نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند الماسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مطرح کرد:

آخوندی در نوسازی بافت فرسوده خوب عمل نکرده است/انتقاد از آسیب زدن به سازمان نظام مهندسی

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس بیان کرد: آخوندی در بازسازی بافتهای فرسوده بهیچ عنوان خوب عمل نکرده و بسیاری از شهرها در صورت بروز زلزله بصورت جدی آسیب می بیند.

کد خبر: 960528002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ مرداد ۹۶ - ۶:۱۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس بیان کرد: آخوندی در بازسازی بافتهای فرسوده بهیچ عنوان خوب عمل نکرده و بسیاری از شهرها در صورت بروز زلزله بصورت جدی آسیب می بیند.انتقاد از آسیب زدن به سازمان نظام مهندسی

انتقاد از آسیب زدن به سازمان نظام مهندسی

سازمان نظام مهندسی ساختمان

انتقاد از آسیب زدن به سازمان نظام مهندسی

آخوندی در نوسازی بافت فرسوده خوب عمل نکرده است/انتقاد از آسیب زدن به سازمان نظام مهندسی

سکینه الماسی در نطق میان دستور

سکینه الماسی در جلسه علنی امروز (شنبه، بیست و هشتم مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اعلام این که مخالفت بنده با گزینه وزارت راه و شهرسازی بمعنای نادیده گرفتن زحمات مسئولین وزارت راه و شهرسازی نیست، عنوان کرد: در مدت وزارت آقای آخوندی برخی موانع مرتفع نشده است که برخی مشکلات ساختاری در برنامه ها و عملکردهای آخوندی در سطح ملی و منطقه ای وجود دارد.

الماسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ۳ علت موفقیت کشورها در امر توسعه برخورداری از سیستم پیشرفته ناوگان ریلی، دریایی، هوایی و جاده ای است، عنوان کرد: این موضوع نقش فرابخشی در کشورها دارد ولی بیش تر جابجایی های مسافر و بار در کشور از طریق جاده ها انجام میشود و سهم بیش از صد و شصت میلیون نفری در جاده ها در جابجایی مسافر در برابر سهم کم تر از بیست میلیون نفری در بخش هوایی، دریایی، ریلی نشان میدهد که الگوی حمل و نقل بصورت جدی نیازمند تغییر است.
نماینده مردم کنگان،دیر و جم  اظهار داشت: سفرهای جاده ای به نسبت حمل و نقل ریلی خیلی پرهزینه و پرخطر بوده و موجب آسیب جدی به تخریب محیط زیست میشود.
وی خطاب به آخوندی مطرح کرد: از اقدامات شما در توسعه کمی وکیفی راه آهن مطلع بوده ولی با این آهنگ رشد تا چند سال دیگر قرار است نسبت نقش ریل به حمل ونقل جاده ای نسبتی منطقی و علمی باشد.
الماسی با طرح این پرسش که اولویتبندی توسعه خطوط آهن به استان ها و شهرهای کشور طبق کدام منطق علمی و نیازسنجی صورت گرفته است، ابراز کرد: آیا بهتر نیست با توسعه شبکه ریلی ویژه مسافر ایمنی جابجایی مسافر و کالا در کشور را ارتقاء داد و هم چنین وابستگی حمل ونقل و مسافر را به ناوگان فرسوده هوایی بمیزان چشم گیری کاهش داد.

الماسی با اعلام این که هر ساله هزاران نفر از بهترین سرمایه های کشور در جاده ها کشته میشوند و هزاران ایرانی در سوگ عزیزان خود مینشینند، عنوان کرد: آیا میدانید به ازای هر یک از مسافرانی که کشته میشوند چه خسارت مادی و معنوی به کشور تحمیل میشود، آیا وزارت راه و شهرسازی در زمینه ارزیابی ریسکهای جاده ای کشور شناسایی لازم را صورت داده و در مورد خطرات آن مطالعه جامعی انجام داده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد : آیا وزارت راه و شهرسازی نقشه ای از پراکندگی تراکم جاده ای، حوادث و سوانح جاده در دست دارد، بنظر میرسد که ضرورت دارد که نسبت به ساخت جاده ها متناسب با نیازسنجیها و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز اقدام گردد گرچه در سالهای گذشته شاهد کاهش تلفات جاده ای بوده ایم ولی آیا در کاهش سهم جاده در بروز حوادث نیز توفیقی داشته ایم.

وی در مجلس دهم با اعلام این که صنعت ساختمان در سالهای آخر دولت دهم به علت سیاست گذاریهای نادرست اقتصادی با رکود بی سابقه ای روبرو شده است، گفت: متاسفانه جثه سهمگین رکود بر این بخش اقتصادی ایران هم چنان سایه افکنده و سیاستهای دولت یازدهم گره فرو بسته را نگشوده است اگرچه رونق و رکود این صنعت تابع متغیرهای دیگری هم بوده ولی پرسش اساسی اینست در این شرایط سخت دوران گذار آیا باید به جامعه نظام مهندسی کشور آن هم با جمعیت چهارصد و نود هزار نفری متخصص و اهل فن این حوزه تکیه کرد یا بالعکس به تصمیماتی همچون گرداوری  و تصویب آئین نامه اجرایی کنترل ساختمان در کمیسیون زیربنایی دولت با وجود دو سال مخالفتهای پی در پی سازمان مهندسی که نه تنها به بدنه کارشناسی لطمه جدی وارد کرد بلکه بطور قطع با اصل چهل و چهار قانون اساسی، قانون شهرداریها و قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمان در تضاد است.

الماسی ابراز داشت: شاید در جواب بگویید که ما توافق کرده ایم ولی به توافق خود نیز پایبند نبوده و دغدغه جدی مردم بویژه در رفع مشکلات حوزه مسکن جوانان بگونه ای بوده که حق برخورداری از مسکن که در قانون اساسی آمده بخوبی ادا نشده است، البته این بمعنای الزام حضور مستقیم دولت در ساخت و تحویل مسکن نیست و بنظر میرسد که نقش دولت میتواند سیاست گذاری و نظارت باشد.
وی با اعلام این که آن چه که سبب دل نگرانی مردم شده این بوده که احساس می گردد دولت یازدهم برای رفع مشکل مسکن فاقد یک نگاه مدون و مشخص بوده است، تاکید کرد: گاهی صداهای مختلفی از دولت بگوش میرسد از سخنان چند روز گذشته ریاست جمهور این گونه استنباط گردید که در دولت این بار اختلاف نظرهای جدی در حوزه مسکن وجود دارد بنابراین باید بصورت شفاف مشخص گردد که سیاستهای وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم چگونه است چرا که جوانان منتظرند تاثیر همین سیاستها را بصورت واضح و ملموس حس کنند.
الماسی با اعلام  این که ایران بر روی گسل زلزله قرار گرفته است، گفت: شهادت تاریخ همواره این را بیان میکند که بر اثر عارضه نامهربان زلزله جانهای بسیاری گرفته شده آیا برای مقابله با خسارتهای ناشی از زلزله راهی جز مقاوم سازی و اصولی سازی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در بازسازی بافتهای فرسوده بهیچ عنوان خوب عمل نشده و بسیاری از شهرها در صورت بروز زلزله بصورت جدی آسیب میبیند البته این مهم نیازمند هماهنگیها و همکاریهای فرابخشی است ولی اگر به چنین چیزی دست نیافته ایم علت آن خلاء قانونی یا عدم اجرای قانون است.
الماسی با اشاره به این که بوشهر قلب اقتصاد ایران است، تاکید کرد: نفت، دریا، گاز، انرژی، تجارت، نخیلات و صدها و دهها فرصت پیدا و پنهان از این استان موقعیتی خاص و منحصر بفرد نه تنها در اقتصاد ایران بلکه در این کره خاکی ساخته است، ولی در معادله صرفه و سود آن وزارت خانه عظیم توسعه زیرساختهای بوشهر محلی از اعراب ندارد.

او گفت: تنها بندر جنوبی ایران که کوتاهترین فاصله تا مرکز داشته با چهار کشور به تنهایی هم مرز بوده، نهصد و سی و هفت کیلومتر مرز مشترک با خلیج فارس داشته بزرگ ترین پایانه های نفتی در این استان بوده، پارس جنوبی و پارس شمالی نگین سربلندی و افتخار ایران را در آغوش خود دارد و در یک کلام بوشهر ایران کوچک بوده که توسعه آن، توسعه ایران عزیز را بهمراه دارد.
این نماینده مجلس دهم با بیان این که بیش از ده سال پیش عملیات اجرایی خط آهن بوشهر شروع شده است، خاطر نشان کرد : با وجود این همه پتانسیل و ظرفیت خدادادی در این استان که از هر نقطه کشور الزام ایجاد خط آهن را مبرهن تر میکند، ولی در پرونده کاری آخوندی خطی برای اجرای آن متصور نشده و هر چه بوده در حد حرف و شعار است.

وی مطرح کرد: اتوبان جم به فیروزآباد و دیر به بوشهر در پستوی فراموشی قرار دارد.
او بیا اعلام   این که سیراف بیست و یک قرن پیش پایتخت دریایی تمدن بوده است، یاد آور شد: تجارت در این سرزمین بیش از بیست قرن قدمت دارد، طرح ایجاد بندر پارس مدت مدیدی بوده که از دولت دوم اصلاحات در دستورکار بوده ولی در عمل به این مهم پرداخته نشده است.
وی خطاب به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی  گفت: نقش توسعه حمل و نقل ریلی، جاده ای و بندری در مدیریت شما چیست در حالیکه کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران با احداث دهها بندر بزرگ و توسعه یافته و شبکه های وسیع و پیشرفته ریلی با جدیت مدعی افزایش سهم حمل و نقل خود در دنیا و منطقه هستند.
الماسی بیان کرد: حتی اگر به باور برخی افراد ۲ بار استیضاح آخوندی علل سیاسی داشته باشد ولی بخش زیادی از علل این دو استیضاح ضعفهای مدیریتی بوده که تابه حال مرتفع نشده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی ضعفهای مدیریتی آخوندی گفت: ضعف مفرط در استفاده از نوآوریهای علم و ارتباطات و تکنولوژی، آی تی و آی سی تی در ناوگان جاده ای و ریلی و هوایی و دریایی، پی گیری ضعیف جهت تخصیص و پرداخت اعتبارات، بدهی بالا به پیمان کاران، عدم راه اندازی خط تولید ریلی، ضعف در برخی ادارات کل و ادارات در بنادر که ظرفیتهای بالای بنادر در خلیج فارس، خزر و عمان را نادیده گرفته است.

وی گفت: از جانب جامعه ارزش مند زنان از سپردن مسئولیت سرپرستی یکی از تخصصیترین جایگاههای مدیریتی در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به بانوی دانا و توانا قدردانی کنم.

منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مرداد ۹۶
893 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0