معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد

تخریب منابع زیرزمینی فارس برای نظام مهندسی کشاورزی فاقد بهره‌وری

معاون رئیس‌جمهور گفت: سالهاست از حق‌آبه طبیعت و منابع آب برای توسعه کشاورزی با کمترین بهره‌وری برداشت می‌شود.

کد خبر: 960506020 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ آبان ۹۵ - ۸:۲۳ ق.ظ

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.irمعصومه ابتکار عصر امروز در نشست مشترک با نمایندگان سمن‌ها و اعضای سازمان نظام‌مهندسی و هیئت‌های ورزشی پیرامون مشارکت در حفظ و بهبود محیط‌زیست در شیراز، گفت: رتبه نخست شیراز در پاکی هوا باید حفظ شود. تخریب منابع زیرزمینی فارس برای کشاورزی فاقد بهره‌وری

وی افزود: با توجه به مشکلات جدی فارس در بحث آب لازم است که استفاده از پساب تصفیه‌شده به‌سرعت اجرایی شود.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور تصریح کرد: تصمیماتی که امروز در مورد تالاب‌های فارس اتخاذ شد در شورای عالی آب پیگیری خواهد شد و برنامه احیای تالاب بختگان تا بهمن سال جاری به تصویب می‌رسد.

تخریب منابع زیرزمینی فارس برای کشاورزی فاقد بهره‌وری:

تخریب منابع زیرزمینی فارس برای کشاورزی فاقد بهره‌وری

سازمان نظام مهندسی کشاورزی فارس

ابتکار متذکر شد: سال‌های سال در استان فارس از حق‌آبه طبیعت و منابع آب برای توسعه نظام مهندسی کشاورزی با کمترین بهره‌وری برداشت می‌شود و نتیجه آن مسائلی است که در حوزه تالاب‌ها و فرونشست زمین رخ‌داده و منجر به مهاجرت روستاییان شده است.

وی با اشاره به این‌که احیای تالاب‌ها تنها با مشارکت مردم ممکن است، ابراز داشت: احیای تالاب گندمان که با کمک مردم انجام شد الگوی موفقی از این امر است و البته دولت وظایف خود را انجام می‌دهد و در مورد طرح‌های توسعه احداث واحدهای تولیدی و سد یا نیروگاه و هر پروژه بزرگ ارزیابی‌های جدی زیست‌محیطی صورت می‌پذیرد تا تخریب‌های گذشته تکرار نشود.

ابتکار با تأکید بر نقش جوامع محلی در پیشبرد برنامه‌های زیست‌محیطی بیان کرد: احیای تالاب‌ها باید تبدیل به مطالبه عمومی و جریان اجتماعی شود و تمام اقشار شهری و روستایی در موردحفاظت و صرفه‌جویی آب احساس مسئولیت کنند.

تأثیر محیط‌زیست بر وقوع جنگ‌های منطقه‌ای

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،معاون رئیس‌جمهور در ادامه سفر خود با حضور در همایش صلح جهانی در تالار احسان گفت: مسائل زیست‌محیطی بر جوامع تأثیر دارد و پاره‌ای جنگ‌های منطقه نیز از این موضوع متأثر است.

تخریب منابع زیرزمینی فارس برای کشاورزی فاقد بهره‌وری

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار داشت: نابودی و تخریب محیط‌زیست و بروز خشکسالی منابع زیستی را دچار مخاطره ساخته و معیشت و آرامش انسان‌ها را مختل می‌سازد.

وی با بیان این‌که امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا بوده و سرمایه بزرگی است که به‌راحتی به دست نیامده، ادامه داد: برای تحقق مطالبات مردم در حوزه‌های اقتصادی باید با اتکا به نگاه خردمندانه و همدلی پیش برویم.

رئیس سازمان محیط‌زیست خاطرنشان کرد: درخشش تمدن آینده ایران اسلامی به محیط‌زیست بستگی بسیار دارد و همه باید این اولویت را مدنظر قرار دهند.

ابتکار اضافه کرد: توسعه پایدار از مسیر همگرایی و اتحاد محقق می‌شود و از آنجا که صلح ریشه در درون انسان دارد تا زمانی که هر فرد اجتماع در درون خود به آرامش نرسد اجتماعی همگرا نخواهیم داشت.

وی متذکر شد: نقش شوراها در ایجاد همگرایی بین سلایق و افکار مختلف بارز است و در انتخابات پیش رو باید افرادی پخته و دلسوز به منافع ملی وارد این نهاد شوند.

ابتکار الگوی مذاکره و گفت‌وگو با جهان را از نتایج برجام خواند و ایران اسلامی را پیش‌قراول صلح در جهان دانست.

منبع: خبرگزاری فارس

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

برای دیدن تخریب منابع زیرزمینی فارس برای کشاورزی فاقد بهره‌وری کلیک کنید

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۵
1684 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0