گلایه یک مسئول :

گلایه رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران از نظام مهندسی: کار نیست

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران روز پنجشنبه از نبود شغل در این حوزه انتقاد کرد و گفت: پس از سه سال هنوز یک کاردان فنی در این استان نتوانسته برای خود شغلی پیدا کند.

کد خبر: 960506039 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ آبان ۹۵ - ۹:۳۳ ق.ظ
 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، گلایه یک مسئول استان تهران از نظام مهندسی ساختمان استان تهران از  مهدی موذن در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در افزود:   نبود کاردان های فنی و معماران تجربی در حوزه ساخت و ساز ما را نگران ساخت ساختمان های بی کیفیت در کشور کرده است.


وی با اشاره به طرح قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در این قانون هیچ جایی برای نظام کاردانی در نظر گرفته نشده است در حالی که این وظیفه مدیران دولتی است تا جایگاه کاردان های فنی را در قوانین و مقررات مشخص کنند.
موذن تصریح کرد: متاسفانه مکاتبات ما با بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه ساخت و ساز نتیجه ای نداشته و چهار ماه تلاش ما برای تعیین وقت برای دیدار با وزیر راه و شهرسازی نتیجه ای نداشته است.

گلایه یک مسئول استان تهران از نظام مهندسی ساختمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران تاکید کرد: چرا باید برای دیدار با وزیر راه و شهرسازی بیش از چهار ماه منتظر بمانیم و در نهایت نیز نتوانیم مسایل و مشکلات خود را با وزیر راه و شهرسازی مطرح کنیم.

گلایه یک مسئول استان تهران از نظام مهندسی ساختمان

وی گفت: وزیر راه وشهرسازی باید وقت زیادی را برای حل مشکلات نظام مهندسی و نظام کاردانی اختصاص دهد، زیرا هر دو نهاد

نظام مهندسی و نظام کاردانی در انجام امور ساختمانی در کشور نقش مهمی ایفا می کنند.
موذن با بیان اینکه سازمان های نظام کاردانی در برابر سازمان های نظام مهندسی قرار ندارند، گفت: کارآمدی سازمان های نظام مهندسی با وجود بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیروی علمی و تخصصی زیر سوال است و باید دولتمردان در این زمینه پاسخگو باشند.
وی اضافه کرد: در استان تهران بیش از ۲۰ هزار نفر کاردان فنی و معمار تجربی وجود دارد که نیمی از آنها دارای پروانه اشتغال هستند، در حالی که نمی توانند در حوزه ساخت و ساز فعال باشند و با وجود پروانه اشتغال در این حوزه به آنها بی احترامی می شود. این موضوع، نابسامانی را در این بخش نشان می دهد.

گلایه یک مسئول استان تهران از نظام مهندسی ساختمان

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران تصریح کرد: تا زمانی که در حوزه ساخت وساز و ساختمان، مدیران پاسخگو نباشند مشکلات این حوزه مرتفع نخواهد شد.
این مقام مسئول یادآورشد: سازمان های نظام مهندسی نیز با وجود توانمندی های بزرگ در صنعت ساختمان حضور قوی ندارد و ما شاهد ساخت و ساز ساختمان های بی کیفیت با عمر پایین در کشور هستیم.
سازمان نظام کاردانی ساختمان بر اساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مجلس شورای اسلامی و مصوبه سال ۱۳۷۹ هیات وزیران به به پیشنهاد پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی در سال ۱۳۸۱ تصویب و تشکیل شد.
این سازمان که پیشتر «کانون کاردان‌های فنی ساختمان» نامیده می ‌شد، به پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی و با تایید هیات دولت به «سازمان نظام کاردانی» استان تهران تغییر نام داد.
نظام کاردانی ساختمان در اکثر استان ‌های کشور دارای تشکیلات مستقل بوده که زیر نظر اداره کل مسکن و شهرسازی استان عمل می‌ کنند.
به استناد قانون و دستورالعمل ‌های وزارت راه و شهرسازی مهمترین مأموریت این سازمان انتظام و انسجام امور حرفه‌ ای کاردان فنی ساختمان و معماران تجربی است.
مرجع صدور پروانه اشتغال به کار کاردانی و پروانه اشتغال به کار معمار تجربی وزارت راه و شهرسازی است و صلاحیت کارگران ماهر از طریق پروانه مهارت فنی و توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ‌ای کشور صادر می ‌شود.
بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار «شفافیت، صداقت» از ۱۴ تا ۲۱ آبان ماه همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.

منبع: ایرنا

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

گلایه یک مسئول استان تهران از نظام مهندسی ساختمان بیشتر ببینید

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۵
1477 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0