برگزاري آئین تحلیف مهندسین جوان در استان یزد برگزاري آئین تحلیف

برگزاري آئین تحلیف مهندسین جوان در استان یزد

با برگزاري آئین سوگند مهندسي در استان يزد ، بیش از یک صد نفر از مهندسان جوان اين استان كه درآزمون هاي ورود بحرفه پذيرفته شده اند آماده ارائه خدمات در حوزه صنعت ساختمان شدند .

کد خبر: 960810014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ آبان ۹۶ - ۱۱:۰۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، با برگزاري آئین سوگند مهندسي در استان يزد ، بیش از یک صد نفر از مهندسان جوان اين استان كه درآزمون هاي ورود بحرفه پذيرفته شده اند آماده ارائه خدمات در حوزه صنعت ساختمان شدند .برگزاري آئین تحلیف مهندسین جوان در استان یزد

برگزاري آئین تحلیف مهندسین جوان در استان یزد

برگزاري آئین تحلیف مهندسین جوان در استان یزد

برگزاري آئین تحلیف مهندسین جوان در  استان یزد

در اين آئین فرشيد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، با اشاره به جايگاه امور فني و مهندسي در روند توسعه، اهميت نظارت دقيق بر امور ساخت و ساز را تصریح کرد و گفت: مهندسین علاوه بر پويايي، توانمندي و دقت در اجرا موظف هستند در انجام فعاليتهاي حرفه اي، متعهد و مسئوليت پذير باشند.
فرشید، مهندسین را سرمايه هاي معنوي، تخصصي و حرفه اي كشور توصيف كرد و از آنها خواست در همه دوره خدمت خود، مفاد سوگند مهندسي را مورد توجه قرار دهند . وی با آرزوي موفقيت براي حاضران ، لزوم احساس مسئوليت در شئون كاري و نيز ارتباط قوي آن ها با سازمان نظام مهندسي ساختمان از طريق شركت در دورهها ، حضور فعال در نشست های مجمع عمومي و همكاري در اجراي طرح نظام پيشنهادات را خاطر نشان كرد .
جواهري عضو شوراي مركزي سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم به اهميت دقت در نظارت بر ساختمان‌ ها اشاره كرد و از مهندسین خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بويژه تغيير نقشه‌ هاي مصوب، مراتب را سريعاً به شهرداري و سازمان نظام مهندسي ساختمان اطلاع دهند و خود هم بعنوان مشاوران دلسوز براي راهنمايي مالكان اقدام كنند تا هم در هزينه‌ ها صرفه‌ جويي و هم از تخلفات احتمالي پيش گيري گردد.
وی با ذکر ويژگيهاي كاري مهندسان، گفت: نقش اصلي ما زمينه سازي و توجه ويژه به رعايت مباحث مقررات ملي ساختمان است و مهندس موفق كسي است كه تمام ضوابط و مقررات مربوط به حوزه فعاليت خود را بشناسد و آن ها را رعايت كند.
نايب رئيس اول سازمان اهميت گزارش نويسي و ارائه به موقع گزارش هاي مرحله اي به شهرداري و نظام مهندسي را خاطر نشان كرد و رفتار مسئولانه همراه با امانت داري را الزامی خواند .
اسدی دیگر سخنران آئین بود که رعایت مبحث نوزده را زمینه ساز کاهش هزینه های انرژی و تأسیسات سرمایشی و گرمایش توصیف کرد.

برگزاري آئین تحلیف مهندسین جوان در استان یزد


وی ادامه داد: اجرای مبحث نوزده مقررات ملی ساختمان از سال هشتاد و چهار الزامی شده و شایسته است هم اینک با گذشت دوازده سال از اجرایی شدن این مبحث توجه کافی به آن مبذول گردد تا شاهد کاهش هزینه ها در زمان بهره برداری از ساختمانها باشیم.
نایب رئیس دوم سازمان با اشاره به این که برای تولید هر کیلو وات ساعت برق هفتصد و پنجاه گرم آلاینده های زیست محیطی تولید می شود، مسئولیت سنگین مهندسین را برای پیش گیری از این روند یادآور شد.
آخرین سخنران این آئین مهندس اولیاء عضو هیئت مدیره سازمان، رعایت اخلاق حرفه ای را محور بحث خود قرار داد و از حاضران خواست ضمن ارزش قائل شدن برای خود در زندگی، به ارزشهای اجتماعی هم احترام بگذارند و در جامعه بویژه استان یزد که مردم بخاطر صداقت، سعی و کارآفرینی شهره هستند در انجام کارها، راستی، درستی، دوستی و صداقت را سرلوحه برنامه هایشان قرار دهند.
اولیاء، کیفیت کار و انجام بموقع تعهدات را ضروری خواند و از مهندسین خواست در نرخ گذاری برای خدمات مهندسی انصاف را رعایت کنند.
درادامه آئین، همراه با قرائت سوگند مهندسي، حاضران براي شروع دوره كاري رسمي و متعهدانه عهد بستند .
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ آبان ۹۶
971 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0