کنترل و نظارت باید در راس امور قرار گیرد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران خبر داد:

کنترل و نظارت باید در راس امور قرار گیرد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با تاکید بر اهمیت کنترل و نظارت در کیفی سازی ساختمانها بیان کرد: کنترل و نظارت باید در راس امور قرار گیرد.

کد خبر: 960703014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ مهر ۹۶ - ۹:۰۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با تاکید بر اهمیت کنترل و نظارت در کیفی سازی ساختمانها بیان کرد: کنترل و نظارت باید در راس امور قرار گیرد.کنترل و نظارت باید در راس امور قرار گیرد

کنترل و نظارت باید در راس امور قرار گیرد

کنترل و نظارت باید در راس امور قرار گیرد

کنترل و نظارت باید در  راس امور قرار گیرد

در نشست هم اندیشی هیأت رئیسه سازمان با روسای دفاتر نمایندگی که روز ۱ شنبه دوم مهرماه بمیزبانی دفتر نمایندگی آمل برگزار گردید ؛ مهران فرصت با اشاره به دستورالعملها ، ضوابط و آیین نامه های ابلاغی به دفاتر گفت: این ضوابط خط مشی سازمان بوده و کلیه تصمیمات و فعالیتهای دفاتر نمایندگی باید طبق ضوابط ابلاغی صورت پذیرد .
فرصت با اشاره به این که دفاتر نمایندگی خط مقدم سازمان هستند ادامه داد: با توجه به ارتباط مستقیم دفاتر با مهندسین و مالکان بمنظور کاهش بروکراسی اداری باید به مرحله ای برسیم تا همه امور در دفاتر نمایندگی صورت گرفته و سازمان در بخش سیاست گذاری متمرکز گردد که بهمین منظور در صدد هستیم اختیارات و مسئولیتهای بیش تری را به هیأت رئیسه دفاتر واگذار کنیم .
وی گفت: صدور شناسنامه فنی ملکی توسط دفاتر نمایندگی یکی از اقداماتی است که در دستور کار سازمان قرار دارد و با فراهم شدن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این پروژه بزودی عملیاتی خواهد شد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران افزود: حسب مصوبه هیأت مدیره سازمان، انتخاب کمیته های تخصصی و گروههای کنترل نظارت شهرها بهدفاتر نمایندگی واگذار گردید و هیأت رئیسه دفاتر باید طبق دستورالعمل نسبت به انتخاب اعضا اقدام کنند.

کنترل و نظارت باید در راس امور قرار گیرد


فرصت تصریح کرد: کنترل و نظارت، اصلیترین وظیفه سازمان است و باید این بخش در راس امور قرار بگیرد. با توجه به اهمیت این بخش در چارت سازمان، کنترل نظارت بعنوان اداره تعریف شد و درصدد بسط فعالیتهای این بخش و افزودن سایر اقدامات در کنار ژئوتکنیک و آزمایشگاه هستیم.
او با اشاره به اصلاحات در دست اقدام در سیستم هوشمند انتخاب ناظر خاطر نشان کرد: ضریب عدم اشتغال در فرمول امتیاز دهی محاسبه خواهد شد و دارا بودن تمامی بیمه ها بغیر از بیمه خویش فرما ملاک عمل خواهد بود.هم چنین بمنظور تشویق در انتخاب پروژه های کوچک، امتیازاتی لحاظ خواهد شد. بمنظور وحدت رویه و هماهنگی در خدمات مهندسی بزودی نرم افزار نظام فنی روستایی به نرم افزار جامع سازمان لینک خواهد شد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران ادامه داد: اعمال کارکرد طراحی در امتیاز حذف گردید و عملکرد طراحی تاثیری در امتیاز نظارت نخواهد داشت که اکنون این آیتم اجرایی گردیده است.
در ادامه این جلسه هر یک از حاضران به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی آذربایجانشرقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۶
1177 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0