با ادغام در حوزه مسکن نتیجه ‌ای حاصل نشد «شادمهر کاظم‌ زاده» در موافقت با تفکیک وزارت راه و شهرسازی

با ادغام در حوزه مسکن نتیجه ‌ای حاصل نشد

کاظم زاده این نماینده مجلس بیان کرد: «اگر قرار به تفکیک باشد، باید شهرداری، نظام مهندسی یا مسکن همه کنار هم دیده شوند و اگر به این شکل به این موضوع نگاه گردد، من با تفکیک موافق هستم.»

کد خبر: 960818001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ آبان ۹۶ - ۸:۵۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، کاظم زاده این نماینده مجلس بیان کرد: «اگر قرار به تفکیک باشد، باید شهرداری، نظام مهندسی یا مسکن همه کنار هم دیده شوند و اگر به این شکل به این موضوع نگاه گردد، من با تفکیک موافق هستم.»با ادغام در حوزه مسکن نتیجه ‌ای حاصل نشد

با ادغام در حوزه مسکن نتیجه ‌ای حاصل نشد

با ادغام در حوزه مسکن نتیجه ‌ای حاصل نشد

با ادغام در حوزه مسکن نتیجه ‌ای حاصل  نشد

«شاد مهر کاظم‌ زاده» نماینده مردم شهرستان‌ های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره، در توضیح ادغام وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: «کلیت ادغام وزارت راه و شهرسازی در ابتدا با یک عجله ‌ای صورت گرفت و در شهرستان ‌ها این ادغام نتیجه ‌ای نداشت. لذا چون آن زمان این کار با عجله شکل گرفت پس حالا نباید با شتاب دست به تفکیک مجدد زد.»
کاظم زاده با اشاره به این که با هر مشکلی که پیش می ‌آید نمی ‌توان فوری بحث تفکیک وزارت خانه را پیش کشید، گفت: «با این روش مشکلی حل نمی‌ شود. اگر بدون کار کارشناسی تفکیک این دو وزارت خانه صورت بگیرد یعنی به مرحله قبل برمی‌ گردیم و مجدد با ایرادات قبل روبرو خواهیم شد.»
وی به مشکلات پیش روی ادغام این دو وزارت خانه اشاره کرد و ادامه داد: «واقعیت این است که با ادغام این دو وزارت خانه در حوزه مسکن نتیجه‌ ای نگرفتیم. یکی از علل این است که دولت نتوانست تسهیلات لازم را برای رونق بخشیدن به بخش مسکن صرف کند؛ یا دولت قبل حجم کاری وسیعی مانند مسکن مهر تعریف کرد و تبعات تکمیل آن چند سال در بخش مسکن ماند و به علت نبود اعتبار خاص در بخش مسکن، عملاً اتفاق خاصی نیفتاده است.»
باید پیرو بحث تفکیک، وزارت خانه، دولت و مرکز پژوهش‌ های مجلس هر کدام برنامه ‌های خود را ارائه دهند و در کمیسیون عمران موارد مختلف درنظر گرفته شود. بر اساس بررسی که از هر سه وزارت خانه ‌ای که بحث تفکیک آن ها مطرح شد، داشتم؛ مشخص شد که ستاد وزرات خانه‌ ها با تفکیک مخالف هستند ولی داخل شهرستان‌ ها موافق این تفکیک‌ ها هستند.»
این نماینده مجاس افزود: «از طرفی در این ادغام بخشی مثل راه روستایی عملاً مورد غفلت شد و باز علت این است که در این چند سال اعتبار عمرانی خاصی به این بخش تخصیص داده نشده است. لذا حوزه راه روستایی یکی از مشکلاتی است که وزارت خانه راه و شهرسازی با آن دست‌ و پنجه نرم می‌ کند.»
وی با اعلام این که در صورت نیاز به تفکیک باید یک کار کارشناسی کامل شکل گرفته و تصمیمات دقیق و حساب شده باشند، عنوان داشت: «اگر قرار به تفکیک باشد باید شهرداری، نظام مهندسی یا مسکن همه کنار هم دیده شوند و اگر به این شکل به این موضوع نگاه شود، من با تفکیک موافق هستم وگرنه اگر قرار باشد همین وضعیت را از هم تفکیک کنند، نه.»

با ادغام در حوزه مسکن نتیجه ‌ای حاصل نشد


کاظم زاده اظهار داشت: «باید پیرو بحث تفکیک، وزارت خانه، دولت و مرکز پژوهش ‌های مجلس هر کدام برنامه ‌های خود را ارائه دهند و در کمیسیون عمران موارد مختلف درنظر گرفته شود. بر اساس بررسی که از هر سه وزارت خانه ‌ای که بحث تفکیک آن ها مطرح گردید، داشتم؛ مشخص شد که ستاد وزرات خانه ‌ها با تفکیک مخالف هستند ولی داخل شهرستان ‌ها موافق این تفکیک‌ ها می ‌باشند.»
وی خاطر نشان کرد: «علت مخالفت ستادهای وزارت خانه ‌ها این است که معتقد هستند کار یک پارچه شده و این را به‌ عنوان یک نقطه قوت می ‌بینند و دلیل موافقت شهرستان‌ ها با تفکیک هم این است که ادغام این وزارت خانه ‌ها آن ‌طور که باید و شاید انجام نشد و تغییری در شهرستان ‌ها احساس نشده است.»
وی یاد آور شد: «نظر من در مورد تفکیک وزارت راه و شهرسازی این است که باید برنامه کارشناسی و جامع ارائه و ساختارها و چارچوب ‌ها مشخص و اهداف هر وزارت خانه، معلوم گردد و بعد در مورد ادغام یا تفکیک آن، نظر داد. اگر این موارد رعایت شده بود و به این نتیجه رسیدیم که این کار صحیح و اصولی است آن زمان باید این وزارت خانه ‌ها تفکیک شوند ما هم با آن موافق هستیم. متأسفانه بعد از این همه سال که از ادغام وزارت راه و شهرسازی می‌ گذرد هنوز چارت سازمانی مشخصی برای آن تعریف نشده است. با این وضعیت مشکلات و دغدغه ‌های بخش مسکن و شهرسازی، حل نخواهد شد.»
منبع : نماینده

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آبان ۹۶
1138 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0