تشدید نظارت بر ساخت و ساز اصولی ساختمان ‌ها در اردبیل قابل توجه ناظرین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

اطلاعیه های نظارتی

به استناد بند شش دستورالعمل صدور شناسنامه فنی ساختمان به شماره 29594/100/02 مورخ بیست و یکم شهرویور نود و پنج ابلاغی مقام عالی وزارت،تطابق نقشه های ساختمان با پروانه و درج اطلاعات آن ها در شناسنامه فنی و ملکی و ممهور نمودن فرمهای شناسنامه بعهده ناظران محترم میباشد.

کد خبر: 960703013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ مهر ۹۶ - ۸:۵۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل ،به استناد بند شش دستورالعمل صدور شناسنامه فنی ساختمان به شماره ۲۹۵۹۴/۱۰۰/۰۲ مورخ بیست و یکم شهرویور نود و پنج ابلاغی مقام عالی وزارت،تطابق نقشه های ساختمان با پروانه و درج اطلاعات آن ها در شناسنامه فنی و ملکی و ممهور نمودن فرمهای شناسنامه بعهده ناظران محترم میباشد.قابل توجه ناظرین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

قابل توجه ناظرین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

قابل توجه ناظرین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

اطلاعیه های  نظارتی

بنابراین در تکمیل فرم اطلاعات ساختمان دقت لازم به عمل آید.
✅قابل توجه ناظرین و مجریان ذی صلاح حقیقی و حقوقی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل
✅بر اساس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ، ناظران و مجریان موظفند حداکثر ۲ ماه مانده به اتمام قرارداد نظارت و یا اجرا ، مراتب را به صاحبکار ، سازمان استان و مرجع صدور پروانه ساختمان اعلام و از سازمان درخواست تمدید قراداد با صاحب کار را کنند.
بنابراین مقتضی است وفق مبحث مذکور در موعد مقرر نسبت به اعلام مراتب و تمدید نظارت اقدام کنند.
بدیهی است مسئولیت عدم اقدام بموقع بعهده ناظران و مجریان حقیقی و حقوقی میباشد.
✅قابل توجه سازنده های حقیقی و حقوقی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل
✅بر اساس ماده بیست و پنج مبحث دوم مقررات ملی ساختمان جهت اقدامات بعد از فسخ قرارداد میان مجری و مالک در صورت عدم حضور هر یک از طرفین قرارداد ، از خدمات کارشناس رسمی ماده بیست و هفت، طبق دستورالعمل مربوطه با معرفی سازمان استفاده خواهد شد.
✅قابل توجه ناظران و مجریان ذی صلاح عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل
✅کنترل رفتار مصالح نازک کاری و نما مقابل آتش و استفاده از مصالح استاندارد معتبر و هم چنین رعایت مبحث سوم مقررات ملی ساختمان در این زمینه الزامی میباشد.

قابل توجه ناظرین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل


✅بر اساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی، در مورد عدم تجاوز به گذر و جلوگیری از ایجاد موانع در پیاده روها ، ساخت هر تعداد پله در خارج از حد مالکیت و پیاده رو ها و گذرها ، غیر مجاز میباشد بنابراین با بررسی دقیق کد ارتفاعی از ایجاد هرگونه پله در معابر عمومی و تجاوز به گذر، در راستای ورود بساختمان جلوگیری نموده و ضرورت بازدید از محل قبل از ترسیم نقشه های ساختمانی و مطابقت محل با سند و پلان موقعیت ارائه گردیده اعلام شود.
قابل ذکر است در صورت وقوع چنین تخلفاتی منجر بمعرفی به شورای انتظامی خواهد شد.
✅قابل توجه ناظرا و مجریان ذی صلاح عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل
✅بعد از خاک برداری و قبل از هرگونه عملیات ساختمانی مراتب را به اطلاع مشاور ژئوتکنیک پروژه جهت بررسی شرایط موجود ژئوتکنیک برسانند. یادآوری می شود مسئولیت عدم اطلاع به موقع بعهده ناظر و مجری محترم میباشد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی رایانه

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۶
1124 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0