نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان مطرح کرد:

آسیب آلودگیهای صنعتی و ریزگردها به شبکه برق استان خوزستان

مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان بیان کرد: استان خوزستان برای برطرف کردن مشکلات قطعی آب و برق و ریزگردها و دمای بالا نیازمند یک نظام مهندسی دقیق و پیشرفته است.

کد خبر: 960508012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ مرداد ۹۶ - ۱۲:۴۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان بیان کرد: استان خوزستان برای برطرف کردن مشکلات قطعی آب و برق و ریزگردها و دمای بالا نیازمند یک نظام مهندسی دقیق و پیشرفته است.آسیب آلودگیهای صنعتی و ریزگردها به شبکه برق استان خوزستان

آسیب آلودگیهای صنعتی و ریزگردها به شبکه برق استان خوزستان

سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان

آسیب آلودگیهای صنعتی و ریزگردها به شبکه برق استان خوزستان

رضا غضنفری در نشست شورای برنامه‌ ریزی استان که امروز، ۸ مرداد ماه در محل استانداری برگزار گردید، بیان داشت: باید از یک نظام مهندسی برای حل مشکلات ریزگردها، دمای بالا و غیره در استان استفاده کنیم زیرا استان خوزستان دارای پنجاه و هشت شهر و سه هزار و سیصد روستا است.
غضنفری با اشاره به مشترکین برق استان از لحاظ تعداد گفت: هشتاد و دو درصد مشترکان برق در حوزه خانگی، دو درصد عمومی و دو دهم درصد در بخش صنعت هستند که تعداد مشترکین استان به یک میلیون و هشتصد هزار مشترک میرسد.
وی با بیان اینکه سه و سه دهم بار شبکه در استان خوزستان برای وسایل سرمایشی است، ادامه داد: به علت گرمای تابستان و بالابودن دمای شهرستانها، بار سرمایشی این استان افزایش پیدا کرده و هم چنین مشکل وجود ریزگردها هم سبب افزایش بار در استان میشود.
او با اشاره به افزایش میزان بار شبکه برق تصریح کرد: آلودگیهایی که سبب فشار به شبکه‌های برق میشود آلودگیهای صنعتی و طبیعی هستند که این آلودگیها در شهرستانهای خرم شهر، ماه شهر، شادگان، ایذه و دزفول وجود دارد ولی شهرستان ماه شهر در بالاترین رده آلودگی صنعتی قرار دارد. هم چنین اثرات مخرب ریزگردها هم سبب خرابی شبکه‌ های برق میشوند.


مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان ادامه داد: روند ریزگرد در سال نود و پنج، خیلی افزایشی بوده و مشکلات بسیاری را برای صنعت بوجود آورده است. در مورد بر طرف کردن این مشکلات برنامه‌ های اقتصادی داریم از جمله این برنامه‌ ها، برنامه ‌های کوتاه‌ مدت، بلند مدت و میان‌ مدت است که در این مورد اعتبارات به ما اختصاص دادند.
غضنفری با اعلام اینکه سهم شبکه‌ های برق استان در کشور شش دهم درصد و شبکه‌ برق اهواز دو و نه دهم درصد است، یاد اور شد: تداوم و استمرار انرژی در استان خوزستان الزامی است که باید به آن توجه و رسیدگیهای فراوانی گردد. هم چنین در مورد شبکه‌ های فشار متوسط اقداماتی انجام دادیم که در این زمینه عملکرد ما هشتاد و شش درصد بوده است.
منبع : ایسنا

 

دانلود راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مرداد ۹۶
1202 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0