سیماک ابزار خوبی برای شفاف سازی معاملات و مبارزه با زمین خواری است معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست درآءین بهره برداری از پروژه های پستی استان آذربایجان شرقی :

سیماک ابزار خوبی برای شفاف سازی معاملات و مبارزه با زمین خواری است

مهندس مهری , معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پست روز چهارشنبه در آئین افتتاح و بهره برداری از پروژه های پستی در تبریز گفت : سیماک ابزار خوبی برای مبارزه با زمین خواری است

کد خبر: 960615012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۹۶ - ۹:۵۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای آذربایجان شرقی مهری با بیان اینکه استفاده از فناوری های روز و شفاف سازی اطلاعات ضرورت توسعه است ، ابراز امیدواری کرد که سامانه مدیریت اطلاعات املاک موسوم به ‘سیماک’ فساد و رانت خواری در بخش زمین را به حداقل برساند سیماک ابزار خوبی برای شفاف سازی معاملات و مبارزه با زمین خواری

سیماک ابزار خوبی برای شفاف سازی معاملات و مبارزه با زمین خواری

سیماک ابزار خوبی برای شفاف سازی معاملات و مبارزه با زمین خواری است

سیماک ابزار خوبی برای شفاف سازی  معاملات و مبارزه با زمین خواری است

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه هیچ دولتی نمی تواند ادعای سالم سازی اداری و مبارزه با فساد را داشته باشد بدون اینکه قوانین و مقررات را شفاف کند، گفت: فناوری های نوین ارتباطی نقش مهمی در شفاف سازی اطلاعات دارند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده رانت خواری و فساد کشور در بخش زمین است، اظهارامیدواری کرد با استفاده از سامانه سیماکاز فساد در این بخش جلوگیری شود.

مهندس مهری نسبت به خروج از شیوه های سنتی و استفاده از شیوه های نوین و نرم افزاری در راستای مبازره با فساد اداری و فرار مالیاتی تاکید کرد و گفت: استاندارمحترم آذربایجان شرقی از طرح سیماک که باهدف شفاف سازی امور طراحی شده اعلام حمایت نموده و خواستار تعاملات لازم میان دستگاههای ذیربط شده است.

در این مراسم مهندس پورمهدی معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  با اشاره به اینکه احتمال مخالفت کسانی که شفاف سازی در بخش املاک را به زیان خود ببینند همچون زمین خواران وجود دارد، بر ضرورت مقاومت در اجرای این طرح تاکید کرد.

پورمهدی با اشاره به اشتغال زایی های صورت گرفته در بخش فناوری ارتباطات، رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در میدان دادن به بخش خصوصی را مثبت ارزیابی کرد.

وی خدمات ارائه شده توسط شرکت پست، پست بانک و مجموعه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان را امید بخش عنوان کرد و تقویت زیرساخت های ارتباطی در روستاها به ویژه روستاهای مرزی استان را خواستار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی هم به نقش همدلی و وفاق موجود در استان در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم اشاره کرد و گفت: شرکت پست رونق قابل توجهی در ۴ سال گذشته داشته است.

بهمن حسین زاده تحولات چشمگیر در این زیر بخش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نتیجه توجه مسئولان رده بالا و تقاضای موجود در جامعه دانست و اظهار کرد: پست از رویکرد سنتی خارج شده و با استفاده از فناوری روز، متناسب با نیازهای مردم حرکت می کند.

سیماک ابزار خوبی برای شفاف سازی معاملات و مبارزه با زمین خواری

وی ورود شرکت پست به استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن ها را ثمربخش دانست و گفت: رونق خدمات پستی همسو با رونق آی سی تی در کشور است.

پوربزرگ , مدیر کل پست استان نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند تجهیز و ساماندهی پروژه سیماک افزود با چندین مرحله جلسات مشترک به ریاست معاون محترم استاندار و برخی مدیران سازمانهای ذینفع در جهت تشریح و تفسیر پروژه سیماک , بستر های مناسب جهت بهره برداری و اجرای عملیاتی پروژه مذکور فراهم و با افزایش تعاملات سازمانهای ذیربط این پروژه انشالله در آینده نزدیک بهره های اجرای عملیات سیماک با هدف متمرکز سازی و شفاف سازی اطلاعات مربوط به استعلامات میان دستگاهی مشهود خواهد شد .

در این مراسم سه طرح پستی شامل طرح سیماک( سامانه یکپارچه مدیریت املاک)، اپلیکیشن خدمات پیک موتوری اینترنتی با عنوان پستمن و طرح خدمات ویژه شهروندی ( خوش ) با مجموع  سرمایه گذاری ۱۹۰ میلیارد ریال با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست در تبریز رونمایی شد.

 

منبع: سازمان نظام صنفی رایانه ای آذربایجان شرقی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

 

کانال تلگرام مهندسی برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ شهریور ۹۶
1455 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0