حادثه معدن دندی حاصل بی ‌احتیاطی بود ریاست سازمان نظام مهندسی معدن مطرح کرد:

حادثه معدن «دندی» حاصل بی ‌احتیاطی بود

در پی حادثه ریزش کیک معدنی در "دندی" زنجان، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن معتقد است که دلیل این حادثه بی ‌احتیاطی حین کار بوده است.

کد خبر: 960701005 تاریخ انتشار: شنبه ۱ مهر ۹۶ - ۷:۵۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، در پی حادثه ریزش کیک معدنی در “دندی” زنجان، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن معتقد است که دلیل این حادثه بی ‌احتیاطی حین کار بوده است.حادثه معدن دندی حاصل بی ‌احتیاطی بود

حادثه معدن دندی حاصل بی ‌احتیاطی بود

حادثه معدن دندی حاصل بی ‌احتیاطی بود

حادثه معدن «دندی» حاصل بی  ‌احتیاطی بود

نادعلی اسماعیلی دهج، ضمن توضیح در مورد حادثه ‌ای که صبح دیروز (جمعه) در معدن “دندی” زنجان روی داد و منجر به گم شدن شدن یک راننده کامیون زیر انباشت مواد باطله معدنی شد، بیان داشت : معمولا دپوهایی که از مواد باطله معدنی و کنسانتره‌ها وجود دارد بافت نرم و رونده دارد و در صورتیکه هنگام جابه جایی آن ها احتیاط لازم صورت نگیرد، می ‌تواند حادثه آفرین باشد.

اسماعیلی عنوان کرد: در حادثه دیروز که در استان زنجان و در فاصله سی کیلومتری معدن انگوران در منطقه “دندی” بوقوع پیوست، یک لودر و یک کامیون در حال جا به جایی باطله ‌های معدنی جهت بازیافت بودند که بخاطر برداشت غیراصولی و در نظر گرفتن وضعیت باطله ‌های انباشت شده این کیک معدنی دچار ریزش شد و لودر و کامیون را دفن کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان ادامه داد: بعد از این اتفاق خوشبختانه راننده لودر توانست از مهلکه نجات پیدا کند ولی متاسفانه راننده کامیون هم چنان زیر باطله ‌های معدنی دفن است و گروه‌ های نجات در حال جست‌وجوی وی هستند.

حادثه معدن دندی حاصل بی ‌احتیاطی بود

وی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های ایمنی و HSE در محیط پرخطر معدن، تصریح کرد: حوادثی از این قبیل که مشابه آن هم هنگام جابه جایی باطله ‌ها پیش از این رخ داده است، عامل اشتباهات فردی و رعایت نکردن برخی نکات ایمنی است.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام مهندسی برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مهر ۹۶
1373 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0