رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی:

ماهیت کار سازمان های نظام مهندسی در آذربایجان شرقی ، سرمایه گذاری برای دراز مدت است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی گفت: ماهیت کار سازمان های نظام مهندسی ، سرمایه گذاری برای دراز مدت است.

کد خبر: 960702018 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵ - ۱۲:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) ،علی طوماری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی روئسای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، ساختمان و معدن ، با انتقاد از اینکه تشکیلات هر ۳ سازماننظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معدن و ساختمان غیر انتفاعی و غیر دولتی می باشد گفت:متاسفانه این سازمان ها را نه می توان دولتی نامید و نهNGO. ماهیت کار نظام مهندسی سرمایه گذاری برای دراز مدت است

ماهیت کار نظام مهندسی سرمایه گذاری برای دراز مدت است

سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی

طوماری ادامه داد: متاسفانه طبق تکلیف قانونگذار عمده هدفمان صرفاً بازرسی و نظارت بوده و کاری اجرایی برایمان تعریف نشده است.

وی با اعلام اینکه ۳ سازمان نظام مهندسی نوعی تشکیلات بازرسی – نظارتی تلقی می گردند افزود:در جامعه امروزی سازمان های بازرسی – نظارتی به دلیل حیطه فعالیتشان چندان برای مردم خوشایند و قابل قبول نیستند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی با ابراز تاسف از اینکه برخی مسئولان تفاوت مابین هزینه و سرمایه گذاری را درک نکرده اند تصریح کرد:متاسفانه آنان بیشتر به دنبال سودآوری کوتاه مدت بوده و برای دراز مدت ، برنامه ای ندارند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بایستی نوعی فرهنگسازی از دوران طفولیت اداری انجام گردد یادآور شد:ماهیت کار سازمان های

نظام مهندسی ، سرمایه گذاری برای دراز مدت است چرا که حدود یک سوم سرمایه گذاری اقتصادی در پروژه های عمرانی انجام می گردد.

ماهیت کار نظام مهندسی سرمایه گذاری برای دراز مدت است

 

وی تاکید کرد: سازنده های ساختمان نمی توانند ادعا کنند که کار ساخت و سازشان به کسی ارتباطی ندارد چرا که ساختمانی که آنان می سازند بایستی امنیت روحی ، روانی و جسمی مردم را تامین کند.

طوماری با اعلام اینکه در حال حاضر بالغ بر ۵۰ هزار نفر در ۳ سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معدن و ساختمان آذربایجان شرقی عضو می باشند گفت: این تعداد عضو ، فرزندان این مرز و بوم هستند که اگر کارآفرینی و اشتغالزایی برایشان انجام نشود افسردگی و بار روحی و روانی سنگینی بر خانواده ها تحمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۷۴ با ادغام ۲ نظام مهندسی معماری – شهرسازی و تاسیسات و برق ، سازمان نظام مهندسی ساختمان تشکیل یافت ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با تدوین آیین نامه اجرایی در سال ۷۸ آغاز به کار کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در سازمان نظام مهندسی کشور عضو بوده و عمده وظایفشان در کنترل خدمات مهندسی بر ساختمان خلاصه شده است.

ماهیت کار نظام مهندسی سرمایه گذاری برای دراز مدت است

وی با اشاره به اینکه سند مقررات ملی ساختمان برگرفته از قوانین اروپایی و آمریکایی تنها منبع غنی در زمینه ساختمان است که کنترل آن بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان گذاشته شده است اضافه کرد:عملکرد نیمه موفق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به دلیل عملکرد ضعیف برخی تشکلات دولتی روی داده است.

طوماری همچنین در خصوص تعداد اعضای هیئت مدیره این سازمان یادآور شد: تعداد اعضای هیات مدیره ها متناسب با تعداد اعضای سازمان ها از ۹ تا ۲۱ نفر می باشد به طوریکه در کشور تنها تهران ۲۱ نفر هیات مدیره داشته و سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی متناسب با دستور العمل ۱۵نفر هیئت مدیره دارد.

وی در خاتمه از احداث ساختمان جدید نظام مهندسی ساختمان استان واقع در بلوار استاد شهریار خبر داد و گفت: این ساختمان در زیربنای بالغ بر ۱۷هزار متر مربعی در ۱۳ طبقه سازه ای احداث می گردد و اولین باغ پارک مهندسی در ۴ هزار متر مربع جهت استفاده مهندسین و خانواده های آنان در داخل این ساختمان احداث می شود.

ماهیت کار نظام مهندسی سرمایه گذاری برای دراز مدت است

منبع: آسانیوز

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ آبان ۹۵
1385 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0