مازندران

سازمان نظام مهندسی مازندران: ساختمان سازی خلاف قانون، حق الناس است/معماری شهری در ساری رعایت نمی شود

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه در زلزله بم بیشترین خسارت را ساختمان های قدیمی و فاقد استحکام بنا، متحمل شدند، خاطرنشان کرد: ساختمان سازی خلاف قانون و مقررات ساختمان و نظام مهندسی، یک نوع حق الناس است.

کد خبر: 960507063 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ دی ۹۵ - ۱۲:۱۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.irآیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران امروز(۱۰دی) در دیدار کارکنان نظام مهندسی ساختمان مازندران در دفتر معظم له از این سازمان بعنوان یک سازمان نوپا با ماموریت های محدود یاد کرد و گفت: اینکه استانداری، شهرداری، بنیادمسکن، سازمان همیاری ها و شهرداری ها، دهیاری ها و راه و شهرسازی با سازمان نظام مهندسیدرارتباط هستند، مسئولیت این سازمان را سخت تر می کند.حق الناس بودن ساختمان سازی خلاف قانون

حق الناس بودن ساختمان سازی خلاف قانون

ساختمان سازی خلاف قانون

حق الناس بودن ساختمان سازی خلاف قانون

وی به کمبود مهندس تحصیل کرده و معمار با تجربه در دوران قبل از انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اگر همه مهندسین با یکدیگر همکاری کنند از صنعت ساختمان محکم و مستحکم و مقاوم دربرابر بالایای طبیعی برخوردار خواهیم شد.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه در زلزله بم بیشترین خسارت را ساختمان های قدیمی و فاقد استحکام بنا، متحمل شدند، خاطرنشان کرد: ساختمان سازی خلاف قانون و مقررات ساختمان و نظام مهندسی، یک نوع حق الناس است.

وی با اشاره به اینکه درگذشته کمتر ساختمان ها از یک معماری و مهندسی درست و مقاوم برخورداربودند، گفت: امروز خوشبختانه مردم هوشیار شدند و به جهت حفظ جان و مال خویش در مواجه با سیل و زلزله به ساخت و یا خرید ساختمان های برخوردار از اصول نظام مهندسی ساختمان تمایل بیشتری دارند.

آیت الله طبرسی با اشاره به عدم تناسب معماری در شهرسازی ساری بعنوان مرکز مازندران و به تبع آن سایر شهرهای استان، رسیدگی به نظم و انظباط معماری و ظاهر ساختمان ها نیز مورد توجه نظام مهندسی ساختمان باشد.

وی با تاکید اینکه شهرداری ها به جهت درآمدزایی خیلی بدنبال اجرای قانون درخصوص معماری شهرها نیستند، اظهار داشت: نظام مهندسی ساختمان باید برای معماری شهرها الگوساز باشد.

آیت الله طبرسی با اشاره به درآمد زیاد مهندسین بساز و بفروش، خواستار نظارت بیشتر نظام مهندسی ساختمان برروند ساخت و سازها در شهرهای استان به جهت جلوگیری از ضرر و زیان مردم، شد.

وی با بیان اینکه در نظام مهندسی ساختمان که یک ارگان مردمی است باید بدوراز سیاسی کاری و با وحدت رویه کارشود، گفت: ساخت ساختمان بدون پارکینگ و عقب نشینی نادرست و غیراصولی است.

حق الناس بودن ساختمان سازی خلاف قانون

 منبع: شبستان

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ دی ۹۵
1113 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0