معرفی پروژه معماری سازمانی به مدیرهای مسکن و ساختمان منطقه چهار کشور مدیرکل دفتر مقررات ملی ‌و ‌کنترل ساختمان

معرفی پروژه معماری سازمانی به مدیرهای مسکن و ساختمان منطقه چهار کشور

مدیرکل دفتر مقررات ملی ‌و ‌کنترل ساختمان در چهارمین جلسه مدیرهای مسکن و ساختمان منطقه چهار کشور، ضمن معرفی پروژه معماری سازمانی به مدیرهای مسکن و ساختمان و هم چنین رییسان سازمان‌ های نظام‌ مهندسی ‌ساختمان منطقه چهار کشور، از تهیه و اجرای نرم ‌افزار نظارت ‌عالیه خبر داد.

کد خبر: 960615001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۹۶ - ۶:۳۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،مدیرکل دفتر مقررات ملی ‌و ‌کنترل ساختمان در چهارمین جلسه مدیرهای مسکن و ساختمان منطقه چهار کشور، ضمن معرفی پروژه معماری سازمانی به مدیرهای مسکن و ساختمان و هم چنین رییسان سازمان‌ های نظام‌ مهندسی ‌ساختمان منطقه چهار کشور، از تهیه و اجرای نرم ‌افزار نظارت ‌عالیه خبر داد.معرفی پروژه معماری سازمانی به مدیرهای مسکن و ساختمان

معرفی پروژه معماری سازمانی به مدیرهای مسکن و ساختمان

معرفی پروژه معماری سازمانی به مدیرهای مسکن و ساختمان منطقه چهار کشور

معرفی پروژه معماری سازمانی به  مدیرهای مسکن و ساختمان منطقه چهار کشور

چهارمین جلسه مدیرهای مسکن و ساختمان منطقه چهار کشور با حضور مدیران دفاتر زیر مجموعه معاونت مسکن و ساختمان؛ حامد مانی ‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی ‌و‌ کنترل ساختمان، منوچهر شیبانی ‌اصل مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان و علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ ریزی و اقتصاد مسکن، با شرکت مدیرهای مسکن و ساختمان و هم چنین روسای سازمان‌ های نظام ‌مهندسی‌ ساختمان استان ‌های منطقه چهار (شامل استان‌ های کردستان، اردبیل، آذربایجان ‌شرقی، آذربایجان ‌غربی، کرمانشاه، همدان و زنجان) در سالن نشست های معاونت مسکن ‌و‌ ساختمان برگزار گردید.
در این جلسه که بمنظور معرفی پروژه معماری سازمانی، بحث و بررسی پیرامون پیش ‌نویس آیین نامه کنترل ساختمان، سیاست ‌های گرفته شده و پیش ‌روی حوزه مسکن و ساختمان و هم چنین آموزش مدیران مسکن و ساختمان و روسای سازمان‌ های نظام‌ مهندسی‌ ساختمان استان ‌های مناطق چهار کشور برگزار گردید، از نرم‌ افزاری که استان کردستان با نظارت، راهبری و حمایت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان برای نظارت عالیه تهیه کرده است رونمایی گردید تا بتواند بعد از اجرای آزمایشی در سطح منطقه در سایر استان‌ های کشور نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
حامد مانی ‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی ‌و‌ کنترل ساختمان با اشاره به اهمیت پروژه معماری سازمانی وزارت راه و شهر سازی که از ۲ سال پیش گرداوری آن در وزارت خانه راه و شهرسازی شروع شد و نهایتا در بهمن ‌ماه سال پیش(نود و پنج) با تایید وزیر راه و شهرسازی به استان ‌های کل کشور ابلاغ گردید، بیان کرد: وزارت راه‌ و ‌شهرسازی بدنبال یکپارچه ‌سازی است و بدنبال این است تا بتواند با برقراری ارتباط موثر با استان ‌های کل کشور و تبادل اطلاعات و داده‌ها از طریق سامانه ‌ها به اهداف تحت ‌مسئولیت خود دست یابد و خدمات مناسبی را در حوزه‌ های تعریف ‌شده به شهروندان ارایه دهد.

وی گفت: بعد از برگزاری جلسه های منطقه ای هدایت و راهبری تهیه نرم‌ افزار نظارت عالیه استان و الحاق آن به نام افزار دیگری تحت ‌عنوان نرم ‌افزار صدور پروانه ‌های اشتغال بکار مهندسی که توسط استان کردستان تهیه شده بود شروع شد و خوشبختانه امروز شاهد رونمایی و معرفی آن به سایر استان ها جهت اجرای آزمایشی آن هستیم.

معرفی پروژه معماری سازمانی به مدیرهای مسکن و ساختمان

مانی فر در ادامه افزود:  که اکنون مشکل پردازش اطلاعات برای بهره‌برداری ‌های مدیریتی از بزرگ‌ترین مسائل پیش‌روی ماست که نگذاریم با استفاده از این نرم‌ افزار این نقیصه حل گردد.
مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان اظهار امیدواری کرد که این سامانه بتواند در آینده بعنوان یکی از پروژه های مصوب معماری سازمانی محسوب گردد.
عضو شورای راهبری معماری سازمانی وزارت راه و شهرسازی با بیان  این که مجموعه معاونت مسکن و ساختمان و دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان سعی می کند تا نشست ها را بصورت ماهیانه با استان ‌های مناطق ۵ ‌گانه کشور برگزار کند معرفی پروژه معماری سازمانی را برای مدیرهای کل مسکن و ساختمان مناطق کشور ضروری دانست تا از این طریق بتوانند اقدامات خود را با سیاستهای وزارت خانه تطبیق دهند.

پروژه معماری سازمانی از سال نود و سه در کشور شروع شد و در بهمن‌ ماه با تکمیل آن به دستور وزیر راه و شهرسازی به استان ‌های کل کشور ابلاغ گردید.
پروژه معماری سازمانی یکپارچه ‌سازی مبانی را در ۳ بخش صلاحیت مبنا، ضوابط لازم‌ الاجرا و وظایف و مسئولیت‌ ها و اجرا مورد توجه ویژه قرار داده است. طبق همین اساس، معماری سازمانی برای یکپارچه سازی فعالیتها و سرعت عملیات طراحی گردید.
فاز های اصلی پروژه شاملِ فاز آغازین برای شناسایی فعالیت‌ های ستادی، معماری کلان کسب و کار برای این که تعیین گردد چه داده‌هایی تولید می گردند، معماری کلان داده‌ ها و سامانه ‌های اطلاعاتی برای این که در وضع مطلوب چه سامانه ‌هایی باید شکل بگیرند، معماری کلان تکنولوژی، تحلیل شکاف، نقشه راه و برنامهذ‌گذار برای شناسنامه‌ دار کردن پروژه ‌ها، اولویت ‌بندی آن ها و زمان بندی، راهبری اجرای معماری سازمانی و مدیریت تغییرات بودند.
در آخر نیز طرح تهیه و تبدیل به یک نقشه راه گردید و در قالب برنامه پنج ساله پیش ‌بینی و گرداوری گردید تا از این طریق به یکپارچه‌ سازی و  سرعت بخشیدن به عملیات منجر گردد.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام اخبار نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ شهریور ۹۶
1089 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0