تخفیف سی درصدی شهرداری بانه برای عوارض ساخت و ساز شهردار بانه

تخفیف سی درصدی شهرداری بانه برای عوارض ساخت و ساز

شهردار بانه بیان کرد: بمنظور حمایت از شهروندان، آسان کاری و هم چنین تشویق مردم در پرداخت بموقع عوارض، شهرداری سی درصد تخفیف برای عوارض ساختمانی در نظر گرفته است.

کد خبر: 960814004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶ - ۷:۳۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،  شهردار بانه بیان کرد: بمنظور حمایت از شهروندان، آسان کاری و هم چنین تشویق مردم در پرداخت بموقع عوارض، شهرداری سی درصد تخفیف برای عوارض ساختمانی در نظر گرفته است.تخفیف سی درصدی شهرداری بانه برای عوارض ساخت و ساز

تخفیف سی درصدی شهرداری بانه برای عوارض ساخت و ساز

تخفیف سی درصدی شهرداری بانه برای عوارض ساخت و ساز

تخفیف سی درصدی شهرداری بانه برای عوارض  ساخت و ساز

وریا وثوقی روز یک شنبه در جلسه با عضوهای نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: بمنظور حمایت از فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بسته های تشویقی و حمایتی ارائه کرده ایم که یکی از این بسته ها اعمال تخفیف سی درصدی در پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمان است.
وثوقی گفت: اصلاح لایحه درآمد شهرداری بانه به رویکرد حمایت از محلات الحاقی است و کمیته های فنی بازنگری ضوابط طرح تفصیلی برای اصلاح ضوابط و پی گیری مصوبات مذکور و کاهش فرآیند صدور پروانه ساختمانی از جمله اقدامات شهرداری برای تسریع روند اخذ پروانه ساختمان است.
وی ادامه داد: شهرداری پی گیر طرح تفضیلی شهر را نیز در دستور کار قرار داده است و در ابتدا خلاء های که در این زمینه وجود دارد، اصلاح میشود و برای موفقیت در هر چه بهتر و اجرایی کردن طرحها نیاز به همکاری و هم فکری نظام مهندسی داریم.
به گفته وثوقی، بسته حمایتی شامل تخفیف سی درصدی برای اخذ پروانه ساختمان، اصلاح لایحه درآمدی برای محلات الحاقی، رفع خلاء قانونی با همکاری کمیسیون ماده پنج و استانداری کردستان، نظارت جدی و موثر بر ساخت و سازها و سرعت عمل در فعالیتهای شهرداری بانه است.
وثوقی افزود: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، پلیس ساختمان با ساز و کار جدید فعال میشود تا از وضعیت نا به سامان گذشته و ایجاد حاشیه نشینی جدید در شهر جلوگیری گردد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان بانه نیز در این جلسه اظهار داشت: ساماندهی پلیس ساختمان یکی از خواسته ها نظام مهندسی و مطالبه مردم است.
فریدون علی محمدی با اشاره به اهمیت نظارت دقیق بر پروژه های عمرانی عنوان کرد: در بخش عمرانی شهرداری و شورا میتوانند موافقت کنند تا در بخش شهرسازی انسجام و یک پارچگی باشد و نظام مهندسی با رعایت چارچوب قوانین و مقررات همکاری کند.

تخفیف سی درصدی شهرداری بانه برای عوارض ساخت و ساز


مسئول عمران شهرداری بانه هم در سخنانی بیان داشت: هفتاد درصد زمین های قول نامه ای پروانه ساخت دارند که برابر دستور العمل شورای اسلامی نباید پروانه داشته باشند.
ولی احمدی گفت: فروش تراکم، شصت درصد بافت شهری و هفتاد درصد بافت تجاری است و پروانه بهره برداری ارائه شده نوعی تخلف است که جواب گوی وضعیت موجود نیست.
احمدی مطرح کرد: با وجود این که شهرداری قبل از ساخت و ساز شهروندان از مجری طرحها تعهد میگیرد ولی باز هم شاهد تخلفات ساختمانی هستیم که ضروری است دستورالعمل اجرایی گرداوری و اجرایی گردد.
شهرستان بانه با صد و پنجاه و هشت هزار نفر جمعیت در دویست و هفتاد کیلومتری غرب سنندج قرار دارد.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی کشاورزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آبان ۹۶
1143 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0