نود و دومین نشست هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان نود و دومین نشست هیأت مدیره سازمان

نود و دومین نشست هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برگزار گردید

نود و دومین نشست هیأت مدیره سازمان روز شنبه یکم مهرماه در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برگزار و تصمیماتی به شرح ذیر گرفته شد :

کد خبر: 960704015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ مهر ۹۶ - ۷:۴۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، نود و دومین نشست هیأت مدیره سازمان روز شنبه یکم مهرماه در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برگزار و تصمیماتی به شرح ذیر گرفته شد :نود و دومین نشست هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان

نود و دومین نشست هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان

نود و دومین نشست هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان

نود و دومین نشست  هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برگزار گردید

۱- در مورد زمین جدید ستاد سازمان واقع در اتوبان قائم شهر بعد از بحث و بررسی مقرر شد که تا سقف ۶۰ میلیون تومان جهت انجام امور قضایی و مراجعه به دادگاه جهت شکایت و الزام به انتقال سند از بنیاد علوی به سازمان اقدام شود .
۲- موضوع انتخاب کمیته های تخصصی دفاتر نمایندگی مطرح و بعد از بحث و بررسی مقرر شد ، انتخاب اعضای کمیته های تخصصی از میان ثبت نام شدگانی که اسامی آن ها به سازمان فرستاده شده بود توسط هیأت رئیسه دفاتر نمایندگی صورت گیرد.
۳- موضوعات خدمات مهندسی مطرح و به شرح ذیر تصمیم گیری شد :
الف – ارائه خدمات طراحی هیچ گونه تأثیری در امتیاز ارجاع نظارت مهندسان نداشته باشد .
ب – در صورتی که پروژه قبل از سال نود و شش ثبت نهایی شده باشد و در آن زمان بر اساس ضوابط ، مشمول گرفتن خدمات ژئوتکنیک نشده باشد و اکنون در افزایش بنا تعداد سقف کل به حداکثر پنج سقف رسیده باشد ، نیاز به استفاده از خدمات ژئوتکنیک نمیباشد در چنین پروژه هایی هر زمان طراح سازه لازم بداند ، استفاده از خدمات مشاور ژئوتکنیک الزامی میباشد .

نود و دومین نشست هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان


ج – در صورتی که به هر علتی در پروژه هایی که مشمول خدمات ژئوتکنیک میباشند و امکان حفاری و یا اجازه حفاری بنا به درخواست مالک و تائید کمیته ژئوتکنیک دفتر نمایندگی وجود نداشته باشد . با گرفتن تعهد از مالک ، ناظر و مشاور ژئوتکنیک مبنی ارائه نتیجه آزمایشگاه پیش از آغاز عملیات ساخت ، با موضوع موافقت می شود .
د – در پروژه هایی که فاقد سابقه ثبت میباشند و پس از صدور پایان کار به سازمان مراجعه می کنند ، لزوم یا عدم لزوم از خدمات مشاور ژئوتکنیک بعهده طراح سازه میباشد .

هـ – در پروژه هایی با کاربری مرغ داری ،دامداری ، شهرک صنعتی و گل خانه و موارد مشابه ، متراژ و تعداد سقف بخش اداری ، ملاک استفاده از خدمات شهرساز ، نقشه بردار ، ترافیک ، مجری و آزمایشگاه خواهد بود .
و- ثبت پروژه های گروه الف و ب که مشمول اخذ خدمات مجری نمیشوند در دفاتر رابط بلامانع است .
۴- موضوع خرید باطری و UPS برای دفاتر نمایندگی مطرح که با خرید هر کدام به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال بر اساس با آئین نامه مالی معاملاتی و پیشنهاد واحد IT سازمان موافقت شد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی کردستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مهر ۹۶
1336 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0