تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 جابر نصیری مطرح کرد:

حقوق شهروندی معلولان و جانبازان در شهر تهران ضایع میشود

عضو هیات مدیره نظام مهندسی شهرسازی استان تهران بیان کرد: آگاهی حقوق شهروندی جامعه مطالبه گر خیلی ظعیف است پس رسالت مطبوعات در این ضمینه خیلی مهم و اهمیت است تا حقوق شهروندی را به بحث بگذارد و به آگاهی مردم برساند.

کد خبر: 960810010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ آبان ۹۶ - ۱۰:۱۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، عضو هیات مدیره نظام مهندسی شهرسازی استان تهران بیان کرد: آگاهی حقوق شهروندی جامعه مطالبه گر خیلی ظعیف است پس رسالت مطبوعات در این ضمینه خیلی مهم و اهمیت است تا حقوق شهروندی را به بحث بگذارد و به آگاهی مردم برساند.حقوق شهروندی معلولان و جانبازان در شهر تهران ضایع میشود

حقوق شهروندی معلولان و جانبازان در شهر تهران ضایع میشود

حقوق شهروندی معلولان و جانبازان در شهر تهران ضایع میشود

حقوق شهروندی معلولان و جانبازان در شهر  تهران ضایع میشود

جابر نصیری عضو هیات مدیره نظام مهندسی شهرسازی استان تهران گفت: اقدام خوبی که پایگاه خبری مختصات برای حقوق شهروندی معلولان و جانبازان انجام داده پسندیده است و احساس بنده اینست که ما مطالبه گری در جامعه در مورد حقوق شهروندی نداریم و این همه حقوق شهروندی ضایع می گردد.
وی تصریح کرد: آگاهی حقوق شهروندی جامعه مطالبه گر خیلی ظعیف است پس رسالت مطبوعات در این ضمینه خیلی مهم و اهمیت است تا حقوق شهروندی را به بحث بگذارد و به آگاهی مردم برساند. در ضمینه بحث ضوابط و مقررات معلولان جسمی حرکتی و جانبازان کارهای بسیاری در این یکی دو دهه هماهنگیهای بسیاری شده است.
نصیری ادامه داد: بحثی که مطرح است با توسعه شهرها مخصوصا در ۲ دهه اخیر و پایدار نبودن در آمدهای شهرداری از تراکم فروشی و شهرسازی و عدم اجرای ضوابط و مقررات طرح توسعه شهرهای مصوب تفضیلی و شهرسازی عرصه برای حقوق شهروندی مردم در شهر خیلی ضایع شده است.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی شهرسازی استان تهران افزود: مخصوصا حقوق شهروندی جامعه معلولان جسمی و حرکتی و جانبازان که تا به امروز در هیچکدام از شهرهای استان تهران معقوله ای برای رعایت سطح صاف زمین(کف) نداریم. یعنی شهرداریهای استان تهران از جمله شهرداری تهران پروانه های صادره بهیچ عنوان ارتفاع کف را نمیدانند بهمین خاطر است که در تمام معابر میبینید هر ساخت و سازی بنا به سلیقه خودش و یا خیلی بهتر به مسئله نگاه کنیم با سلیقه خودش کد ارتفاعی را در نظر میگیرد. پیاده روسازیها در سطح شهر یکی بالا و یکی پایین میباشد. این وضع مناسب سازی نیست و حتی برای شهروندان عادی هر لحظه احساس خطر وجود دارد. حال برای جامعه معلولان و جانبازان این معظلات بیش تر به چشم می آید.

حقوق شهروندی معلولان و جانبازان در شهر تهران ضایع میشود


نصیری عنوان کرد: از سال هشتاد و شش مصوبه معماری و شهرسازی و همینطور مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان به استناد ماده سی و دو قانون نظام مهندسی سال هفتاد و چهار تصویب و ابلاغ شده است و در ماده چهار آن مصوبه شورایعالی شهرسازی آمده است. تا تمامی مجتمعهای بالای بیست واحد، به ازای هر بیست واحد آپارتمان یک واحد آپارتمان برای معلولان جسمی حرکتی و جانبازان باید احداث کنند. به این معنیکه عرصه های داخلی آپارتمان از فضای بهداشتی، سرویس ‌ها و… در مبحث مقررات ملی مناسب سازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: تا به این لحظه شهرداری تهران فقط در طرحها این موارد را رعایت میکند و در شهرهای استان تهران در هیچ کدام رعایت نمیشود.شهرداری در ارائه پایانکار برای ساختمان ها به این مورد که منجرب براحتی معلولان، جانبازان میشود توجهی نمیکند.
منبع : خبرگزاری بسیج

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ آبان ۹۶
873 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0