توقف احداث صد برج در تهران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار کرد؛

مانور بازرسی از گودبرداریهای ساختمانی تهران

مانور شبانه بازرسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از گودبرداریهای ساختمانی شهر تهران با حضور پنجاه تیم برگزار گردید.

کد خبر: 960816002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶ - ۷:۴۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، مانور شبانه بازرسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از گودبرداریهای ساختمانی شهر تهران با حضور پنجاه تیم برگزار گردید.مانور بازرسی از گودبرداریهای ساختمانی تهران

مانور بازرسی از گودبرداریهای ساختمانی تهران

مانور بازرسی از گودبرداریهای ساختمانی تهران

مانور بازرسی از گودبرداریهای ساختمانی  تهران

معاونت خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، بررسی ایمنی گودبرداریها، رعایت اصول مهندسی در عملیات اجرایی و بررسی عملکرد مجریان ذیصلاح و حضور داشتن یا نداشتن آنها در زمان گودبرداری را از اهداف این مانور عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به این که گود برداریهای ساختمانی معمولا در شب انجام میشود نظارت و رعایت اصول ایمنی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حمیدرضا خوشدل ادامه داد: در این مانور حدود پنجاه تیم که هر تیم شامل ۱ نفر کارشناس در حوزه گود برداری و یک نفر در حوزه ایمنی است شرکت دارند و بازدیدها و بررسیها را از گودبرداریها در شهر تهران انجام میدهند.
خوشدل با بیان این که سازمان نظام مهندسی از سال نود و یک در حوزه بررسی عملکرد اعضا، بازرسیها را شروع کرده است افزود: این سازمان از سال نود و یک تا به حال افزون بر سی و دو هزار بازدید را در حوزه گود برداری انجام داده است.
وی با اشاره به این که بازرسیهای سازمان نظام مهندسی سال جاری در مقایسه با پارسال حدود صد و سی و هشت درصد افزایش داشته است عنوان کرد: این موضوع سبب کاهش چهل درصدی حوادث ناشی از گودبرداریها در شهر تهران شده است.
خوشدل خاطر نشان کرد: تلفات جانی ناشی از گودبرداری غیر اصولی در سال نود و یک در شهر تهران حدود شصت نفر بود ولی با عملکرد سازمان نظام مهندسی این رقم در سال نود و پنج به ۳ تا ۴ نفر کاهش یافت.

مانور بازرسی از گودبرداریهای ساختمانی تهران


وی با تاکید بر این که ساختمان ها باید توسط عوامل ذیصلاح ساخته شود عنوان کرد: نباید به هر کس اجازه ساخت و ساز داد.
معاون خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مطرح کرد: سازمان نظام مهندسی در ۲ سال گذشته بیش از دو هزار متخلف در حوزه های مهندسی را به شورای انتظامی معرفی کرده و عملکرد آنها بررسی شده است.
خوشدل ابراز کرد: بیش از سی تا چهل هزار عضو فعال داریم که در شهر تهران خدمات رسانی میکنند و بر عملکرد مجریان، محاسبین و ناظرین نظارت میشود.
وی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی به دنبال کاهش تخلفات و افزایش کیفیت ساخت و سازهاست یاد آور شد: میانگین عمر مفید ساختمانها در کشورمان حدود بیست تا بیست و پنج سال است در حالیکه این میانگین در کشورهای پیشرفته حدود صد سال است.
منبع : خبر گزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۹۶
833 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0