تاکید بر نهادینه شدن به کارگیری کارشناسان ماده بیست وهفت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

تاکید بر نهادینه شدن به کارگیری کارشناسان ماده بیست وهفت در استان خراسان شمالی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بر لزوم نهادینه شدن استفاده از ظرفیت کارشناسان ماده بیست و هفت در استان تاکید کرد.

کد خبر: 960816015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶ - ۱:۱۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بر لزوم نهادینه شدن استفاده از ظرفیت کارشناسان ماده بیست و هفت در استان تاکید کرد.تاکید بر نهادینه شدن به کارگیری کارشناسان ماده بیست وهفت

تاکید بر نهادینه شدن به کارگیری کارشناسان ماده بیست وهفت

تاکید بر نهادینه شدن به کارگیری کارشناسان ماده بیست وهفت

تاکید بر نهادینه شدن به کارگیری کارشناسان ماده  بیست وهفت در استان خراسان شمالی

ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در دیدار با مدیر کل سازمان بازرسی استان ضمن عرض تبریک انتصاب ایشان با اعلام این خبر بیان کرد: با وجود زیرساختهای اداری در سازمان استان و با نهادینه شدن به کارگیری کارشناسان ماده بیست و هفت در ادارات استان، نظام مهندسی میتواند ضمن به کارگیری پتانسیل کارشناسی در راستای رفع مسائل تخصصی پرونده ها، قسمتی از ظرفیت اشتغال مهندسین استان را مرتفع نماید.
«رمضانی» با اشاره به اینکه تا به حال مراجع قانونی حمایتهای لازم را از سازمان داشته و ما در این زمینه احساس تنهایی نکرده ایم گفت: کارشناسانی تحت عنوان کارشناسان ماده بیست و هفت در سازمان نظام مهندسی پروانه اشتغال دارند که در ادارات و سازمانها به صورت جدی مورد استقبال قرار نمیگیرد این در حالی است که طبق قانون همه دستگاهها میتوانند از ظرفیت کارشناسان ماده بیست وهفت استفاده کنند.
رمضانی با اعلام اینکه بخش مهمی از اشتغال را میتوان با ساماندهی کارشناسان نظام مهندسی محقق کرد، افزود: وظیفه مهمی از دولت و حاکمیت هم چون تنسیق امور حدود چهار هزار نفر از مهندسین بر دوش این سازمان غیردولتی است که حتی یک ریال از بودجه دولتی استفاده نمیکند لذا کارشناسان ماده بیست و هفت بخش کوچکی از ظرفیتی است که انتظار داریم با کمک سازمان بازرسی در استان نهادینه گردد.
وی در ادامه با اشاره به تخفیفات ارائه گردیده طراحی و نظارت برای واحدهای زلزله زده شهرستان بجنورد اعلام کرد این هزینه برای نظارت و طراحی از سی و دو هزار تومان به شش هزار تومان کاهش پیدا کرده است و سازمان نظام مهندسی تخفیفی هشتاد درصدی برای واحدهای مذکور قائل شده است.
رمضانی با اشاره به مشکلات حوزه کاری سازمان نظام مهندسی از جمله ورود افراد غیر متخصص که صرفاً به خاطر داشتن منابع و سرمایه وارد حوزه ساخت و ساز شدند و بدون مدرک مهندسی و بجای مهندسان کار میکنند تصریح کرد: این امر چند مشکل برای نظام مهندسی ایجاد کرده است.
وی این موضوع را مسبب ایجاد چند عارضه دانست و عنوان داشت: عدم ایجاد اطمینان خاطر برای شهروندان و برخوردار نشدن از تضامین لازم برای مهمترین و بزرگترین ثروت خانواده ها یکی از عارضه های ایجاد شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با اشاره به اینکه متولی اجرای قانون با کلیه ابعاد مختلف ساخت، در این مورد بدرستی مشخص نیست، ابراز داشت: در تولید ساختمان مسئولیتهای بین سازمانی وجود دارد و چند دستگاه در آن دخیل هستند و در مجموع فعالیت آنها محصول نهایی به نام ساختمان را بمردم تحویل میدهند با این حال در نهایت توجه مردم به نظارت بر ساخت و مجری اجرای ساخت بنا است.

تاکید بر نهادینه شدن به کارگیری کارشناسان ماده بیست وهفت


وی با تاکید بر اینکه مسئولیت اختیار بدنبال دارد خواستار اجرایی شدن قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان گردید و در عین حال به اهمیت نقش رسانه ها در اطلاع رسانی به مردم در مورد آگاه سازی از خرید بنایی دارای شناسنامه و تضامین مشخص اشاره و اظهار کرد: بطور قطع با اجرایی شدن بخشی از قانون موجود، بسیاری از ابهامات برای شهروندان برطرف میشود.
رمضانی را دارای آمادگی لازم برای استفاده از ظرفیتهای تخصصی خود در حوزه های اجرای قانون دانست و گفت: هدف استفاده از این ظرفیت دست یافتن شهروندان و بهره برداران به حق و حقوق خود است چرا که آنها باید از خدمات مهندسان بهره مند شوند.
وی خاطر نشان کرد: شناسنامه فنی و ملکی که سازمان صادر میکند به ساختمانها هویت میبخشد و در شفاف سازی کمی و کیفی ساخت و ساز میتواند قسمت عمده ای از حقوق بهره بردار را تأمین نماید. بهمین منظور تأکید کرد شهرداری همکاری لازم را در مورد اجرایی شدن شناسنامه فنی ملکی در حوزه پیش فروش در استان نماید.
مدیر کل بازرسی خراسان شمالی هم در این ملاقات افزود: سازمان بازرسی هم دارای دغدغه های بیان شده است و تا به حال مکاتباتی با مراجع مرتبط دادگستری در این مورد انجام شده است.
«مهرپرور» با اشاره به موضوع کارشناسان ماده بیست و هفت تصریح کرد: در ذهنمان فضایی را ترسیم کرده بودیم تا در جایی که نگاهها و اذهان بطرف این میرود که استفاده از کارشناس رسمی الزام دارد در عرض و حتی موازی استفاده از کارشناسان رسمی، از مهندسان نظام مهندسی در رشته های مختلف استفاده گردد.
مهر پرور، با تاکید بر اینکه نگاه ما به جامعه نگاه انسانی است، ابراز داشت: خانه در نظام امروزی همه چیز است، لذا هر جا لازم به همراهی و همگامی برای بهتر شدن فرآیند ها وجود داشته باشد ما در کنار سازمان نظام مهندسی خواهیم بود.
وی یاد آور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان، یک سازمان بین بخشی تخصصی و مردم نهاد تلقی میشود بنابراین باید مطالبه گر باشد و وقتی زلزله ای می آید و آسیبی بر جای میماند و متوجه میشود که جایی اشکالی وجود دارد بعنوان نهاد پاسخگو منتظر نباشد و با ادارات و مراجع در مورد چرایی این اتفاق مکاتبه کند.
مهر پرور با اعلام اینکه اگر بعنوان نماینده مردم این مطالبه گری اتفاق بیفتد ما بعنوان نهاد نظارتی همراه شما هستیم، اظهار داشت: سازمان باید بدنبال مطالبه گری برود و بمراجع اطلاع رسانی گردد
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند نظارت ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۹۶
958 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0