مشاور ایمنی سازمان نظام مهندسی کشور مطرح کرد:

نگرانی از تکرار حادثه یورت پابرجاست/معادن ناایمن تعطیل گردند

مشاور ایمنی سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: باوجود این که بازرسیهای ایمنی از اکثر معادن کشور انجام میشود، ولی نگرانی از وقوع تکرار حوادث مشابه آن چه در معدن یورت اتفاق افتاد، هم چنان پابرجاست.

کد خبر: 960508009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ مرداد ۹۶ - ۸:۵۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،مشاور ایمنی سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: باوجود این که بازرسیهای ایمنی از اکثر معادن کشور انجام میشود، ولی نگرانی از وقوع تکرار حوادث مشابه آن چه در معدن یورت اتفاق افتاد، هم چنان پابرجاست.نگرانی از تکرار حادثه یورت پابرجاست

نگرانی از تکرار حادثه یورت پابرجاست

نگرانی از تکرار حادثه یورت پابرجاست

نگرانی از تکرار حادثه یورت پابرجاست

«حسین ربیع نژاد» مشاور ایمنی سازمان نظام مهندسی کشور ، عنوان کرد: با وجود این که بازرسیهای ایمنی از اکثر معادن کشور انجام میشود ولی نگرانی از تکرار حوادث مشابه آن چه در معدن یورت، اتفاق افتاد، هم چنان پابرجاست.
ربیع نژاد که بازرس سازمان نظام مهندسی معدن استان گلستان نیز به حساب می آید، با بیان این که معادن ذغالسنگ در راس وقوع حوادث کار قرار دارند، ادامه داد: تا پیش از وقوع حادثه در معدن ذغال سنگ زمستان یورت که به مرگ چهل و چهار کارگر انجامید، هیچ کس حتی فکر وقوع این حادثه را هم نمیکرد ولی حالا همه به این فکر افتاده‌اند که چگونه میتوان از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کرد.
وی با اشاره به این که باید بی‌ تعارف در صورت ناایمن بودن معادن آن ها را تعطیل کنیم، ادامه داد: تعطیلی معادن نباید تنها بعد از وقوع حادثه انجام شود بلکه هر زمانکه لازم باشد باید اینکار را انجام داد، البته در این مواقع نگرانی از بیکار شدن کارگران و مردم محلی که تنها محل ارتزاق‌ شان از فعالیت معدن است افزایش می‌ یابد، ولی در هر حال حفظ جان انسان ارجحیت دارد.


بازرس سازمان نظام مهندسی معدن استان گلستان در ادامه با اعلام این که یکی دیگر از مشکلات معادن عدم توجه پیمان کاران به استانداردهای ایمنی و بهداشت کار است، تصریح کرد: در ایران به علل متعدد شاهد تغییر پیمان کاران هستیم این در حالیست که عموم پیمان کاران توجه چندانی به استانداردهای ایمنی ندارند و البته پیمان کاران معدن ذغالسنگ کشور نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
مشاور ایمنی سازمان نظام مهندسی کشور اظهار کرد: پیمان کاران باید از لحاظ رعایت ایمنی در پروژه‌هایی که بدست میگیرند، رتبه بندی شوند تا کارفرمایان هنگام واگذاری پروژه‌ها به آن ها به طور واضح از عملکرد آن ها در پروژه‌های قبلی مطلع باشند.
ربیع نژاد در خاتمه با بیان این که عموما از این که فعالیتهای معادن ذغالسنگ بصرفه نیست، گلایه میشود، مطرح کرد: این ادعا بعد از حادثه معدن یورت تکرار گردید و حتی اگر درست باشد نباید دستاویزی برای بی‌توجهی به مباحث ایمنی باشد چراکه بصرفه نبودن دال بر این نمیشود که به برای حفظ جان کارگران ارزشی قائل نباشیم.
منبع : ایلنا

 

دانلود راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مرداد ۹۶
1180 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0