پیام ریاست سازمان به مناسبت سال نو عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کردستان خبر داد:

دوهزار مهندس کردستانی آموزش ‌های ساخت و ساز بهینه دیده‌اند

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کردستان، از ارائه آموزش به بیش از دو هزار نفر مهندس سازمان در نیمه اول سال نود و شش در راستای ساخت وساز بهینه خبر داد.

کد خبر: 960626001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ شهریور ۹۶ - ۶:۱۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،  عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کردستان، از ارائه آموزش به بیش از دو هزار نفر مهندس سازمان در نیمه اول سال نود و شش در راستای ساخت وساز بهینه خبر داد.دوهزار مهندس کردستانی آموزش ‌های ساخت و ساز بهینه دیده‌اند

دوهزار مهندس کردستانی آموزش ‌های ساخت و ساز بهینه دیده‌اند

دوهزار مهندس کردستانی آموزش ‌های ساخت و ساز بهینه دیده‌اند

دوهزار مهندس کردستانی آموزش ‌های ساخت و ساز بهینه دیده‌اند

بهار راستین شام گاه شنبه در همایش ویژه مهندسین جدیدالورود که در محل سالن اجتماعات سرای سالمندان سنندج برگزار گردید،بیان کرد: آموزش ‌های دانشگاهی برای مهندسان جدیدالورود که باید  بعرصه کارهای اجرایی و کارگاهی گام بگذارند، کافی نیست.

راستین در ادامه به قوانین مربوط به ساخت و ساز اشاره کوتاهی کرد و گفت: اشرافیت بضوابط شهرداری، قوانین اداره کار، قوانین نظام مهندسی، در ابتدای ورود به این عرصه و آغاز کار و برای جلو‌گیری از حادثه و مشکلات حین ساخت و ساز و بعد از اتمام کار مهندسین ضرورت دارد، که این نکات مهم و ایمنی در دانشگاه‌ ها آموزش داده نمی ‌شود.

وی از آموزش بیش از ۲ هزار نفر مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان در نیمه اول سال نود و شش خبر داد و ادامه داد: این تعداد در راستای ساخت و ساز بهینه توسط مسئولان امر آموزش ‌های لازم و کافی را دریافت کردند.

این مقام مسیول با اشاره به این که نظام مهندسی ساختمان استان کردستان با سعی و قاطعیت در صدد برگزاری این دوره‌ های آموزشی است، افرود: این همایش آموزشی در راستای آشنایی با قوانین و مقررات سازمان‌ ها و ارگان ‌های مختلف که در امر ساخت و ساز نقش دارند، برای مهندسین تمامی رشته ‌های مرتبط برگزار می گردد.

راستین به آموزش ‌های لازمه مهندسین ساخت و ساز اشاره و تصریح کرد: مسائل حقوقی، آموزش کافی برای جلوگیری از مشکلات، جلوگیری از حادثه جانی و مالی در حین کار و جلوگیری از آسیب مالی و روانی مهندسان ساخت و ساز از جمله این آموزش ‌ها پیش از آغاز بکار ساختمان است.

دوهزار مهندس کردستانی آموزش ‌های ساخت و ساز بهینه دیده‌اند

وی، این اقدامات ذکر شده با تعامل دانشگاه ‌ها، اداره استاندارد، دادگاه حقوقی، اداره کار و سازمان نظام مهندسی در راستای تربیت مهندسان کاردان و خبره انجام شده است.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کردستان اظهار داشت : در شش ماهه اول سال نود و شش قریب به ۲ هزار نفر از مهندسان رشته‌ های مختلف عمران، برق، مکانیک، سازه، معماری، نقشه ‌برداری، شهرسازی و ترافیک در راستای ساخت و ساز بهینه در کلاس‌ ها و دوره‌ های آموزشی آموزش دیده‌اند.

راستین گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه این آموزش‌ های مطرح شده، استاد کاران را هم زیرپوشش آموزش قرار داده است.

وی در خاتمه یاد آور شد: با توجه به فعالیت ‌های بی‌ نظیر آموزشی و ترویجی سازمان نظام مهندسی کردستان در چند سال اخیر و ایجاد فرهنگ ‌سازی و آموزش با تهیه بسته‌ های فرهنگی و حضور کارشناسان سازمان در رشته‌ های مختلف در مدارس سطح شهر سنندج بخصوص حاشیه شهر که بیش ترین ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق صورت می ‌گیرد، دبیرخانه ترویج مقررات ملی ساختمان را برای نخستین بار به استان کردستان واگذار کرده‌ اند.

منبع : خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ شهریور ۹۶
1227 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0