سفارت خانه‌ها در صادرات خدمات فنی مهندسی نقش ‌آفرین باشند عضو هیات مدیره انجمن انبوه ‌سازان استان خراسان رضوی بیان کرد:

سفارت خانه‌ها در صادرات خدمات فنی مهندسی نقش ‌آفرین باشند

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌ سازان استان خراسان رضوی عنوان کرد: تاکید من بر حضور نمایندگان تشکل ‌های صنفی است یعنی نماینده ‌ای از انجمن‌ شرکت ‌های ساختمانی، نماینده ‌ای از انجمن انبوه ‌سازان و نماینده‌ ای از طرف نظام مهندسی در استان و کشور در سفارت خانه‌های ما وجود داشته باشند.

کد خبر: 960625010 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ شهریور ۹۶ - ۱۰:۱۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌ سازان استان خراسان رضوی عنوان کرد: تاکید من بر حضور نمایندگان تشکل ‌های صنفی است یعنی نماینده ‌ای از انجمن‌ شرکت ‌های ساختمانی، نماینده ‌ای از انجمن انبوه ‌سازان و نماینده‌ ای از طرف نظام مهندسی در استان و کشور در سفارت خانه‌های ما وجود داشته باشند.سفارت خانه‌ها در صادرات خدمات فنی مهندسی نقش ‌آفرین باشند

سفارت خانه‌ها در صادرات خدمات فنی مهندسی نقش ‌آفرین باشند

سفارت خانه‌ها در صادرات خدمات فنی مهندسی نقش ‌آفرین باشند

سفارت خانه‌ها در صادرات خدمات  فنی مهندسی نقش ‌آفرین باشند

غلام علی ثنایی در مورد ارزیابی آخرین وضعیت استان در حوزه خدمات فنی و مهندسی و صادرات آن گفت: خراسان به لحاظ تعداد مهندس تحصیل کرده در رشته‌ های مختلف فنی، استانی پربار و  غنی است به طوریکه در استان فقط حدود سی و پنج هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان داریم.

ثنایی ادامه داد : هم چنین در زمینه ‌های صنعتی و انجمن‌ های تخصصی یا تشکل ‌های صنفی مهندسی هم استان پربار و توانمندی هستیم.

وی تاکید کرد: در استان ما تعداد زیادی از شرکت ‌های ساختمانی و  ‌انبوه‌ سازان دارای رتبه بالا فعالیت دارند و بهمین جهت تعدادی از این پیمان کاران در استان ‌های دیگر فعالیت ‌های عمرانی مختلفی را در سطح کشور بعهده گرفته‌ اند؛ یعنی رقم چشم گیری از پروژه‌ های عمرانی کشور توسط شرکت‌ های مشهدی و خراسانی اجرا میگردد که تا به حال هم توفیقات خوبی در سطح کشور داشته‌ اند.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی افزود: تعداد این پروژه‌ ها از شرکت ‌های بزرگ حدود بیست پروژه است که دارای رتبه یک پیمان کاری کشوری و دارای رتبه ‌های ارشد انبوه‌ سازی بوده و در سطح کشور و استان مشغول ساخت و ساز هستند.

ثنایی تصریح کرد: البته با توجه به رکود نسبی کارهای عمرانی در کل کشور از جمله کارهای عمرانی دولت که کاهش چشم گیری داشته، باعث بیکاری یا کم‌ کاری این شرکت ها شده است. یعنی موقعیت مناسب برای کار بدست نیامده تا بتوانند توانمندی ‌های خود را بکار گیرند.

وی اظهار داشت: مجموعه‌ شرکت ‌های توانمند مشهدی در رشته ‌های پیمان کاری، انبوه ‌سازی صنعتی از توان بالایی برخوردار بوده و قادر به ارایه خدمات در سطح کشور هستند.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با اشاره به این که از استان ما به استان‌ های دیگر صادرات خدمات فنی مهندسی صورت می‌ گیرد، یاد آور شد: بعنوان نمونه شرکتی از استان ما ظرف حدود ۲ سال گذشته بیمارستان بزرگی را در استان یزد که  قسمتی از آن به استان خراسان جنوبی متصل می ‌شده، ساخته اند. البته تعدادی از این شرکت ‌ها فعالیت‌ شان به جهت کم شدن فعالیت ‌های عمرانی در کل کشور، کاهش پیدا کرده است.

او گفت: بجهت اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر داشته باشیم نیز فعالیت‌ هایی توسط این شرکت ‌ها در کشورهای اطراف طی چند سال گذشته شروع شده ولی توفیق زیادی نداشته‌ ایم ولی این توفیقات خیلی محدود بوده است.

سفارت خانه‌ها در صادرات خدمات فنی مهندسی نقش ‌آفرین باشند

ثنایی خاطر نشان ساخت: بعنوان مثال این خدمات در افغانستان در کشورهای شوروی سابق و عراق و مقدار کمی هم در کشورهای عربی خلیج فارس توانسته‌ اند کار بگیرند ولی این تعداد در حد ظرفیت خیلی بالای مدیریت استان نبوده است.

وی مطرح کرد: از عمده علل این عدم موفقیت در صادرات میتوان به روابط نسبتا پایدار ایران با کشورهای منطقه اشاره کرد و ولی عامل مهم و اثرگذار حضور نمایندگان اقتصادی ایران و سفارت خانه های ایران در کشورهای مختلف است.

اوابراز کرد: رایزن ‌های اقتصادی کشورمان در سفارتخانه‌ ها آن فعالیت و تلاش لازم را برای گرفتن پروژه‌ های فنی مهندسی انجام نداده‌اند. پیشنهاد من این است رایزن‌ های اقتصادی در کشورهای پیرامون محیطی ایران و کشورهای TIS و یا کشور افغانستان که نیاز به نیروهای فنی و مهندسی دارد و یا عراق حتما از تشکل‌ های مهندسی استان در سفارتخانه ‌های ایران در این کشورها استفاده گردد.

وی افزود: سفارتخانه‌ های ما باید در زمینه جذب فعالیت‌ های مختلف فنی و مهندسی در کشورهای مختلف با کمک نمایندگان تشکل‌ های مهندسی اقدام کنند.
عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌ سازان استان خراسان رضوی گفت: تاکید من بر حضور نمایندگان تشکل‌ های صنفی است یعنی نماینده ‌ای از انجمن‌ شرکت‌ های ساختمانی، نماینده ‌ای از انجمن انبوه‌ سازان و نماینده ‌ای از سوی نظام مهندسی در استان و کشور در سفارتخانه‌ های ما وجود داشته باشند.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید کتاب نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ شهریور ۹۶
1429 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0