جلسه انتقال تجربیات معماری ایران وایتالیا مهندس بهادری

جلسه انتقال تجربیات معماری ایران وایتالیا

مهندس بهادری در جلسه صمیمانه با پروفسور ساکی از کشور ایتالیا بیان کرد: دو کشور ایران و ایتالیا سهم مهم و غیرقابل انکاری در تاریخ و هنر و تمدن جهان دارند

کد خبر: 960631003 تاریخ انتشار: جمعه ۳۱ شهریور ۹۶ - ۴:۰۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام، مهندس بهادری در جلسه صمیمانه با پروفسور ساکی از کشور ایتالیا بیان کرد: دو کشور ایران و ایتالیا سهم مهم و غیرقابل انکاری در تاریخ و هنر و تمدن جهان دارندجلسه انتقال تجربیات معماری ایران وایتالیا

جلسه انتقال تجربیات معماری ایران وایتالیا

جلسه انتقال تجربیات معماری ایران وایتالیا

جلسه انتقال تجربیات معماری  ایران وایتالیا

در نشست روز ۴ شنبه مورخ بیست و نهم شهریور نود و شش ابتدا مهندس بهادری نائب ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن خوش آمدگویی به پروفسور ” ساکی” از کشور ایتالیا نقش مهم ۲ کشور را در تمدن جهانی یادآور گردید و عنوان کرد: امیدوار هستم با حضور ایشان نشست امروز منجر به نتایج مثبت و سازنده ای برای طرفین شود. ۲ کشور ایران و ایتالیا سهم مهم و غیرقابل انکاری در تاریخ و هنر و تمدن جهان دارند. ساختمانها و فناوریهای مهندسی بجا مانده دراین ۲ کشور گواه این ادعا است.

بهادری در ادامه به هدف از تشکیل این نشست اشاره کرد و گفت: به جهت پیشینه تاریخی، بافت تاریخی و قرابتهای فرهنگی میتوان مشکلات و معضلات مشابهی را در سیستم ساخت و سازو معماری ۲ کشور ردیابی کرد که هدف این نشست، انتقال تجربیات این ۲ کشور است.
وی در ادامه به معماری ویژه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: قوانین و مقررات ساخت و ساز در ایران در برخی موارد متاسفانه با تمرکز بر ویژگیهای جسمی و فیزیکی انسان و بدون توجه به نیازهای روانی نگارش شده است و همین عامل منجر به پیدایش نوع خاصی از معماری در ایران شده است که دارای ارزشهای والای معمارانه نیست. توجه به فضای خصوصی، حریم، سکوت، ضرورت دید به آسمان، توجه به مقیاس انسانی از جمله مواردی است که نبود آن در معماری معاصر ایران آزار دهنده است. در ایتالیا چگونه این عوامل را در طراحی معماری لحاظ مینمایید ؟

جلسه انتقال تجربیات معماری ایران وایتالیا


ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان هم چنین به روند جدید ساخت و ساز در ۲ کشور ایران و ایتالیا اشاره کرده و افزود: نحوه ساخت و ساز جدید در زمینه و بافت تاریخی از مهمترین مسائل پیش روی ۲ کشور است. در ایران نگاه رایج به بافتهای تاریخی در حد مقیاس تک بنا است و بهمین بافتهای تاریخی ایران در اثر ساخت و سازهای غیرهوشمندانه در معرض تخریب و نابودی قرار دارد. که در این زمینه مایل هستیم از تجربیات موفق کشور ایتالیا استفاده نماییم.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ شهریور ۹۶
1246 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0