انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

چهارصد و پنجاه و هشت هزار نفر جامعه نظام مهندسی کشور با اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تنسیق می یابد

در گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در مدیریت مصرف انرژی و آب در روز 4 شنبه دهم آبان ماه جاری که در هتل خورشید تابان مشهد مقدس برگزار شد، مهندس رجبی بیان کرد: نظام مهندسی ساختمان کشور قوی ترین و توانمند ترین جامعه مهندسی است که ضمن این که باید برای عبور از بحران ها نهایت سعی خود را انجام دهد،باید بتواند با جامعه بهره بردار نیز گفت و گو کند.

کد خبر: 960820014 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ آبان ۹۶ - ۲:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، در گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در مدیریت مصرف انرژی و آب در روز ۴ شنبه دهم آبان ماه جاری که در هتل خورشید تابان مشهد مقدس برگزار شد، مهندس رجبی بیان کرد: نظام مهندسی ساختمان کشور قوی ترین و توانمند ترین جامعه مهندسی است که ضمن این که باید برای عبور از بحران ها نهایت سعی خود را انجام دهد،باید بتواند با جامعه بهره بردار نیز گفت و گو کند.جامعه نظام مهندسی با اصلاح قانون نظام مهندسی تنسیق می یابد

جامعه نظام مهندسی با اصلاح قانون نظام مهندسی تنسیق می یابد

جامعه نظام مهندسی با اصلاح قانون نظام مهندسی تنسیق می یابد

چهارصد و پنجاه و هشت هزار نفر جامعه نظام مهندسی  کشور با اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تنسیق می یابد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه عنوان کرد: مهندسین برای حفظ سرمایه های ملی تلاش می‌ کنند، اما در ازای این زحمت و مسولیت سنگین، نه تنها دستمزد مهندسین خیلی ناچیز بوده، مورد هجمه ها و فشارهای مختلف هم قرارگرفته اند. مهندسین باید بر پروژه های ساختمانی نظارت نمایند تا که حوادث ناگواری همچون بم تکرار نگردد. من نه بعنوان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان، بلکه بعنوان یک شهروند، معتقد هستم مهندسین حافظ سرمایه ملی میباشند و اگر آنها از ارائه خدمات مهندسی کناره گیری کنند، هیچ دستگاه دولتی یا غیر دولتی نمیتواند عهده دار فعالیت آن ها شده و حقوق بهره بردار را حفظ نماید.
وی ادامه داد: مشکل امروز ما صرفا تصویب آیین نامه نیست، چرا که توانمندی هدایت جامعه مهندسی وجود دارد.
رجبی در رابطه با اصلاح قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان افزود : در حال حاضر در حال اصلاح قانون هستیم. پیش نویس قانون در کمیسیون عمران مجلس مطرح گردیده ودر پانزده نشست سه ساعته در کمیسیون با نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، انبوه سازان, مدیریت برنامه و بودجه و سازمان استاندارد مورد بررسی قرارگرفته است. هم چنین دهها نشست در بیرون از کمیسیون عمران با نهادهای مرتبط برگزار گردیده است و با مداخله تمام دستگاه ها ویرایش شده است و اصلاحات برای شفاف سازی خدمات مهندسی است. ولازم به ذکر است: چهارصد و پنجاه و هشت هزار نفر جامعه نظام مهندسی کشور با اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تنسیق می یابد.
رجبی تصریح کرد: ارتقا زندگی شهرنشینی مبتنی بر فعالیت مهندسین است، اما تلاش برای از بین بردن زحمات مهندسین که در جهت حفظ سرمایه ملی بوده، انجام می‎ شود. مهندسین هم در مقیاس انسانی مانند سایر طیفها مصون از خطا و اشتباه نیستند و تفکر این که چون ارائه خدمات مهندسی هزینه دارد، ساختمان را مهندس نسازد ولی سایر رشته های بی تخصص وارد عرصه ساخت و ساز گردند، خلاف حفظ سرمایه ملی و حقوق بهره برداران است.

جامعه نظام مهندسی با اصلاح قانون نظام مهندسی تنسیق می یابد


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خاطر نشان کرد: هزینه مهندسی کم تر از دو درصد کل هزینه های یک ساختمان است حضور ناظران کیفیت ساختمان را بالا میبرد پس مشکل هزینه دو درصد نیست مشکل حضور ناظر است، بعنوان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان معتقد هستم اگر کسی بخواهد ساختمان شخصی بسازد، ناظر را خودش معرفی کند اما اگر برای دیگران ساختمان سازی انجام دهد برای حفظ حقوق بهره بردار ضروری است سازمان نظام مهندسی ساختمان، نظارت خود را انجام دهد.
رجبی یاد آور شد: اگر صرفا مشکل، حل اشتغال مهندسین بود که در ویرایش پیش نویس آیین نامه خدمات بازرسی بوظایف مهندسین اضافه شده است، اما هدف سازمان نظام مهندسی ساختمان ارتقا کیفیت زندگی شهروندان است .
وی در خاتمه اظهارات خود افزود: اگر قرار بر بهبود مدیریت وضعیت بحران آب باشد فقط مهندسین توانایی انجام آن را دارند. لذا نیازمند همکاری سیستم حاکمیتی همراه با علم مهندسی برای حل بحران آب در یک دوره ۱۰ ساله است.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آبان ۹۶
965 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0