رامین کرمی

افزایش اشتغال مهندسین با آیین‌نامه مبحث بیست ودوم مقررات ساختمان

یک مقام مسئول در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با اشاره به گرداوری آیین نامه اجرایی مبحث بیست ودوم مقررات ملی ساختمان بیان کرد: با ابلاغ این آیین نامه، مهندسین زیادی مشغول بکار خواهند شد.

کد خبر: 960504003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ مرداد ۹۶ - ۷:۴۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،یک مقام مسئول در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با اشاره به گرداوری آیین نامه اجرایی مبحث بیست ودوم مقررات ملی ساختمان بیان کرد: با ابلاغ این آیین نامه، مهندسین زیادی مشغول بکار خواهند شد.افزایش اشتغال مهندسین با آیین‌نامه مبحث بیست ودوم مقررات

 

افزایش اشتغال مهندسین با آیین‌نامه مبحث بیست ودوم مقررات

افزایش اشتغال مهندسین با آیین‌نامه مبحث بیست ودوم مقررات

افزایش اشتغال مهندسین با آیین‌نامه مبحث بیست ودوم مقررات

رامین کرمی در جلسه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: طبق قانون بیست و یکم نظام مهندسی ساختمان از وظایف سازمانهای نظام مهندسی برگزاری گردهمایی های آموزشی برای مهندسین عضو است، بهمین علت همایش نقش مهندسی مکانیک با هدف بالا بردن سطح علمی فنی مهندسین مکانیک برگزار گردید تا آموزشهای ضروری در مورد فن آوری جدید صنعت ساختمان به آن ها ارائه گردد.

وی ادامه داد: مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختنان عمدتا بموضوع تاسیسات برمیگردد و در نظر داریم در دوره جدید هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران موضوعات مطرح شده در مورد این مبحث را اجرایی کنیم. با این حال، آیین نامه اجرایی این مبحث از طرف وزارت راه و شهرسازی گرداوری نشده و در نتیجه به سازمانهای نظام مهندسی ابلاغ نشده است.

عضو هییت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: در این مبحث سرویس دوره ای موتورخانه ها و تاسیسات ساختمانها لحاظ شده که خیلی مهم است و آیین نامه این مبحث در حال گرداوری بوده و نگارش آن بعد از حادثه پلاسکو تصحیح گردیده است.

کرمی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به ارسال صد و چهل و هشت مقاله علمی به همایش نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز اضافه کرد: از میان این مقالات سی مقاله که از نظر عملی سازی تئوریها موفقتر بوده ,انتخاب و در نهایت ۶ مقاله در طول گردهمایی و کارگاههای جانبی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره بعضویت صد و بیست هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران عنوان کرد: ده هزار نفر از این افراد مهندس مکانیک بوده که از این تعداد ۲ هزار و هفتصد مهندس مباحث مربوط بشرکت ملی گاز استان تهران و هزار و پانصد نفر دیگر در موضوعات مربوط بشرکت آب و فاضلاب استان تهران خدمات میدهند.

اودر خاتمه یاد آور شد: از بین صدو بیست هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اکنون پنجاه هزار مهندس فعال هستند؛ با این حال وظیفه این سازمان اشتغال برای اعضا نیست؛ بلکه ما خدمات فنی مهندسی ارائه میدهیم. با این حال اگر آیین نامه اجرایی مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان سریعتر ابلاغ گردد شغلهای خیلی زیادی وجود دارد که روی زمین مانده و مهندسین بیش تری میتوانند مشغول بکار گردند.

منبع: تی نیوز

 

کلید سوالات آزمون نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مرداد ۹۶
1219 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0