مقام کشاورزی خبر داد:

حل چالش آبی با واقعی سازی قیمت و آموزش فرهنگی امکان پذیر است

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: واقعی سازی قیمت آب و آموزش فرهنگ مدیریت مصرف دو عامل اصلی برون رفت از چالش موجود آبی کشور است.

کد خبر: 960507011 تاریخ انتشار: شنبه ۷ مرداد ۹۶ - ۲:۱۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: واقعی سازی قیمت آب و آموزش فرهنگ مدیریت مصرف دو عامل اصلی برون رفت از چالش موجود آبی کشور است.حل چالش آبی با واقعی سازی قیمت و آموزش فرهنگی

حل چالش آبی با واقعی سازی قیمت و آموزش فرهنگی

حل چالش آبی با واقعی سازی قیمت و آموزش فرهنگی

حل چالش آبی با واقعی سازی قیمت و آموزش فرهنگی

«احمد کبیری» گفت: برای برون رفت از چالشهای موجود در بخش آب کشور، به جز فرهنگ سازی باید به آموزش بهره برداران منابع آبی که عمده آنها در بخش کشاورزی فعال هستند بیش تر توجه گردد؛ یادگیری روشهای جدید سبب بهره‌وری و افزایش سود دهی آب شده و بحفظ ذخایر کمیاب هم کمک میکند.
وی ادامه داد: مساله آب در ۴ سال گذشته به یک گفتمان ملی تبدیل گردید که از تکرار اتفاقهایی که در دولت پیش روی داد, جلوگیری میکند.
کبیری تصریح کرد: مهم ترین نابسامانیها در شروع انقلاب روی داد که بجای مدیریت علمی، تامین رضایت کشاورزان مورد توجه قرار گرفت و این موضوع سبب تشویق کشاورزان بتوسعه بیمورد کشاورزی گردید و بدنبال آن، لطمه های بسیاری بمنابع محدود آبی کشور وارد آمد.
وی افزود: صدور صدها هزار مجوز برای چاههای غیر مجاز و بی توجهی به حریمهای آبی در دولت پیش، لطمه های جبران ناپذیری بمنابع آبی کشور وارد کرد.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تاکید کرد: در دولت یازدهم روند تخریبی منابع آبی مهار گردید؛ البته این موضوع به این معنا نیست که در زمان فعلی با تخریب منابع آبی مواجه نیستیم زیرا امروزه نیز با میلیونها کشاورز بهره بردار و دهها میلیون شهروند سروکار داریم که هر یک بنوعی مصرف کننده آب بشمار میروند.


** کمک چهارده میلیارد ریالی دولت برای توسعه روشهای جدید آبیاری
کبیری عنوان کرد: دولت هر ساله تا چهارده میلیارد ریال در زمینه توسعه روشهای جدید آبیاری و آبیاری تحت فشار بکشاورزان کمک میکند.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: حدود هشتاد و پنج درصد این کمکها بصورت کمک بلاعوض دولت بکشاورزان است.
کبیری بیان داشت: کشاورزی که تا دیروز با این سامانه آشنایی نداشته اگر امروز آموزش نبیند نمیتواند از این سامانه به خوبی بهره‌برداری کند.
اردی بهشت ماه امسال ریاست جمهوری گفت: دولت در زمینه آب، فاضلاب، محیط زیست و ریل سرمایه ‌گذاری میکند و این ها اولویتهای دولت برای ۵ سال آینده است.
«حسن روحانی» در اولین نشست شورایعالی آب دولت یازدهم که آبان ماه سال نود و دو- فقط ۳ ماه بعد از شروع بکار دولت- تشکیل گردید، هم تاکید کرده بود «دولت تدبیر و امید بطوری جدی و پی گیر حل معضل آب در کشور را دنبال میکند و در این زمینه همه دستگاههای ذی ربط و مسوول به اجرا و پی گیری مصوبات شورایعالی آب موظف هستند.»

منبع : ایرنا

 

دانلود رایگان راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مرداد ۹۶
1206 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0