همایش پدافند غیرعامل در ساختمان در شهرستان ایذه برگزار گردید؛

همایش پدافند غیرعامل در ساختمان

سمینار پدافند غیرعامل در ساختمان با حضور برخی عضوهای هیات مدیره سازمان در شهرستان ایذه برگزار گردید.

کد خبر: 960816001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آبان ۹۶ - ۷:۴۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، سمینار پدافند غیرعامل در ساختمان با حضور برخی عضوهای هیات مدیره سازمان در شهرستان ایذه برگزار گردید.همایش پدافند غیرعامل در ساختمان

همایش پدافند غیرعامل در ساختمان

همایش پدافند غیرعامل در ساختمان

همایش پدافند غیرعامل در  ساختمان

در این سمینار سروش احمدی، ریاست دفتر نمایندگی ایذه ، بیان داشت: برگزاری سمینارهایی از این دست جهت آگاه سازی مردم، مسئوان و متخصصین از آن چه باید از پدافند بدانند و هم چنین از پیشرفتها و تکنولوژی اطلاع حاصل کنند، لازم است.
احمدی با اشاره به این که سهم نظام مهندسی برگزاری گردهمایی هایی با موضوع پدافند غیرعامل در ساختمان سازی است تصریح کرد: پدافند غیرعامل یک اصل است که تنها مختص یک مقطع زمانی کوتاه نیست و باید برای آن برنامه های بلند مدت داشت.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد پدافند غیرعامل ادامه داد: باید فرمایش مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار دهیم و تمام کسانیکه در صنعت، ساخت و ساز و مقوله های زیرساختی فعالیت دارند باید این فرمایش ها را آویزه گوش خود قرار دهند .
رئیس دفتر نمایندگی ایذه افزود: لحاظ نمودن الزامات پدافند غیرعامل در حوزه ساختمان به عنوان دفاع کم هزینه و عامل مهم کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیتهای ضروری، تسهیل مدیریت بحران و ارتقای پایداری ملی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: امیدوار هستم برگزاری این گردهمایی آغازی برای گردهمایی های مفید و کاربردی در شهرستان ایذه باشد که حاصل آن حفاظت از سرمایه ها و زیرساختها است.

همایش پدافند غیرعامل در ساختمان

در ادامه خسرو خیری زاده، عضو کمیته پژوهش استان،اظهار داشت: مجموعه اقداماتی که بصورت غیرمسلحانه در برابر تهدیدهای خاص صورت میگیرد پدافند غیرعامل میگویند که در مقابل مفهوم پدافند عامل و جنگهای معمول قرار دارد.
خیری زاده عنوان کرد: چند سالی است که در دنیا بسیار به این مفهوم پرداخته شده است و در کشور ما در مرحله مفهومی، گرداوری آیین نامه ها و مقررات است و در ساختمان هم مبحث بیست و یک گرداوری شده است.
وی مطرح کرد: مباحثی که مطرح میشود تجربه نشده اند و بیش تر تبیین مفاهیم است ضرورت این بحث آن جاست که در طول زندگی بشر بیش از چهارده هزار جنگ بزرگ رخ داده و بر اثر این جنگها بیش از چهار میلیارد انسان کشته شده شاید در عصر تکنولوژی بحث جنگ مفهومی ندارد و عصر تفکر است ولی در همین دوره هم انسانهایی وجود دارند که طرفدار جنگ هستند.
عضو کمیته پژوهش استان خاطر نشان کرد: در این فضای ملتهب و بحرانی که در هرگوشه دنیا آتشی برافروخته میشود لازم است که همه ما آماده باشیم و در مقابل تهدیدها از جنبه های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی مقاومت و هرکدام به فراخور مسئولیت و تخصص باید تهدیدات را شناسایی و با آنها مقابله کنیم.
وی در خاتمه افزود: مهندسین تنها به طراحی نقشه و نظارت اکتفا نکنند و با دید وسیع تری به این مساله نگاه و الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند و هم چنین در تفکیک اراضی و ایجاد شهرکهای جدید به دسترسیها ، بحثهای رفاهی و ایمنی توجه داشته باشند.

منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۹۶
938 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0