تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مطرح کرد:

مصرف چهل درصد از منابع انرژی کشور در ساختمانهای مسکونی و تجاری

ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: در تهران شصت و هشت درصد ساختمانهای زیر هزار و پانصد متر از خدمات مهندسی برق و تأسیسات محروم هستند.

کد خبر: 960506004 تاریخ انتشار: جمعه ۶ مرداد ۹۶ - ۱۱:۳۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: در تهران شصت و هشت درصد ساختمانهای زیر هزار و پانصد متر از خدمات مهندسی برق و تأسیسات محروم هستند.مصرف چهل درصد از منابع انرژی کشور در ساختمانهای مسکونی

مصرف چهل درصد از منابع انرژی کشور در ساختمانهای مسکونی

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

مصرف چهل درصد از منابع انرژی کشور در ساختمانهای مسکونی

حسن قربان خانی در همایش ملی نقش مهندسی مکانیک و ساخت و سازها با اشاره به این که ساختمانها برای یک دوره پنجاه ساله احداث میشوند ولی از همان روز اول با بخش تأسیسات مکانیکی و برقی سروکار داریم، عنوان کرد: جای تأسف است در تهران شصت و هشت درصد ساختمانهای زیر هزار و پانصد متر وجود دارد که از خدمات مهندسین برق و تأسیسات محروم هستند و از این مهندسین استفاده نمیشود.
رجبی گفت: در صد سال اخیر جمعیت ایران هشت برابر شده و منابع آبی به کم تر از یک هشتم رسیده است، از اینرو وضعیت ما در مصرف آب خیلی بحرانی است پس باید اذعان کنیم که کشور در بخش انرژی وضعیت اسفباری دارد بطوریکه پنج برابر میانگین جهانی مصرف انرژی داریم.
وی عنوان کرد: چهل درصد منابع انرژی کشور در بخش ساختمانهای مسکونی و تجاری مصرف میشود، لذا از کسانیکه از ورود مهندسین تأسیسات به ساخت و سازها ممانعت میکنند، باید انتقاد کرد. لذا متولیان امر این ضرورت را درک نمیکنند که چه کسی چنین اجازه‌ای را داده است که از ورود مهندسین تأسیسات بساخت و سازها ممانعت گردد.


وی با اعلام این که هنوز مباحث بسیاری وجود دارد که ساختمانها را مهندسین یا افراد بدون صلاحیت احداث کنند، ادامه داد: قانونگذار بطور مشخص ورود افراد بدون صلاحیت را در ساخت و ساز جرم تلقی کرده است، پس چرا به بهانه‌های مختلف از ورود مهندسین و افراد صلاحیت دار به امر ساخت وساز جلوگیری میشود؟
قربانخانی افزود: در ایران عمر ساختمانها سی سال است ولی در کشورهای دیگر نود سال، پس به ازای هر سال افزایش عمر ساختمانها در کشور میتوان چهار هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی برای کشور به ارمغانی آورد.

منبع: عیار آنلاین

 

نشریهشماره ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ مرداد ۹۶
1119 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0