پنج هزار معدن در کشور فعال است ناد علی اسماعیلی دهج مطرح کرد:

پنج هزار معدن در کشور فعال است

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به این که در حال حاضر نه هزار معدن در سطح کشور وجود دارد که بخشی تعطیل است بیان کرد: بالغ بر 5 هزار معدن فعال است و بسیاری از این معادن مسئول فنی دارند.

کد خبر: 960821001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶ - ۶:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به این که در حال حاضر نه هزار معدن در سطح کشور وجود دارد که بخشی تعطیل است بیان کرد: بالغ بر ۵ هزار معدن فعال است و بسیاری از این معادن مسئول فنی دارند.پنج هزار معدن در کشور فعال است

پنج هزار معدن در کشور فعال است

پنج هزار معدن در کشور فعال است

پنج هزار معدن در کشور  فعال است

نادعلی اسماعیلی دهج، عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان جوان است و در حال حاضر حدود سی و شش هزار نفر عضو دارد که خیلی از کارهای غیرحاکمیتی وزارت صنعت، معدن و تجارت را بعهده گرفته است.
وی با بیان این که در استان خراسان شمالی نیز ظرفیتهای خوبی به لحاظ معادن وجود دارد ادامه داد: امید است با حمایتها از معدن این بخش به جایگاه واقعی خود در اقتصاد برسد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن درمورد گلایه های معدن کاران از سخت گیریهای منابع طبیعی برای فعالیتهای این تولید کنندگان افزود: منابع طبیعی گلایه دارد که تجهیزات معادن خوب و به روز نیست و بهمین دلیل تخریبهای عرصه های طبیعی زیاد است که در این زمینه باید سعی گردد تا تجهیزات معادن به روز شود تا تخریب کم تر گردد.
اسماعیلی دهج با اعلام این که سال جاری برنامه هایی در دست پی گیری است که بخشی از تجهیزات به روز گردد گفت: البته منابع طبیعی باید راهکار و راه حل پیش پا بگذارد تا هم فعالیتهای معدنی تعطیل نشود و هم تخریبها کم تر گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به این که فراوری مواد معدنی یکی از نیازهای اساسی در فعالیتهای این بخش است تصریح کرد:
واحدهای فراوری مواد معدنی باید در سطح کشور توسعه یابد.

پنج هزار معدن در کشور فعال است


وی اظهار داشت: در این سالها برای فراوری مواد معدنی اقدامات خوبی انجام شده است ولی در زمینه تجهیزات هنوز از دنیا عقب هستیم.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: فراوری مواد معدنی، تکمیل کننده زنجیره تولید در این بخش است و ارزش افزوده در زنجیره تولید در اکتشاف و استخراج بدون فراوری مواد معدنی به نوعی ناقص میماند.
وی یاد آور شد: خام فروشی از نظر ما محکوم است البته، در حال حاضر خام فروشی مواد معدنی کم تر شده است.
اسماعیلی دهج در مورد بیکاری مهندسان بخش معدن مطرح کرد: به یقین بیکاری و نداشتن اشتغال خوب یکی از دغدغه های دانش آموختگان رشته های معدن است و شاید این دغدغه در میان دانش آموختگان این رشته ها بیش تر از سایر رشته ها باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن افزود: اخبار استان خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پی گیری کنید.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۶
1077 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0