تحولی جدید در اجرای کیفی سازه ‌های فولادی تحولی جدید در اجرای کیفی

تحولی جدید در اجرای کیفی سازه ‌های فولادی

سازمان نظام مهندسی، ‌اداره کل استاندارد و انجمن صنفی سازه‌ های فولادی با هدف ساخت ساختمان ‌های ایمن، استاندارد و دارای طول عمر زیاد، یک تفاهم ‌نامه همه‌ جانبه امضا کردند.

کد خبر: 960613003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ شهریور ۹۶ - ۸:۰۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،سازمان نظام مهندسی، ‌اداره کل استاندارد و انجمن صنفی سازه‌ های فولادی با هدف ساخت ساختمان ‌های ایمن، استاندارد و دارای طول عمر زیاد، یک تفاهم ‌نامه همه‌ جانبه امضا کردند.تحولی جدید در اجرای کیفی سازه ‌های فولادی

تحولی جدید در اجرای کیفی سازه ‌های فولادی

تحولی جدید در اجرای کیفی سازه ‌های فولادی

تحولی جدید در اجرای  کیفی سازه ‌های فولادی

سعید زارع حقیقی، ریاست انجمن صنفی تولید کنندگان سازه ‌های فولادی استان تهران با اعلام این مطلب بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌ نامه کارخانه ‌هایی که دارای مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ صلاح برای تولید سازه‌ های فولادی هستند ملزم به پرداخت بیمه،‌ مالیات، ‌ارزش افزوده و هزینه‌ های قانونی به دولت هستند. علاوه بر این هر کدام از آن ها نیروهای کاری زیادی را استخدام کرده‌اند به ‌گونه‌ای که تقریبا صد و پنجاه هزار نفر نیروی کار بصورت مستقیم در واحدهای این انجمن صنفی مشغول بکار هستند.

زارع حقیقی ادامه داد: همه این ها در راستای اشتغال پایدار و اهداف دولت است. این در حالیست که تولیدکنندگان متفرقه و غیرقانونی علاوه بر تولید سازه غیر استاندارد هیچگونه مالیات وعوارضی هم به دولت نمی ‌پردازند و اشتغال پایدار هم ایجاد نمی‌ کنند.

او گفت: از آغاز تشکیل این انجمن صنفی بدنبال اجرای مقررات ملی ساختمان در سازه‌ های فولادی بویژه مبحث دهم که اشاره به تولید سازه‌ های فولادی از طرف کارخانه‌ های صاحب صلاحیت دارد،‌ بودیم، اما با مقاومت‌ های زیادی مواجه می‌ شدیم. در هیات مدیره جدید نظام مهندسی استان تهران،‌ استفاده از انجمن ‌ها برای تامین اهداف عالی کشور در دستور کار قرار گرفت و آن ها پی گیر این موضوع شدند.

وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی با دارا بودن نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر نیروی متخصص می‌تواند وظیفه نظارتی انجام دهد و در بخش قوانین و مقررات و استاندارد واهداف آن،‌ اداره کل استاندارد نیز در این موضوع ورود کرده است.
زارع حقیقی گفت: بر اساس این تفاهم ‌نامه، ما در این انجمن صنفی واحدهای غیر استاندارد و غیرمجاز را به اداره استاندارد اعلام می‌ کنیم و آن ها اقدام به تعطیلی و پلمب این واحدها می ‌کنند و سازماندهی و رصد صورت می‌ گیرد تا فقط واحد هایی که صلاحیت لازم را دارند به تولید سازه‌ های فولادی اقدام کنند.

زارع با بیان  این که انجمن صنفی باید نسبت به تولیدات غیر‌استاندارد در زمینه سازه‌ های فولادی پاسخ گو باشد، افزود: در همین راستا هم انجمن صنفی موظف گردید که مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی را در زمینه سازه ‌های فولادی استاندارد آموزش دهد.

منبع : دنیای معدن

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام آموزش برق صنعتی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ شهریور ۹۶
1108 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0