دستورالعمل اجرایی گودبرداری های ساختمانی

کد خبر: 960507045 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ آذر ۹۵ - ۱۲:۰۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی ،وزارت راه و شهرسازی به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۸۳ هیات وزیرا دستورالعمل اجرایی گودبرداریهای ساختمانی را به منظور انتظام روند انجام گودبرداری های ساختمانی و تعیین وظایف مسئولیت های عوامل دست اندرکار به شرح ذیل در سطح کشور ابلاغ می نماید.

untitled-2

ماده ۱‌: هدف

این دستورالعمل به منظور تعیین مراحل کار و مسئولیت اشخاص مختلف دست اندرکار در گودبرداری های ساختمانی شامل صاحب کار سازنده مجری مهندسین نار و طراح سازمان نظام مهندسی ساختمان استان شهرداری ها یا سایر مرجع صدور پروانه و شرکت های خدمات فنی آزمایشگاهی ژئوتکنیک با توجه به ضوابط مندرج در مباحث دوم هفتم او دوازدهم مقررات ملی ساختمان تهیه شده است.

ماده ۲- دامنه کاربرد

دامنه کاربرد این دستورالعمل کلیه گودبرداری های ساختمانی در تمامی نقاط واقع در حوزه شمول قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان می باشد.

ماده ۳ – تعاریف

اصطلاحات زیر در دستورالعمل با این معانی به کار رفته است:

گود برداری : گودبرداری ابه هر گونه حفاری و خاکبرداری در تراز پایین تر از سطح طبیعی زمین یا در تراز پایین تر از زیر پی ساختمان مجاور اطلاق می شود.

سازنده : سازنده (مجری) شخص حقیقی یا حقوقی دارای پروانه اشتغال به کار اجرای ساختمان از وزارت راه و شهرسازی است که به عنوان پیمانکار کل اجرای عملیات ساختمانی را بر عهده دارد.

صاحب کار: صاحب کار شخص حقیقی یا حقوقی مالک یا قادم مقام قانونی مالک کارگاه ساختمانی است که انجام عملیات گودبرداری را طبق قرارداد کتبی به سازنده واگذار می نماید در صورتی که صاحب کار دارای پروانه اشتغال به کار اجرای ساختمان باشد می تواند خود به عنوان سازنده فعالیت نماید.

برای دیدن متن کامل کلیک کنید.

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۵
2684 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0