ادامه مجمع عمومی نوبت دوم عضو اسبق هیأت رئیسه نظام مهندسی استان اصفهان خبر داد:

روش جدید پرداخت دستمزد مهندسین منطقی نیست/ ضرورت شفافیت در عملکرد سازمان‌ نظام مهندسی

عضو اسبق هیأت رئیسه نظام مهندسی استان اصفهان بیان کرد: بلوکه کردن قسمتی از دستمزد مهندسین، اجحاف در حق آنها است و در مواردی که کارفرما بدنبال اخذ پایانکار ساختمان خود نرود؛ مهندس ناظر نمی ‌تواند مبلغ باقی مانده حساب خود را اخذ کند.

کد خبر: 960613007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ شهریور ۹۶ - ۹:۵۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،عضو اسبق هیأت رئیسه نظام مهندسی استان اصفهان بیان کرد: بلوکه کردن قسمتی از دستمزد مهندسین، اجحاف در حق آنها است و در مواردی که کارفرما بدنبال اخذ پایانکار ساختمان خود نرود؛ مهندس ناظر نمی ‌تواند مبلغ باقی مانده حساب خود را اخذ کند.ضرورت شفافیت در عملکرد سازمان‌ نظام مهندسی

 ضرورت شفافیت در عملکرد سازمان‌ نظام مهندسی

روش جدید پرداخت دستمزد مهندسین منطقی نیست/ ضرورت شفافیت در عملکرد سازمان‌ نظام مهندسی

روش جدید پرداخت دستمزد مهندسین منطقی نیست/ ضرورت  شفافیت در عملکرد سازمان‌ نظام مهندسی

 

شاغلان حوزه ساختمان، مهندسین و فعالین ساخت‌ و ساز طی سال ‌های اخیر علاوه بر مشکلات رکودی که بر این بخش از اقتصاد حاکم شده، در بحث نحوه تعامل با سازمان نظام‌ مهندسی نیز با مشکلاتی روبرو بوده ‌اند که به علت تغییر ساختار مدیریتی این نهاد خود انتظام در استان اصفهان، این مشکلات با شدت بیش تری قابل مشاهده است.
علاوه بر تغییرات متعدد مدیریتی در سازمان نظام ‌مهندسی، نبود شفافیت و نحوه پرداخت دستمزد مهندسین از موضوعاتی است که این روزها منجر به اعتراض مهندسین اصفهانی نسبت به عملکرد سازمان نظام ‌مهندسی شده است.

طبق تصمیم جدید هیأت مدیره سازمان نظام‌ مهندسی، پرداخت دستمزد مهندسین در روش جدید، تقسیط شده و پانزده درصد آن نیز در قالب سرفصل «حسن انجام کار» بلوکه می گردد.
در همین رابطه عبدالرسول جان‌نثاری عنوان کرد: این نحوه پرداخت به مهندسین و بلوکه کردن قسمتی از دستمزد آنها، اجحاف در حق مهندسین است و در مواردی که کارفرما بدنبال اخذ پایانکار ساختمان خود نرود؛ مهندس ناظر نمی ‌تواند مبلغ باقی مانده حساب خود را اخذ کند.

عضو سابق شورای شهر اصفهان خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی بهتر می ‌بود که هیأت مدیره، دریافت حسن انجام کار را در زمان ‌بندی خاصی مشروط می ‌کرد تا حقی از مهندسین باطل نگردد.

وی در پاسخ به پرسشی در رابطه با الزام قید شفافیت در عملکرد نظام ‌مهندسی ادامه داد: نظام‌ مهندسی سازمانی است که صرفاً با مهندسین در تعامل نیست و مردم عادی که بدنبال ساخت‌ و ساز هستند نیز با آن در ارتباط‌ اند و از اینرو عملکرد آن از حساسیت بالایی برخوردار است.

ضرورت شفافیت در عملکرد سازمان‌ نظام مهندسی

جان نثاری اظهار کرد: شفافیت در چنین سازمان‌ هایی از اهمیت بالایی برخوردار است و تفاوت نظام‌ مهندسی با سازمانی هم چون نظام پزشکی در این ویژگی است که متقاضیان ساخت‌ و ساز، به اختیار خود از خدمات این سازمان استفاده نمی ‌کنند بلکه در زمان مراجعه، به آن‌ ها اعلام می گردد که کدام مهندس ناظر برای کار آن ‌ها انتخاب گردیده است.
وی در پایان افزود: در چنین شرایطی اگر شفافیت در سازوکار سازمان مذکور وجود نداشته باشد مشکلات زیادی برای جامعه ایجاد می گردد.

منبع : خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام مهندسی الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ شهریور ۹۶
1489 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0