تشکیل کمیته ایمنی، بهداشت و سلامت HSE در کل کشور مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان

تشکیل کمیته ایمنی، بهداشت و سلامت (HSE) در کل کشور

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در سومین جلسه مدیران مسکن و ساختمان منطقه یک کشور، ضمن اعلام تشکیل کمیته ایمنی، بهداشت و سلامت HSE در ادارات کل کشور از برگزاری گردهمایی نشان تعالی HSE در آذرماه سال نود و شش خبر داد.

کد خبر: 960625013 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ شهریور ۹۶ - ۳:۵۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در سومین جلسه مدیران مسکن و ساختمان منطقه یک کشور، ضمن اعلام تشکیل کمیته ایمنی، بهداشت و سلامت HSE در ادارات کل  کشور از برگزاری گردهمایی نشان تعالی HSE در آذرماه سال نود و شش خبر داد.تشکیل کمیته ایمنی، بهداشت و سلامت (HSE) در کل کشور

تشکیل کمیته ایمنی، بهداشت و سلامت HSE در کل کشور

تشکیل کمیته ایمنی، بهداشت و سلامت HSE در کل کشور

تشکیل کمیته ایمنی، بهداشت و سلامت (HSE) در کل کشور

سومین جلسه مدیران مسکن‌و‌ساختمان و رییسان ادارات نظام‌ مهندسی ساختمان مناطق یک کشور(شامل استان ‌های تهران، گیلان، مازندران، البرز، قم و قزوین) با تلاش دفتر مقررات ملی‌ و کنترل ساختمان با سخنرانی مدیرکل دفتر مقررات ملی ‌و‌کنترل ساختمان، ارایه اقدامات دفتر در راستای وظایف محوله، آخرین اقدامات استان‌ ها در مورد تشکیل کمیته ایمنی در استان ‌ها، در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.
این جلسه برنامه زمان بندی خود را به ارایه برنامه اجرایی گردهمایی اخلاق حرفه ‌ای در مهندسی ساختمان در استان قم، آشنایی با سیاست ‌های توسعه مسکن، آشنایی با معماری سازمانی و هم چنین جمع ‌بندی مصوبات قبلی اختصاص داده بود.
در جلسه فوق، حامد مانی ‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی ‌و ‌کنترل ساختمان دستاوردهای برگزاری جلسه های منطقه ‌ای را پرشمار عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد زبان و درک مشترک از قوانین، ضوابط، چهارچوب و دستورالعمل ‌های ابلاغی، تشکیل کمیته ایمنی در کلیه استان‌ ها، بررسی معضل دو نقشه‌ ای در استان ‌ها، تشکیل کمیته مصالح‌ ساختمانی، بازنگری چک‌لیست ‌های نظارت ‌عالیه، اجرای آزمایشی نرم‌افزار نظارت عالیه توسط استان کردستان در منطقه چهار، برنامه ریزی اجرای طرح کار آموزی قبل از ورود به حرفه (انتخاب استان فارس بعنوان پایلوت) و هم چنین اصلاح شیوه نامه ارتقا و تمدید پروانه ‌های اشتغال بکار مهندسی در بخش آموزش بخشی از دستاوردهای تشکیل نشست ‌های منطقه‌ ای است.

تشکیل کمیته ایمنی، بهداشت و سلامت (HSE) در کل کشور

مانی فر گفت: آموزش ارزیابان HSE در ماه گذشته برگزار گردید و حدود یک هزار نفر در کل کشور آموزش دیدند  که نتایج آزمون آن ها طی هفته جاری به تمام استان ‌ها اعلام گردید.
مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بیان کرد: برنامه نشان تعالی HSE را برای هشتم آذرماه سال نود و شش و برای اولین بار در سطح کشور با هم کاری دانشگاه تهران برگزار خواهیم کرد.
او گفت : موفقیت در این کار (نشان تعالی HSE) مرهون اینست تا استان‌ ها برای معرفی کارگاه‌ های ساختمانی اقدام کنند. طبیعی است هرچقدر تعداد کارگاه‌ ها بیش تر باشد موضوع ارزیابی وجاهت بیش تری پیدا خواهد کرد. لذا تقاضای ما از همه استان ‌ها اینست که در معرفی پیمان کاران و ترغیب آن ها در فرایند ارزیابی نشان تعالی HSE هم کاری کنند تا کار پیش برود.
وی هم چنین افزود: اقدامات استان ها در ۶ ماه اول سال در همه موارد رصد شده و ارزیابی عملکرد استان ها تا پایان مهرماه انجام و نتایج آن طی آیینی ابلاغ و از برگزیدگان به نحو شایسته تقدیر خواهد شد.
لازم به ذکر است گزارش اقدامات انجام شده دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در راستای اجرای مواد سی و چهار  و سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در پایش رعایت مقررات ملی ساختمان بخشی از گزارش تکمیلی این جلسه بود
منبع : پایگاه خبری تحلیلی سلامت ایمنی و محیط زیست

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید اینترنتی کتاب نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ شهریور ۹۶
1327 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0