انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی ریاست سازمان نظام مهندسی کشور مطرح کرد:

وزیر جدید مسکن برای رونق این بخش برنامه داشته باشد

ریاست سازمان نظام مهندسی کشور با بیان این که هر وزیری که از طرف دولت برای بخش مسکن و شهرسازی معرفی گردد باید برنامه‌ای قوی در مورد ارتقا و رونق بخش مسکن و ساخت‌وساز ارائه کند، اظهار داشت: اگر میخواهیم از رکود بخش مسکن عبور کنیم، باید برنامه جامع و کاملی برای سامان دهی به بخش مسکن از طرف دولت ارائه گردد.

کد خبر: 960504004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ مرداد ۹۶ - ۷:۴۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام مهندسی کشور با بیان این که هر وزیری که از طرف دولت برای بخش مسکن و شهرسازی معرفی گردد باید برنامه‌ای قوی در مورد ارتقا و رونق بخش مسکن و ساخت‌وساز ارائه کند، اظهار داشت: اگر میخواهیم از رکود بخش مسکن عبور کنیم، باید برنامه جامع و کاملی برای سامان دهی به بخش مسکن از طرف دولت ارائه گردد.وزیر جدید مسکن برای رونق این بخش برنامه داشته باشد

 

وزیر جدید مسکن برای رونق این بخش برنامه داشته باشد

رجبی

وزیر جدید مسکن برای رونق این بخش برنامه داشته باشد

فرج‌الله رجبی در حاشیه همایش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس چه مواردی را از وزیر جدید راه و شهرسازی دولت دوازدهم انتظار خواهند داشت، تصریح کرد: هر وزیری که از طرف دولت برای بخش مسکن و شهرسازی معرفی گردد، باید برنامه‌ای جدی، جامع و کاملی در مورد ارتقا و رونق ساخت‌وساز و بازار مسکن داشته باشد. پس اگر میخواهیم بخش مسکن سامان دهی گردد، توقع مجلس و نمایندگان اینست که دولت و بخصوص وزیر جدید مسکن و شهرسازی نیز برنامه‌ای جامع و عزم جدی برای برطرف کردن مشکل بخش مسکن داشته باشند.

رجبی در پاسخ به این پرسش که آیا مجدداً به آخودندی وزیر فعلی راه و شهرسازی رأی مثبت از طرف نمایندگان داده خواهد شد یا خیر، عنوان کرد:‌ ابتدا باید صبر کنیم و ببینیم چه فردی از طرف دولت برای این بخش بعنوان وزیر معرفی میشود، سپس در این مورد اظهارنظر خواهیم کرد.

وی گفت: تا حدودی وضعیت ساخت‌وساز بهتر شده است، ولی هنوز با رونق این بخش فاصله داریم، مطرح کرد: روند ساخت‌وساز تا حدودی بهتر شده است،حدود چهارو نیم میلیون مسکن خالی از سکنه نشان میدهد که تقاضا و انگیزه برای ساخت‌وساز وجود دارد، ولی متأسفانه برنامه‌ریزان اقتصادی کشور نتوانستند ارتباط خوبی میان تقاضا و خرید ایجاد کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: توقع از بخش خصوصی و بانک مسکن اینست که ارتباط متقاضیان و فروشندگان مسکن را بخوبی برقرار کند و بخش مسکن که با سیصد بخش اقتصادی بطور مستقیم در ارتباط است رونق بگیرد.

رجبی با انتقاد از ورود افراد بدون صلاحیت به ساخت‌وساز در سالهای اخیر افزود: در سالهای اخیر اگرچه عمده ساخت و سازها در شهرها و روستاها طبق اصول مهندسی صورت میگیرد، ولی در برخی شهرها مثل تهران، شهرداری هیچ اراده‌ای برای ممنوعیت ورود افراد بدون صلاحیت به ساخت‌وساز از خود نشان نمیدهد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی از ورود افراد بدون صلاحیت بعرصه ساخت‌وساز جلوگیری میکند و شهرداری هم باید از این قانون تمکین کند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مرداد ۹۶
1072 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0