نظام مهندسی نقش خود را در پروژه‌های بزرگ قم ایفا نماید نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

نظام مهندسی نقش خود را در پروژه‌های بزرگ قم ایفا نماید

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی ‌های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان داشت: نظام مهندسی نقش خود را در پروژه ‌های بزرگ استان ایفا نماید.

کد خبر: 960702055 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ مهر ۹۶ - ۱۱:۱۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به  توانمندی ‌های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان داشت: نظام مهندسی نقش خود را در پروژه ‌های بزرگ استان ایفا نماید.نظام مهندسی نقش خود را در پروژه‌های بزرگ قم ایفا نماید

نظام مهندسی نقش خود را در پروژه‌های بزرگ قم ایفا نماید

نظام مهندسی نقش خود را در پروژه‌های بزرگ قم ایفا نماید

نظام مهندسی نقش خود را در پروژه‌های  بزرگ قم ایفا نماید

احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مهم ترین بحث جامعه مهندسی است که باید آنرا در اولویت کاری قرار داد.

امیر آبادی ادامه داد: در دوره قبل موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در صحن مجلس مطرح گردید که پیشنهاد هایی در این زمینه در کارگروه مربوطه ارائه دادیم که امیدوار هستیم در این دوره نیز انتظارت و دغدغه ‌های مهندسین و مردم در بازنگری این قانون مد نظر قرار گرفته باشد.

وی افزود: قوانین و مقررات باید بگونه ‌ای نوشته شود که اجرای آن سهل و آسان باشد چرا که اگر اجرای قوانین برای مردم سخت باشد از عمل به آن امتناع می ‌کنند.

نظام مهندسی قم در اجرای مجری ذی صلاح با تدبیر و بدون شتاب زدگی عمل کرد

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در مورد نحوه اجرای مجریان ذی صلاح اظهار داشت: نظام مهندسی استان قم در این زمینه خوب عمل کرده و عجله و شتاب زدگی نداشته و با تدبیر گام‌هایی برداشته است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: اگر برخی از قوانین یک باره به مرحله اجرا در بیاید مشکلاتی ایجاد خواهد شد که بعنوان نمونه می ‌توانیم بهمین قانون مجریان ذی صلاح اشاره کنیم که از گذشته بوده است ولی در برخی از استان‌ ها قابلیت اجرایی نداشته است و به مروز زمان در حال اجرا می ‌باشد.

نظام مهندسی نقش خود را در پروژه‌های بزرگ قم ایفا نماید

تأکید بر تقویت ارتباط سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و شورا

امیر آبادی در ادامه با تأکید بر تقویت ارتباط سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و شورا خاطر نشان ساخت: این تقویت همکاری ‌ها سبب ارائه خدمات مطلوبی به مردم خواهد شد و همه باید تلاش نماییم تا گرهی از کار مردم باز گردد.

وی هم چنین عنوان کرد: ارائه خدمات الکترونیک سبب تسهیل در امور خواهد شد و حجم رفت و آمدها در شهر هم کاهش می ‌یابد که ضرورت دارد خدمات فنی و مهندسی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز از این طریق ارائه گردد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که سازمان نظام مهندسی ساختمان قم باید در پروژه‌های بزرگ قم نقش آفرینی داشته باشد، گفت: دلسوزی مهندسین قمی بمراتب بیش تر از دیگرانی است که قصد اجرای پروژه‌ هایی در این شهر دارند که از نظام مهندسی و مهندسان بعنوان نخبگان استان این انتظار می ‌رود تا در این گونه مسائل و پروژه ‌ها نظر کارشناسی خود را در رد و یا تأیید آن ‌ها ارائه کنند که در اینصورت مسئولان استان هم می ‌توانند بهتر تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب نما و منظر شهری در قم اضافه کرد: مهندسین و معماران در این زمینه باید ورود کنند تا هر نمایی در قم اجرای نگردد که در این راستا ساختمان‌ های دولتی و نهادها نیز می ‌بایست برای مردم الگو باشند و مقررات ملی ساختمان در آن بخوبی رعایت گردد.

امیر آبادی یاد آور شد: پروژه‌ هایی همچون مونوریل و فرودگاه روزی در قم اجرا شدند که درآن زمان انتظار می‌ رفت؛ مهندسین نظرات کارشناسی و تخصصی خود را ارائه کنند و مسئولین را بعواقب و تبعات اجرای آن آگاه سازند؛ تا امروز استان درگیر مشکلات آن نگردد.

مردم و مسئولان نظرات کارشناسی مهندسین را خواهند پذیرفت

وی ابراز کرد: ارائه مشاوره‌ های فنی و تخصصی نظام مهندسی در پروژه‌ های شهری می‌ بایست پررنگ گردد چرا که مردم و مسئولان نظرات کارشناسی مهندسین را خواهند پذیرفت و مهندسین می ‌بایست در حوزه‌ هایی همچون محیط زیست، ترافیک، تغییرکاربری باغات و مباحث مربوط به نما و منظر شهری ورود کنند.

امیر آبادی گفت: در زمینه بافت‌ های فرسوده و تهیه مسکن برای جوانان، دولت باید فکری اساسی کند و برنامه ‌ریزی دقیقی در این زمینه می ‌بایست صورت پذیرد.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مهر ۹۶
1126 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0