فرهنگ سازی در زمینه رعایت مقررات ملی باید از مدارس شروع گردد رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان خبر داد:

فرهنگ سازی در زمینه رعایت مقررات ملی باید از مدارس شروع گردد

عبدالرضا قاسمیان بیان کرد: فرهنگ سازی در زمینه رعایت مقررات ملی و آشنایی با حقوق شهروندی باید در میان دانش آموزان نهادینه گردد و این آموزش را میتوان از مدارس شروع کرد.

کد خبر: 960701003 تاریخ انتشار: شنبه ۱ مهر ۹۶ - ۷:۴۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،عبدالرضا قاسمیان بیان کرد: فرهنگ سازی در زمینه رعایت مقررات ملی و آشنایی با حقوق شهروندی باید در میان دانش آموزان نهادینه گردد و این آموزش را میتوان از مدارس شروع کرد.فرهنگ سازی در زمینه رعایت مقررات ملی از مدارس

فرهنگ سازی در زمینه رعایت مقررات ملی از مدارس

فرهنگ سازی در زمینه رعایت مقررات ملی باید از مدارس شروع گردد

فرهنگ سازی  در زمینه رعایت مقررات ملی باید از مدارس شروع گردد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان، ضمن تبریک طلوع خورشید علم آموزی و دانش آموزی در ماه مهر آن را فرصت مناسبی برای تعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان وآموزش و پرورش در جهت ترویج اصول فنی و ایمنی دانست.

وی با اعلام این که ایمنی و آسایش حق تمام شهروندان است،ادامه داد: مدرسه بعنوان خانه دوم کودکان و نوجوانان از مهم ترین مکانهایی است که بواسطه آن و بایک برنامه ریزی منظم میتوان مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی را به دانش آموزان آموزش دادو به دلیل سپری شدن بخش اعظم اوقات دانش آموزان در مدارس، این مکان نقش مهمی در رشد شخصیت و انتقال دانش و مهارتهای زندگی به آن ها دارد.

وی افزود: در حال حاضر که فصل تلاش و کوشش در راه تعلیم و تربیت و پرورش دانش آموزان شروع شده،لازم است با تلاش و ممارست و هم فکری قدم هایمان را در راستای آموزش و بالا رفتن سطح فرهنگ جامعه راسخ تر نماییم و از طریق آشناکردن آن ها با حقوق و مسئولیت  هایشان در مدارس به جامعه ای پایدار دست یابیم؛ در واقع دانش آموزان بواسطه آموزشهایی که از طریق نظام آموزشی و مدارس در زمینه حقوق خود بعنوان یک انسان در جامعه و به طور خاص بعنوان یک شهروند دریافت میکنند به فردی مستقل که دارای حس مسئولیتهای اخلاقی و اجتماعی رشد یافته ای باشد تبدیل می  گردند و عضو سودمندی برای جامعه می  شوند. بهمین علت آشنا شدن با این حقوق و لزوم آموزش آن ها به شهروندان، مزایای زیادی میتواند داشته باشد.

قاسمیان با اشاره به این که تجربه موفق همیار پلیس نشان داده آموزش کودکان زمینه ساز تغییر سبک و دیدگاه خانواده و جامعه می  باشد، تصریح کرد: لازم است با درگیرنمودن ذهن خلاق دانش آموزان در حقوق اجتماعی، رعایت موارد ایمنی در نگه داری و به کارگیری آن ها در ساختمانها جامعه ای ایمن تر داشته باشیم تا دانش آموزان با اطمینان خاطر خلاقیتهای خود را شکوفا کنندو به علم آموزی بپردازند. فرهنگ سازی در زمینه رعایت مقررات ملی و آشنایی با حقوق شهروندی باید در میان دانش آموزان نهادینه گردد و این آموزش را میتوان از مدارس شروع کرد.

فرهنگ سازی در زمینه رعایت مقررات ملی از مدارس

وی با اعلام این که دخیل نمودن کودکان و واگذاری مسئولیت به آن ها در زندگی شهروندی، آنها را نسبت به شهر و جامعه حساس تر بار می آورد و حس تعلقشان را به محیط زندگی بر می انگیزاند، اظهار داشت : از این رو ضروری است در آموزش  های شهروندی به نقش پررنگ دانش آموزان توجه داشته باشیم زیرا پایه گذار فرهنگ آینده جامعه میباشند.

قاسمیان با اشاره به اتفاق ناگوار زلزله رودبار در سال شصت و نه و خسارتهای آن ضمن تاکید به مسئولیت مهندسان در مقاوم سازی و رعایت اصول صحیح ساخت و ساز، یاد آور شد: آموزش شهروندان جهت مقابله با بحرانها میتواند از خسارات احتمالی آن جلوگیری کند بنابراین آموزش این موارد به کودکان و نوجوانان کمک می  کند تا شهروندانی مسئول، مشارکت کنندگانی فعال در امور زندگی اجتماعی و فرهنگی و افرادی متکی به خود و قابل اعتماد پرورش یابند که ترویج دهنده فرهنگ در بطن جامعه باشند، فرهنگی که از مدرسه شروع و به خانواده و سپس بجامعه تسری می  یابد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در ادامه ازبرگزاری برنامه های مشترک با آموزش و پرورش در راستای فرهنگ سازی و آموزش حقوق شهروندی در آینده نزدیک خبر داد و مطرح کرد: این تعامل ۲ سویه راه گشا و زمینه سازرشد شهر و جامعه باشد.

منبع : گیلان آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مهر ۹۶
1393 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0