نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند رضایی کوچی از سعی کمیسیون عمران برای اصلاح قانون نظام مهندسی خبرداد.

نود درصد مهندسان ساختمانی درآمدی از شغل خود کسب نمیکنند/عمر متوسط ساختمانهای ایرانی خیلی کم تر از متوسط جهانی است

ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، در مورد وضعیت سازمان نظام مهندسی کشور، بیان کرد: اکنون چهارصد هزار مهندس ساختمان در کشور داریم که عمده ارتزاق آنها از طریق پروانه ساختمانی و نظارت بوده است که به جرات میتوان گفت تنها ده درصد از این چهارصد هزار مهندس ساختمان با کار تخصصی خود ارتزاق میکنند و مابقی مجبور هستند که شغلهای دیگری را داشته باشند.

کد خبر: 960816003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶ - ۷:۵۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،  ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، در مورد وضعیت سازمان نظام مهندسی کشور، بیان کرد: اکنون چهارصد هزار مهندس ساختمان در کشور داریم که عمده ارتزاق آنها از طریق پروانه ساختمانی و نظارت بوده است که به جرات میتوان گفت تنها ده درصد از این چهارصد هزار مهندس ساختمان با کار تخصصی خود ارتزاق میکنند و مابقی مجبور هستند که شغلهای دیگری را داشته باشند.

عمر متوسط ساختمانهای ایرانی خیلی کم تر از متوسط جهانی

عمر متوسط ساختمانهای ایرانی خیلی کم تر از متوسط جهانی

نود درصد مهندسان ساختمانی درآمدی از شغل خود کسب نمیکنند/عمر متوسط ساختمانهای ایرانی خیلی کم تر  از متوسط جهانی است

تولید سالانه فقط صد و پنجاه هزار واحد مسکن در کشور مناسب نیست
محد رضا رضایی کوچی با اشاره به این که در شرایط کنونی که رکود مسکن را شاهد هستیم، سالیانه و در بهترین شرایط صد و پنجاه هزار واحد مسکن تولید میکنیم، گفت: این در حالیست که باید سالانه ۱ میلیون واحد مسکن تولید کنیم و اگر تولید سالیانه مسکن کم تر از ۱ میلیون واحد باشد، بار آنرا باید در سالهای بعد جبران کنیم.
دو و نیم میلیون واحد مسکن خالی متعلق به خانواده های طبقه متوسط به پایین نیست
کوچی ادامه داد: هر چند وزیر اعلام کرده، دو و نیم میلیون واحد مسکن خالی داریم، ولی این خانه ها لوکس، ییلاقی، خانه دوم و سوم بخشی مردم هستند و خانواده های هدف که طبقه متوسط به پایین هستند، خانه خالی ندارند.
وی افزود: رکود مسکن تاثیرات منفی بر درآمد شهرداریها، مهندسان، کارگران ساختمانی و واحد های تولیدی و صنعتی داشته و عوارض بسیاری دارد.
نود درصد از مهندسان ساختمانی درآمدی از شغل خود کسب نمیکنند
کوچی با اشاره به این که در جهان، یک سوم پویایی اقتصاد هر کشور به تولید مسکن مربوط است، تصریح کرد: این رکود موجب شده تا نود درصد از مهندسان ساختمانی کشور نتوانند درآمد لازم را داشته باشند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در شرایط کنونی باید زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی، مهندسان داخلی را فراهم کنیم، اظهار داشت: تا به حال اقدامی در این زمینه نشده و نتوانسته ‌ایم بستری فراهم کنیم تا مهندسان ایرانی به کشورهای فعال حوزه تولید مسکن در اطراف ‌مان اعزام گردند.
صادرات خدمات فنی منهدسی ساختمان را پی گیری می‌ کنیم


ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این که ریل گذاری‌ های لازم را دستگاه سیاسی کشور ایجاد نکرده و با توجه به شرایط در کارگروه کمیسیون عمران بر این موضوع تمرکز داریم، گفت: اگر رایزن ‌های سیاسی کشور به ما کمک کنند می ‌توانیم زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی را فراهم کنیم.
وی با اعلام این که رقابت برای گرفتن یک پروانه ساختمانی زیاد است، ابراز کرد: انتظاری که ما از شهردای و وزارت راه و شهرسازی داشته ‌ایم نسبت به مهندسان وجود ندارد و از دو جهت مهندسان ساختمان تحت فشار هستند و این دستگاه‌ ها اعمال سلیقه می‌ کنند.
عمر متوسط ساختمان‌ های ایرانی خیلی کم تر از متوسط جهانی است
کوجی با اعلام این که کیفیت ساختمان کیفیت مناسبی نیست، خاطر نشان ساخت: عمر متوسط ساختمان ‌های ایرانی خیلی کم تر از متوسط جهانی است و باید بپذیریم که استحکام و دوام بناهای ما ضعیف هستند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شواری اسلامی با اشاره به این که بدنبال این هستیم که قانون نظام مهندسی را به گونه ‌ای تقویت کنیم که مهندس، استقلال داشته باشد و زیر فشار دستگاه‌ هایی مانند وزارت راه و نظام مهندسی نباشد، یاد آور شد: بر استقلال داشتن مهندس تاکید داریم که در مقابل این استقلال مهندس باید در مورد ساختمان مسئولیت داشته باشد و در قانون این موضوع پی گیری می ‌شود.
وی با اشاره به این که مهندسان قوی داریم اما کیفیت ساختمان‌ ها خوب نیستند و متوسط عمر ساختمانی پایین هستند و به لحاظ پدافند غیر عامل نیز استحکام بناها مناسب نیست، تصریح کرد: قانون نظام مهندسی باید به سمتی برود که مهندس استقلال و مسئولیت داشته باشد.
منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۹۶
833 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0