بهره‌ وری پایین عمده ‌ترین مشکل معدن های استان زنجان ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد:

بهره‌ وری پایین؛ عمده ‌ترین مشکل معدن های استان زنجان

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد: بهره‌ وری پایین و هزینه تمام شده بالا عمده‌ ترین مشکل معدن های استان برای معادن کوچک مقیاس است.

کد خبر: 960615002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۹۶ - ۶:۴۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد: بهره‌ وری پایین و هزینه تمام شده بالا عمده‌ ترین مشکل معدن های استان برای معادن کوچک مقیاس است.بهره‌ وری پایین عمده ‌ترین مشکل معدن های استان زنجان

بهره‌ وری پایین عمده ‌ترین مشکل معدن های استان زنجان

بهره‌ وری پایین عمده ‌ترین مشکل معدن های استان زنجان

بهره‌ وری پایین؛ عمده ‌ترین مشکل معدن های استان زنجان

مهدی حمیدی گفت: در بحث حمایت ‌های مالی صندوق بیمه فعالیت ‌های معدنی امکان این که بطور گسترده ‌ای از معادن و یا فعالیت‌ های معدنی حمایت کند را ندارد در همین راستا بانک‌ ها می ‌توانند در تامین مالی با معادن و صنایع معدنی هم کاری کنند.

حمیدی عنوان کرد: مبالغی که از طرف بانک ‌ها نیز که پرداخت می گردد در قبال هزینه ‌هایی که معدن‌ کاران برای اکتشاف صرف می‌ کنند، خیلی ناچیز است و موجب می گردد که اکتشاف ‌ها با آن وسعتی که باید در معادن انجام نگردد که این مهم خود نتایج منفی را بدنبال دارد.

این مسیول ادامه داد: بالا بودن هزینه اکتشاف موجب شده که اکتشافات به شکل واقعی‌ تری انجام نگردد و پس از آن هزینه استخراج نیز نسبت به آن چه که باید باشد، بیش تر گردد و در نتیجه هزینه تمام شده برای معادن در استان بالا برود که در مقایسه با سایر معادن نتوانند در فضای رقابتی، نتوانند در بازارها حضور داشته باشند بهمین علت اعطای تسهیلات به بخش اکتشاف می‌ تواند هزینه تمام شده برای تولیدات را کاهش دهد.

بهره‌ وری پایین عمده ‌ترین مشکل معدن های استان زنجان

وی افرود: قریب به اتفاق معادن استان زنجان جزو معادن کوچک مقیاس بوده و همین مقیاس کوچک موجب می گردد که هزینه‌های آن‌ ها نسبت به سایر معدن  های بزرگ است، بالاتر گردد هم چنین ابزار و ماشین ‌آلاتی که در این معادن استفاده می گردد هم قدیمی بوده و بهره‌ وری پایینی دارد که خود عامل مهمی در افزایش هزینه ‌های معدن ‌کاری دارد.

وی گفت: وضعیت اعطای تسهیلات بانکی بمعادن در استان مطلوب نیست و وام‌ هایی هم که بصورت محدود پرداخت شده است، نرخ بازپرداخت بالایی دارد که این وام ‌ها برای امر تولید به صرفه نیست و بیش از آن که امر تولید را برای معدن‌ کاران تسهیل کند در آینده مشکلاتی مالی را برای آنها ایجاد می‌ کند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان خاطر نشان ساخت: اکنون نیاز به  تسهیل اعطای تسهیلات به بخش اکتشاف و معد ن‌کاری و یا تجهیز و خرید ماشین ‌آلات معدنی بمعادن بخصوص معادن کوچک مقیاس در استان از جانب بانک‌ها، دیده می شود که اعطای این تسهیلات با نرخ سود پایین موجب کاهش هزینه ‌ها، افزایش بهره ‌وری و بعبارت دیگر رونق تولید می گردد.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام آموزش برق صنعتی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ شهریور ۹۶
1396 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0