نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان دبیر کانون سراسری انبوه ‌سازان خبر داد:

قوانین نظام مهندسی ساختمان باید بازنگری گردد

دبیر کانون سراسری انبوه ‌سازان مسکن بیان کرد : باید قوانین فعلی نظام مهندسی ساختمان کشور و استان خوزستان مورد بازنگری اساسی قرار بگیرد زیرا هزینه ‌های سنگینی بابت خدمات ارائه شده توسط مهندسین این سازمان از تولیدکنندگان در زمینه ‌های مختلف دریافت می گردد.

کد خبر: 960613004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ شهریور ۹۶ - ۸:۱۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،دبیر کانون سراسری انبوه ‌سازان مسکن بیان کرد : باید قوانین فعلی نظام مهندسی ساختمان کشور و استان خوزستان مورد بازنگری اساسی قرار بگیرد زیرا هزینه ‌های سنگینی بابت خدمات ارائه شده توسط مهندسین این سازمان از تولیدکنندگان در زمینه ‌های مختلف دریافت می گردد.قوانین نظام مهندسی ساختمان باید بازنگری گردد

قوانین نظام مهندسی ساختمان باید بازنگری گردد

قوانین نظام مهندسی ساختمان باید بازنگری گردد

قوانین نظام مهندسی ساختمان باید بازنگری گردد

فرشید پورحاجت ادامه داد: فقدان تسهیلات با نرخ بهره مناسب یکی از مسایلی است که مشکلاتی را در بحث تولید و عرضه  مسکن در استان و کشور بوجود آورده است.

پور حاجت گفت: هزینه ‌های زیادی بابت خدمات ارائه ‌شده توسط مهندسین این سازمان در زمینه هزینه‌ های طراحی، نظارت، اجرا، کنترل، نظارت لوله ‌کشی گاز، هزینه تفکیک و … بر کارفرما و به تبع آن به مردم و جوانان جویای مسکن تحمیل میگردد و در این زمینه باید قوانین فعلی نظام مهندسی کشور و استان خوزستان مورد بازنگری اساسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید از اعمال تعرفه ‌های غیرقانونی سازمان نظام مهندسی جلوگیری گردد، تاکید نمود: در این مورد نیاز است الزام سازندگان به عقد قرارداد با مهندسان ناظری که اکثرا صوری هستند و در پروژه‌ ها حضور ندارند، حذف گردد.

رییس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن خوزستان عنوان کرد: فرآیند اداری دریافت مجور آب، برق، گاز و شهرداری در خوزستان طولانی است و در این زمینه باید پنچره واحد سرمایه‌ گذرای سریع تر راه‌اندازی گردد. هم چنین راهبردهای اتخاذ شده برای سرمایه‌ گذاری انفرادی در بافت ‌های فرسوده بی نتیجه است و باید این شیوه هم تغییر کند.

پور حاجت گفت : برای فعال سازی و تشویق انبوه‌ سازان و سازندگان مسکن و ساختمان نیاز به تامین منابع مالی برای اجرای پروژه ‌های ساختمانی است که این منابع می ‌تواند از طریق اعطای تسهیلات بانکی و تاسیس صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری کلان توسط بخش دولتی و یارانه ‌های دولتی تحقق پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اکنون با توجه به مشکلات اقتصادی فراروی دولت، امکانات مناسب برای حمایت ‌های مالی و اعطای تسهیلات و یارانه وجود ندارد ولی دولت می ‌تواند، حداقل حمایت ‌های غیر مالی خود را شامل حال فعالین در بخش مسکن و ساختمان کند.

رییس سازمان صنفی انبوه سازان مسکن خوزستان عنوان کرد: واگذاری اقساطی زمین، تقسیط هزینه ‌ها، تایید و حمایت دولت از تشکیل صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری مسکن توسط بخش خصوصی و پیش فروش از جمله مواردی هستند که دولت می‌ تواند فقط با حمایت ‌های غیر مالی خود آن ‌ها را عملی کند.

 

پور حاجت با اشاره به این‌ که فروش لیزینگی مسکن راهکار مناسبی برای عرضه واحدهای احداث شده است که به علت کمبود نقدینگی خریداران بلا استفاده مانده ‌اند، افزود: سعی در جهت هویت بخشی، سازماندهی و ساماندهی تشکل انبوه ‌سازی در جهت کنترل و نظارت بر تولید و عرضه مسکن بعنوان اصلی ‌ترین نهاد بخش خصوصی کشور در حوزه مسکن و حمایت از انجمن برای ورود به بازار عراق و فروش دانش فنی به کشورهای همسایه از جمله اقداماتی است که می ‌توان در جهت حمایت از انبوه ‌سازان اعمال کرد.

وی خاطر نشان کرد: سعی در جهت رفع قوانین مزاحم و بهبود فضای کسب‌وکار فعالین حوزه مسکن، قوانین پیش فروش و هم چنین قوانین تامین اجتماعی کارگران ساختمانی از دیگر مواردی است که باید انجام گردد.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ شهریور ۹۶
1147 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0