رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور با عیسی کلانتری دیدار کرد رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور با عیسی کلانتری دیدار کرد

احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با حضور در سازمان حفاظت محیط زیست کشور با عیسی کلانتری دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر: 960628011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶ - ۹:۳۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد  احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با حضور در سازمان حفاظت محیط زیست کشور با عیسی کلانتری دیدار و گفت و گو کرد.دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور با عیسی کلانتری

دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور با عیسی کلانتری

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور با عیسی کلانتری دیدار کرد

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور  با عیسی کلانتری دیدار کرد

کلانتری در این دیدار بر اجرای ضوابط و قوانین حوزه محیط زیست تاکید کرد و گفت: سیاستهای محیط زیست قفل کردن کشور نیست بلکه اجرای ضوابط و مقررات است. باید کاری کنیم که هم توسعه اتفاق بیفتد و هم محیط زیست حفظ شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اساس کار این سازمان را حفاظت از آب اعلام کرد و گفت: در محیط زیست کوچک بینی شده است در حالی که آب، خاک و جنگلها باید در اولویت کارها باشند.
کلانتری با اشاره به سهم بالای کامیون‌ها در آلودگی هوای شهر تهران اظهار کرد: ۵۱ درصد آلودگی شهر تهران ناشی از تردد ۲۰ تا ۲۵ هزار کامیون است که شبانه وارد تهران می‌شوند.
وی با ابراز تاسف از نبود نظارتهای فنی در صنایع و کارخانه های آلاینده اظهار داشت: انجام بازدیدهای کارشناسی و نمونه برداری توسط ناظرین فنی در صنایع مختلف می تواند به کنترل آلایندها کمک کند.
کلانتری بر برون سپاری وظایف قابل واگذاری در حوزه محیط زیست تاکید کرد و افزود: نبود اعتبارات باعث شده است در بحث برون سپاری مطالعات لازم صورت نگیرد و این امر به تاخیر بیفتد که امیدوارم بتوانیم با بررسی کارشناسی این وظایف را واگذار کنیم.
احمد کبیری ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست، آمادگی سازمان برای همکاری با این سازمان را اعلام کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یک بازوی توانمند، برای هر گونه همکاری در جهت رسیدن به توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست آمادگی دارد.

دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور با عیسی کلانتری

کبیری به پتانسیل ۱۲ هزار عضو سازمان در رشته های محیط زیست اشاره کرد و افزود: نظارت و اجرای برنامه های کاهش و حذف آلاینده ها، مدیریت پسماند و نیز نحوه استفاده از سموم و کودهای شیمیایی یکی از موضوعات مهمی است که سازمان آماده همکاری است.

وی به دیگر زمینه های همکاری دو سازمان اشاره کرد و گفت: استفاده از توان و پتانسیل دانش¬آموختگان رشته¬های مرتبط عضو سازمان در جهت حفاظت از عرصه‌های محیط زیست، اجرای ضوابط و مقررات زیست محیطی در حوزه های کشاورزی و منابع طبیعی، استفاده از خدمات کارشناسان ماده (۳۲) قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی (کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی)، همکاری در زمینه تدوین، بازنگری، توسعه و اعمال استانداردهای ملی زیست محیطی مرتبط با بخش کشاورزی و منابع طبیعی از مواردی است که سازمان آماده همکاری است.

 منبع: سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ شهریور ۹۶
1582 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0