به گفته یک مسئول:

یک مسئول: افراد غیرمتخصص مشکل مهم در نظام مهندسی و ساختمان سازی در کشور است

سرگروه نظارت عالی مهندسی وزارت راه و شهرسازی گفت: وجود افراد غیرمتخصص و فقدان رعایت ضوابط مهندسی ساختمان توسط آنان مشکل مهم ساختمان سازی در کشور است.

کد خبر: 960506035 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ آبان ۹۵ - ۲:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،محمدرضا محمدیان روز شنبه در نشست آموزش و نظارت بر کار مهندسان  نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در مشهد افزود:بیشتر نیروهای انسانی مشغول در پروژه‌ های  نظام مهندسی ساختمانی دوره‌ های آموزشی رعایت اصول ساختمان‌سازی و مهندسی را نگذرانده ‌اند.  افراد غیرمتخصص مشکل مهم در نظام مهندسی و ساختمان است.

وی ادامه داد: امروزه برخی موارد فنی در پروژه های ساختمانی رعایت نمی شود و این موضوع باعث بی ثباتی و فقدان ایمنی کامل و تضمین بناها می شود.


سرگروه نظارت عالی مهندسی وزارت راه و شهرسازی گفت: رعایت نکردن اصول ساخت و مهندسی در برخی پروژه ‌ها نشان ‌دهنده فقدان نظارت صحیح و استاندارد ناظر بر مراحل مختلف ساخت است.
وی افزود: ناظران عالی نظام مهندسی از نظر تخصصی و فنی یک درجه بالاتر از حوزه ساخت‌ و ساز هستند و وظیفه دارند سایر عوامل اجرایی را ملزم به رعایت مقررات ملی ساختمان کنند.
محمدیان ادامه داد: نظام مهندسی و کنترل ساختمان اصلی ‌ترین وظایف مهندسی ساختمان را در کشور دارند و از آنجا که اعضای سازمان نظام مهندسی دارای رتبه بندیهای مختلف هستند باید بر اساس این رتبه بندی نظارت کافی و قانونی را بر پروژه های ساختمانی داشته باشند.

افراد غیرمتخصص مشکل مهم در نظام مهندسی و ساختمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

وی نظارت ساختمان رااقدامی فرهنگی توصیف و بیان کرد: مهندسان ناظر در تلاش هستند فرهنگ صحیح شهرسازی و ساختمانسازی را در جامعه نهادنیه کنند زیرا کوچکترین سهل انگاری در نظارت باعث بروز حوادث ناگوار و ایجاد خسارت به مردم و جامعه می شود.

افراد غیرمتخصص مشکل مهم در نظام مهندسی و ساختمان

سرگروه نظارت عالی مهندسی وزارت راه و شهرسازی گفت:  افراد غیرمتخصص مشکل مهم در نظام مهندسی و ساختمان است بنابراین مهندسان ناظر باید گزارشهای تحلیلی از روند ساخت‌ و ساز در شهرهای مختلف کشور تهیه و گزارش مربوطه را در شورای انتظامی استان به شخص استاندار و مسئولان ذیصلاح حوزه‌ های عمرانی ارائه کنند تا روند اجرای قوانین ساخت و ساز در هر نقطه از کشور مشخص باشد.
۶۵۰ مجموعه انبوه ساز، هزار و ۸۰۰ شرکت مشاوره ای و دو هزار شرکت پیمانکاری در خراسان رضوی فعالیت می کنند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با ۲۴ هزار عضو مهندس در هفت رشته عمران، مکانیک، برق، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری و معماری دومین سازمان نظام مهندسی بزرگ کشور بعد از تهران است.

منبع: ایرنا

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آبان ۹۵
1341 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0