در صورت عدم توجه به نماهای بومی بجنورد تبدیل به روم میشود ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی مطرح کرد:

در صورت عدم توجه به نماهای بومی بجنورد تبدیل به روم میشود

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: در صورت عدم توجه بجنورد و هم چنین برخی از شهرهای دیگر در کشور و طی آینده ای نزدیک تبدیل به روم میشوند.

کد خبر: 960820009 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ آبان ۹۶ - ۹:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: در صورت عدم توجه بجنورد و هم چنین برخی از شهرهای دیگر در کشور و طی آینده ای نزدیک تبدیل به روم میشوند.در صورت عدم توجه به نماهای بومی بجنورد تبدیل به روم میشود

در صورت عدم توجه به نماهای بومی بجنورد تبدیل به روم میشود

در صورت عدم توجه به نماهای بومی بجنورد تبدیل به روم میشود

در صورت عدم توجه به نماهای بومی بجنورد تبدیل  به روم میشود

علی اکبر رمضانی با بیان این که چند سالی است بسیاری از مردم دچار تب ساخت نماهای رومی بر روی ساختمانهای خود شده اند، ادامه داد: اکنون متاسفانه بسیاری از ساختمانهای در حال ساخت دارای نمای رومی هستند که اگر این روند ادامه یابد در آینده مشکل ساز خواهد شد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی گفت: مردم باید به این سو قدم بردارند که از نماهای بومی که نشان گر هویت آن منطقه است، استفاده کنند و باید میان نماهای ساختمانها با یک دیگر همسانی و موزونی وجود داشته باشد تا بتواند آرامش بصری مردم را تامین کند.
رمضانی افزود: نماهای ساختمانهای شهری جزء حقوق شهروندی هستند و مالکان حق ندارند نماهای ساختمان های خود را به هر شکلی که دوست دارند، بسازند.
وی با اشاره به این که به هنگام ساخت نماهای ساختمانها باید به طرح های بالادستی نیز توجه گردد، تصریح کرد: اجرای این طرح برای چند خیابان شهر بجنورد اعلام شد ولی هیچ الزامی برای اجرای آن وجود نداشت و هر کسی به هر سلیقه ای که داشته اقدام به نما سازی کرده است.
رمضانی عنوان کرد: اکنون در مورد بدنه سازی خیابانها در شهرها کار خاصی انجام نشده است چراکه طرحهای بالادستی الزام آوری وجود نداشته و اکثر نماهای ساختمانها، نماهای الحاقی بوده اند.

در صورت عدم توجه به نماهای بومی بجنورد تبدیل به روم میشود


ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی ریزدانگی پلاکها را از دیگر مشکلات شهرسازی در شهرهای این استان بیان کرد و گفت: متاسفانه دیده شده که تفکیکهایی بصورت غیرقانونی و در مساحتهای کم انجام شده که بطور حتم این تفکیکها مشکل ساز خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول باید مالکان تشویق به تجمیع پلاکها گردند.
رمضانی یاد آور شد: برای اینکه هویت شهری حفظ گردد و دارای منظر مناسب شهری باشیم باید از توسعه سلیقه ها در شهر خودداری کنیم و طبق طرحهای اولیه و بالادستی پیش رویم و در این صورت است که به نابسامانی ترافیک، آشفتگی نما و مبلمان و منظر شهری روبرو نمیشویم.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات نظام مهندسی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آبان ۹۶
935 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0