تلفات ساختمانی ایران نسبت به میانگین جهانی بالا است قربان خانی خبر داد:

تلفات ساختمانی ایران نسبت به میانگین جهانی بالا است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: استفاده از افراد بدون صلاحیت در بخش ساخت و ساز منجر به جان باختن سالانه حدود هزار و نهصد نفر در کشور در حوادث ساختمانی می گردد.

کد خبر: 960708002 تاریخ انتشار: شنبه ۸ مهر ۹۶ - ۱۰:۱۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: استفاده از افراد بدون صلاحیت در بخش ساخت و ساز منجر به جان باختن سالانه حدود هزار و نهصد نفر در کشور در حوادث ساختمانی می گردد.تلفات ساختمانی ایران نسبت به میانگین جهانی بالا است

تلفات ساختمانی ایران نسبت به میانگین جهانی بالا است

تلفات ساختمانی ایران نسبت به میانگین جهانی بالا است

تلفات ساختمانی ایران نسبت  به میانگین جهانی بالا است

حسن قربان خانی  عنوان داشت: کسانیکه شغل دیگری جز نظارت برساخت و ساز­ دارند باید حضورشان در صنعت ساختمان کم رنگتر گردد.

قربان خانی ادامه داد: تا زمانیکه کنترلهای لازم در کشور در زمینه حضور افراد دارای صلاحیت ­در بخش ساخت و ساز وجود نداشته باشد و در مورد نتیجه کار از مهندسین ناظر بازخواستی نگردد عمر ساختمان های کشور هر روز کم تر می گردد.

وی افزود : باید قانون نظام مهندسی ­اصلاح گردد زیرا نحوه نظارت ­بین ساختمان دویست متری و ۲ هزار متری مشخص نیست.

قربانخانی در مورد اجرایی نشدن قانون مقررات ملی­ ساختمان اظهار داشت: ما بعنوان جامعه مهندسین اصرار داریم این قانون رعایت گردد و خواستار برکناری هر مقامی هستیم که در این حوزه­ کوتاهی کرده است چون در این میان حقوق مصرف کنندگان یعنی مردم پایمال می گردد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری از شهرها به علت این که شهرداریها خودگردان هستند و منابعشان­­ تامین نمی گردد کیفیت زیست مردم و فضای سبز کاهش پیدا کرده است.

تلفات ساختمانی ایران نسبت به میانگین جهانی بالا است

وی در مورد نظارت بر گودبرداری ها هم ابراز داشت: در سال نود و پنج حدود هفده هزار بازدید از ساختمانها و گودبرداریها صورت گرفت و صدها اخطار به مهندسین و مالکان داده شد هم چنین گزارش هایی به شهرداری برای منع کار دادیم تا ایمنی لازم را تامین کنند.

وی خاطر نشان ساخت: تخلفات نسبت به چند سال گذشته کاهش یافته ولی هنوز وجود دارد زیرا در کار ساخت و ساز هنوز افراد بدون صلاحیت حضور دارند.

قربانخانی یاد آور شد: اکنون تلفات ساختمانی ایران نسبت به میانگین جهانی بالاست و تقریبا به ازای هر سه میلیون نفر ساعت در ایران یک حادثه و تلفات ساختمان داریم در حالی که در کشورهای همسایه به ازای هر هشت میلیون نفر ساعت یک حادثه­ ­و در کره جنوبی به ازای هر سیزده میلیون نفر ساعت یک حادثه و در کشورهای پیشرفته به ازای هر بیست تا چهل میلیون نفر ساعت یک حادثه داریم.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۶
1191 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0