی در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار گرفته است.

کد خبر: 960821017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶ - ۲:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: بازنگری در قانون نظام مهندسی ساختمان برای مقابله با پدیده امضا فروشی در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار گرفته است.قانون نظام مهندسی برای مقابله با امضا فروشی بازنگری می گردد

قانون نظام مهندسی برای مقابله با امضا فروشی بازنگری می گردد

قانون نظام مهندسی برای مقابله با امضا فروشی بازنگری می گردد

قانون نظام مهندسی برای مقابله با امضا فروشی  بازنگری می گردد

شاد مهر کاظم‌ زاده با انتقاد از وجود ساختمان‌ های نوساز فرسوده در کشور اظهار داشت: یکی از عواملی که به افزایش چنین ساختمان‌ هایی دامن زده پدیده امضا فروشی است.
وی با اعلام این که دلیل اصلی شیوع پدیده امضا فروشی چند شغله بودن مهندسان ناظر است، گفت: راهکار اصلی مقابله با این پدیده این است که مهندسینی در این حوزه بکار گرفته شوند که تنها شغل آن ‌ها نظارت بر روند ساخت و ساز باشد و این وظیفه را حتی در عوض اخذ مبالغی به شخص دیگر نیز واگذار نکنند.
سازمان نظام مهندسی مسئول برخورد با پدیده امضا فروشی است
کاظم زاده با اشاره به این که وظیفه سازمان نظام مهندسی در برخورد با پدیده امضا فروشی خیلی سنگین است، افزود: دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از دیگر ارگان ‌هایی است که میتواند تحت ماده سی و پنج نظارت عالیه که در تمام ادارات وزارت خانه مستقر است کنترل بر این مهم داشته باشد.

قانون نظام مهندسی برای مقابله با امضا فروشی بازنگری می گردد


نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که باید با تعیین مجازات ‌های سنگین ممانعت از امضا فروشی صورت بگیرد تصریح کرد: در صورت ادامه روند امضا فروشی در برخی از پروژه های عمرانی و ساخت و سازها با عمر پایین سازه‌ ها و هم چنین هدررفت منابع روبرو خواهیم بود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس امضا فروشی را از مهمترین علل کاهش عمر سازه‌ ها در ۱۰ سال اخیر خواند و گفت: مسئولین باید برای مقابله با این پدیده دست بکار شده و بصورت ریشه ‌ای با آن برخورد کنند.
کاظم زاده از تلاش این کمیسیون برای مقابله با پدیده امضافروشی خبر داد و عنوان کرد: بازنگری در قانون کنترل کیفی ساختمان و قانون نظام مهندسی برای مقابله با پدیده امضا فروشی در کمیته‌ های تخصصی کمیسیون عمران مجلس در دستور کار قرار دارد.
منبع : ایسکانیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود آخرین ویرایش نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۶
906 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0